Welke wielen rond €250,-
Vista's heten toch inmiddels anders? EA50 dacht ik en de kwaliteit is helaas niet meer wat het geweest is... (dit laatste is van horen zeggen).
Ik rijd zelf ook met de "oude" Vista's en dit zijn inderdaad onverwoestbare wielen.
Ik rijd zelf ook met de "oude" Vista's en dit zijn inderdaad onverwoestbare wielen.
nog gewoon te koop:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3178
Lijkt mij een koopje! Wat ik van het plaatje en de omschrijving kan opmaken zijn dit gewoon dezelfde wielen die ik zelf ook heb.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3178
Lijkt mij een koopje! Wat ik van het plaatje en de omschrijving kan opmaken zijn dit gewoon dezelfde wielen die ik zelf ook heb.
Live fast; die young. mijn blog
Goed spaken is een kunst. Eigenlijk kan een wielbouwer het pas goed na een paar duizend wielen te hebben gebouwd. Daarom is een specialist het beste.shibata schreef:Bedankt voor alle reacties.
Over handgespaakt had ik nog niet nagedacht omdat ik dacht dat dat juist heel duur zou zijn, zijn er speciale adressen voor handgespaakte wielen of moet dat bij elke wieler-speciaalzaak goed kunnen?
Zoran van http://www.bikexperto.com/ is volgens mij de specialist met de beste prijs/kwaliteit verhouding in NL. Hij heeft een aparte pagina met wielsetjes voor renners boven de 85 kilo. De wielen op die site zijn trouwens gewoon wat voorbeelden, mail hem en je krijgt advies over een custom setje dat bij jou wensen past.
Er zijn 3 grote voordelen van handgespaakte wielen door een specialist:Zijn handgespaakte wielen beter als dit goed gebeurt of heb je dan een betere prijskwaliteit verhouding?
1. In tegenstelling tot veel fabriekswielen is de spanning van de spaken veel meer gelijk. Dit is cruciaal voor de ongevoeligheid voor spaakbreuk, slagen in het wiel, e.d.
2. De componenten zijn standaard, dus bij een probleem hoef je niet 3 weken te wachten op speciale spaken.
3. Als je je wensen vertelt krijg je een setje op maat.
Veel wielrenners doen de profs graag na en rijden met wielen met weinig spaken. Geen probleem als je 60 kilo weegt of je vriendin met de auto achter je laat rijden, maar gewone stervelingen kunnen veel beter met meer spaken rijden. Je zou bijvoorbeeld bij Zoran een CXP33/Ultegra setje kunnen laten spaken met 32 spaken voor en 36 achter. Dan heb je voor ongeveer 275 euro een wielsetje waar je in principe pas problemen mee krijgt als de velgen/hub-lagers versleten zijn of een flinke tak in je wielen krijgt of zo.Om nog even in te gaan op het gewenste toegestane gewicht, ik wil gewoon graag een paar wielen die niet bij het minste of geringste spaakbreuk of een slag in de velg hebben.
Een CXP33/Ultegra setje met minimaal 32 spaken is zowiezo stijver en duurzamer dan de WH-R500's. Geen idee of ze lichter lopen. Als je ze gebruikt is er in elk geval een veel kleinere kans dat je moet lopen (door spaakbreuk oid.).verder vind ik het belangrijk dat de nieuwe wielen een stuk beter,stijver zijn en lichter lopen als de Shimano WH-R500 die er nu in zitten, waarom zou ik er anders geld voor uitgeven.
Ik ben de fiets zowiezo een beetje aan het opleuken, zo heb ik 2e-hands al een Ritchey WCS Carbon stuur gekocht voor 75,- en een Ritchey WCS stuurpen en ik heb een paar leuke Carbon snelspanners gekocht voor 20,-
Dan wel een momentsleuteltje gebruiken! Het is lullig als je een los stuur in je handen hebt als je een berg afrijdt.
Dat het specialistenwerk is had ik al verwacht, veel mensen denken dat ze echt alles zelf kunnen en onderschatten dit soort klussen. En dat is nou net waarom ik verwacht had dat het zo duur zou zijn.Aapje schreef:
Goed spaken is een kunst. Eigenlijk kan een wielbouwer het pas goed na een paar duizend wielen te hebben gebouwd. Daarom is een specialist het beste.
Zoran van http://www.bikexperto.com/ is volgens mij de specialist met de beste prijs/kwaliteit verhouding in NL. Hij heeft een aparte pagina met wielsetjes voor renners boven de 85 kilo. De wielen op die site zijn trouwens gewoon wat voorbeelden, mail hem en je krijgt advies over een custom setje dat bij jou wensen past.
Je zou toch verwachten dat fabrieks wielen zeer nauwkeurig in elkaar zouden zitten, dat zou tegenwoordig met alle apparatuur wel mogelijk moeten zijn.Er zijn 3 grote voordelen van handgespaakte wielen door een specialist:
1. In tegenstelling tot veel fabriekswielen is de spanning van de spaken veel meer gelijk. Dit is cruciaal voor de ongevoeligheid voor spaakbreuk, slagen in het wiel, e.d.
2. De componenten zijn standaard, dus bij een probleem hoef je niet 3 weken te wachten op speciale spaken.
3. Als je je wensen vertelt krijg je een setje op maat.
Vooral dat iets naar eigen wens gemaakt wordt spreekt me erg aan.
Ik had al zo`n vermoeden dat de stijfheid ook voor een groot deel door het aantal spaken bepaald wordt, dat sommige mensen inderdaad het te veel in de ultra lichte materialen en onderdelen zoeken heb ik gemerkt.Veel wielrenners doen de profs graag na en rijden met wielen met weinig spaken. Geen probleem als je 60 kilo weegt of je vriendin met de auto achter je laat rijden, maar gewone stervelingen kunnen veel beter met meer spaken rijden. Je zou bijvoorbeeld bij Zoran een CXP33/Ultegra setje kunnen laten spaken met 32 spaken voor en 36 achter. Dan heb je voor ongeveer 275 euro een wielsetje waar je in principe pas problemen mee krijgt als de velgen/hub-lagers versleten zijn of een flinke tak in je wielen krijgt of zo.
De spinning instructeur van de sportschool hier doet ook aan wedstrijd wielrennen en had op een bepaald moment en fiets zo licht (rond de 5,5Kg) dat echt alles kapot ging, kapotte wielen en zelfs haarscheurtjes in zijn Carbon Willier frame en dit ondanks dat hij maar tussen de 50 en 55Kg weegt. Oja en toen hij een keer viel was meteen zijn stuur en shifters kapot.
Ik ben de fiets zowiezo een beetje aan het opleuken, zo heb ik 2e-hands al een Ritchey WCS Carbon stuur gekocht voor 75,- en een Ritchey WCS stuurpen en ik heb een paar leuke Carbon snelspanners gekocht voor 20,-
Dan wel een momentsleuteltje gebruiken! Het is lullig als je een los stuur in je handen hebt als je een berg afrijdt.
[/quote]
Ik heb jaren met Carbon gewerkt in de vliegtuigbouw, zeiljachtmasten en mallenbouw, dus een moment sleutel gebruik ik zeker Maar ook zonder zou ik het wel kunnen, men maakt vaak de fout bij montage van delen met meerdere bouten om 1 van de bouten direct al te strak aan te draaien, dit brengt dan veel krachten op 1 punt, als alle bouten eerst losjes aangedraaid zijn en je draait ze daarna stukje bij beetje kruislinks aan zodat de klemkracht goed verdeeld wordt dan moet het goed gaan.
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
havana schreef:Vista's heten toch inmiddels anders? EA50 dacht ik en de kwaliteit is helaas niet meer wat het geweest is... (dit laatste is van horen zeggen).
Ik rijd zelf ook met de "oude" Vista's en dit zijn inderdaad onverwoestbare wielen.
Als ik het niet mis heb zie je de Vistas nog steeds oa in Stevens en Cube....
ik dacht in het segment fietsen rond 1500 euro
maar ook ik kan...(vul zelf maar in)
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Heb pas een setje zwarte Rigida's (30 mm hoge velg) met 32/36 zwarte spaken en 105 naven laten maken voor 200 euro, vind ik niet duur en is van goede kwaliteit voor de zwaardere rijder...shibata schreef:Dat het specialistenwerk is had ik al verwacht, veel mensen denken dat ze echt alles zelf kunnen en onderschatten dit soort klussen. En dat is nou net waarom ik verwacht had dat het zo duur zou zijn.Aapje schreef:
Zoran van http://www.bikexperto.com/ is volgens mij de specialist met de beste prijs/kwaliteit verhouding in NL. Hij heeft een aparte pagina met wielsetjes voor renners boven de 85 kilo. De wielen op die site zijn trouwens gewoon wat voorbeelden, mail hem en je krijgt advies over een custom setje dat bij jou wensen past.
Je zou bijvoorbeeld bij Zoran een CXP33/Ultegra setje kunnen laten spaken met 32 spaken voor en 36 achter. Dan heb je voor ongeveer 275 euro een wielsetje waar je in principe pas problemen mee krijgt als de velgen/hub-lagers versleten zijn of een flinke tak in je wielen krijgt of zo.
SuperGrover1 schreef:havana schreef:Vista's heten toch inmiddels anders? EA50 dacht ik en de kwaliteit is helaas niet meer wat het geweest is... (dit laatste is van horen zeggen).
Ik rijd zelf ook met de "oude" Vista's en dit zijn inderdaad onverwoestbare wielen.
Als ik het niet mis heb zie je de Vistas nog steeds oa in Stevens en Cube....
ik dacht in het segment fietsen rond 1500 euro
maar ook ik kan...(vul zelf maar in)
Klopt. Ik heb een Stevens Aspin van 2010 en daar zitten de Vista's in. Ze bevallen uitstekend tot nu toe.
Ik kwam ook nog wielen tegen van het merk Zefiro K30 Limited Edition voor €225,-
Volgens de specificaties zou dit ook wel iets voor mij kunnen zijn (zie onder)
Kent iemand deze wielen?
Specificatie Omschrijving
Model K30 limited Edition
Type Draad
Materiaal Aluminium
Velg hoogte 30 MM
Naaf Aluminium DT Swiss Onyx
Lagers Industrial bearings (4x rear / 2x front)
Spaken 28 Voor 32 Achter
Compabiliteit Shimano
Gewicht 1645 gram
Volgens de specificaties zou dit ook wel iets voor mij kunnen zijn (zie onder)
Kent iemand deze wielen?
Specificatie Omschrijving
Model K30 limited Edition
Type Draad
Materiaal Aluminium
Velg hoogte 30 MM
Naaf Aluminium DT Swiss Onyx
Lagers Industrial bearings (4x rear / 2x front)
Spaken 28 Voor 32 Achter
Compabiliteit Shimano
Gewicht 1645 gram
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
iemand had in een ander topic deze link al geplaatst, mss is het iets voor jou:
setje Easton Vista SL voor 169 euro!!!!
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=3928&catid=0
setje Easton Vista SL voor 169 euro!!!!
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=3928&catid=0
@SuperGrovert,
Die link had ik ook al in topic geplaatst. Wellicht niet gezien door de TS of hij wil er gewoon perse niet op klikken. Als het mijn geld was, ging ik voor die aanbieding bij Salden.
Die link had ik ook al in topic geplaatst. Wellicht niet gezien door de TS of hij wil er gewoon perse niet op klikken. Als het mijn geld was, ging ik voor die aanbieding bij Salden.
Live fast; die young. mijn blog