Pagina 2 van 2

Re: M'n eerste racefiets (gazelle 1980) weer terug

Geplaatst: 30 sep 2013 12:45
door nutsjesmoar
Waarom ga je hem opnieuw laten spuiten? Het lakwerk ziet er super uit en een beetje patina mag er wel op zitten toch? Het is geen nieuwe fiets.. de lak die Gazelle gebruikte was ook nog eens ijzersterk, beetje zonde.

Re: M'n eerste racefiets (gazelle 1980) weer terug

Geplaatst: 30 sep 2013 13:00
door masterb
Bij dit frame lijkt het zo op het eerste gezicht inderdaad niet echt nodig.

Over het lakwerk van Champion Mondials ben ik niet overigens niet echt te spreken. Inmiddels heb ik 5 Champion Mondials in mijn bezit gehad waarvan 4 problemen met de lak hadden. Het lijkt wel alsof er heel weinig of geen blanke lak gebruikt werd, waardoor bepaalde vlekken in de lak trekken en het frame een vettige en doffe waas krijgt. Ook heb ik een metallic blauwe frame gehad waarbij de lak niet echt gelijkmatig verdeeld was, er leken als het ware lichte en donkere plekken in te zitten.

Re: M'n eerste racefiets (gazelle 1980) weer terug

Geplaatst: 30 sep 2013 13:04
door 53x11
nutsjesmoar schreef:Waarom ga je hem opnieuw laten spuiten? Het lakwerk ziet er super uit en een beetje patina mag er wel op zitten toch? Het is geen nieuwe fiets.. de lak die Gazelle gebruikte was ook nog eens ijzersterk, beetje zonde.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Volgens mij gaat dit er heel mooi uitzien met alleen maar het poetsen van de onderdelen, nieuwe bandjes, buitenkabeltjes en stuurlintje.

Wel leuk trouwens, om je oude fietsje weer terug te krijgen!

Re: M'n eerste racefiets (gazelle 1980) weer terug

Geplaatst: 30 sep 2013 13:08
door Ernie C.
Ach ja, er waren slechter gelakte frames uit die periode...

Op foto's vind ik het altijd moeilijk om de kwaliteit van de lak te bepalen. Het is wel zo dat als herlakken niet echt noodzakelijk is, je het beter niet kunt doen. Het komt de waarde van de fiets in ieder geval niet ten goede.

Re: M'n eerste racefiets (gazelle 1980) weer terug

Geplaatst: 30 sep 2013 15:14
door razenderoeland
Op zich is er niets mis met wat gebruikssporen/levenservaring dat zichtbaar is aan een fiets. En zo op het eerste gezicht lijkt het frame er heel aardig uit te zien. Bijgevoegde foto's laten echter anders zien. In mijn ogen kan een spuitbeurt in het geheel geen kwaad.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: M'n eerste racefiets (gazelle 1980) weer terug

Geplaatst: 30 sep 2013 22:32
door Ernie C.
Die kan inderdaad wel een nieuwe paint job gebruiken.

Re: M'n eerste racefiets (gazelle 1980) weer terug

Geplaatst: 09 dec 2013 12:22
door razenderoeland
Het frame is weer terug, als nieuw :D . Nu weer opbouwen en wachten op het voorjaar.

Afbeelding

Re: M'n eerste racefiets (gazelle 1980) weer terug

Geplaatst: 09 dec 2013 13:15
door arjenv
Erg mooi!

Re: M'n eerste racefiets (gazelle 1980) weer terug

Geplaatst: 09 dec 2013 16:41
door loos
prachtig!
kan goed begrijpen dat je dit wilt.

Re: M'n eerste racefiets (gazelle 1980) weer terug

Geplaatst: 09 dec 2013 18:39
door razenderoeland
:D Vrachtwagens heb je natuurlijk in verschillende schaalmaten. Deze vrachtwagen zal waarschijnlijk niet de schaal 1:1 hebben denk ik. :D

Re: M'n eerste racefiets (gazelle 1980) weer terug

Geplaatst: 09 dec 2013 19:53
door kees0251
razenderoeland schreef:Het frame is weer terug, als nieuw :D . Nu weer opbouwen en wachten op het voorjaar.

]
Lijkt als 2 druppels water op mijn oude CM, waar ik 10 jaar op gekoerst heb, die had alleen een helemaal verchroomde voorvork.
Toen ik hem een paar jaar geleden verkocht voor 25€ was de Brussels blauwe lak nog steeds goed toonbaar (bouwjaar 1977!)
Eigenlijk heb ik er spijt van.....

Re: M'n eerste racefiets (gazelle 1980) weer terug

Geplaatst: 09 dec 2013 20:58
door razenderoeland
kees0251 schreef:
razenderoeland schreef:Het frame is weer terug, als nieuw :D . Nu weer opbouwen en wachten op het voorjaar.

]
Lijkt als 2 druppels water op mijn oude CM, waar ik 10 jaar op gekoerst heb, die had alleen een helemaal verchroomde voorvork.
Toen ik hem een paar jaar geleden verkocht voor 25€ was de Brussels blauwe lak nog steeds goed toonbaar (bouwjaar 1977!)
Eigenlijk heb ik er spijt van.....
Volgens mij was dat toen een optie om te kiezen voor een verchroomde voorvork. Ook was het volgens mij een optie om de liggende buis aan de kant van de ketting te laten verchromen.