Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Marktplaats koopje, gaan we hiermee fietsen of niet? Zucht..

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 sep 2013 17:51

arnoudrace schreef:Dit valt denk ik wel te repareren. Garantie zit er toch al niet meer op. Ik zou proberen om dit op kosten van de verkoper of split te laten repareren (goed, dus herstelde, stijve carbon verbinding met epoxy en opnieuw aflakken.
Aan al deze rompslomp zou ik niet beginnen, in dat geval gewoon retour verkoper!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

mensma
Forum-lid

mensma 22 sep 2013 18:52

En als we nu even buiten beschouwing laten of de verkoper dit al wist of niet (gezien zijn reactie ga ik nog altijd uit van het positieve, dat hij het dus echt niet wist). Kan ik hier gerust op fietsen of niet, met andere woorden, is de kans er dat ie tijdens een rit gewoon onder me wegbreekt met een valpartij als gevolg, of zal dit meevallen?

Mijn voorkeur gaat uit naar houden en dan een paar honderd euro terugkrijgen. Als het echter simpelweg gevaarlijk is om erop te rijden...

@arnoudrace: al dat werk is deze fiets echt niet meer waard.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 sep 2013 19:02

Ik zou hem terug brengen. Niet te lang over nadenken en meteen weer weg dat ding. Ik begrijp wel dat je in eerste instantie blij was met de fiets omdat dit net de winterfiets was die je zocht en nu blijf je die gedachte trouw. Maar als je er echter neutraal en onbevooroordeeld naar kijkt dan is het gewoon een slchte fiets. Er zit een hele lelijke kras op en er is een kans dat het ding onder je kont vandaan wegbreekt. En met dat idee ga je de rest van de tijd zitten. Elke keer als erop fietst, blijf je denkten. Zou dat nu wel goed gaan met die beschadiging?

Gewoon je verlies accepteren (wat nu dus beperkt blijft tot een ritje met de auto) en opnieuw zoeken naar een winterfiets. Er staat nog genoeg op marktplaats (of dit forum) te koop.
Live fast; die young. mijn blog

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 22 sep 2013 19:02

Zo'n beschadiging in Carbon, zou voor mij een absolute "No Go" zijn. Zo'n afbreuk-risico wil ik absoluut niet lopen.
Mijn advies, wees blij dat je zonder gedoe je geld terug krijgt, en zoek iets betrouwbaars.

mensma
Forum-lid

mensma 22 sep 2013 19:36

rob74 schreef:Ik zou hem terug brengen. Niet te lang over nadenken en meteen weer weg dat ding. Ik begrijp wel dat je in eerste instantie blij was met de fiets omdat dit net de winterfiets was die je zocht en nu blijf je die gedachte trouw. Maar als je er echter neutraal en onbevooroordeeld naar kijkt dan is het gewoon een slchte fiets. Er zit een hele lelijke kras op en er is een kans dat het ding onder je kont vandaan wegbreekt. En met dat idee ga je de rest van de tijd zitten. Elke keer als erop fietst, blijf je denkten. Zou dat nu wel goed gaan met die beschadiging?

Gewoon je verlies accepteren (wat nu dus beperkt blijft tot een ritje met de auto) en opnieuw zoeken naar een winterfiets. Er staat nog genoeg op marktplaats (of dit forum) te koop.
Je slaat de spijker op z'n kop en legt de vinger op de zere plek. Ik heb gebeld en hij gaat terug.
Dank allen voor de vele reacties, ik ben zo denk ik tot de goede beslissing gekomen.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 22 sep 2013 22:24

Benieuwd of deze fiets weer op MP te koop wordt aangeboden (en of de schade wordt vermeld).

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 23 sep 2013 08:43

alpdhuez53:15 schreef:Benieuwd of deze fiets weer op MP te koop wordt aangeboden (en of de schade wordt vermeld).
Als de verkoper inderdaad te goeder trouw heeft gehandeld zal hij wel weer op MP komen, maar met vermelding. Wist hij er toch vanaf dan zien we hem waarschijnlijk weer zo terug.

Ik verwacht dat hij sowieso weer op MP komt te staan.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 23 sep 2013 09:19

Zulke beschadigingen aan een carbon frame , daar zou ik niet op fietsen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 sep 2013 14:15

De schade tussen de twee tandwielen is duidelijk chainsuck, dat stukje kan je makkelijk mee fietsen.

Maar de beschadiging bovenop de buis is een aparte, dat is wel hele rare chainsuck, de ketting zou dan van boven moeten komen of je hebt echt enorm lomp doorgetrapt.

Vreemd voor een racer, want dit is niet 1x chainsuck geweest. Ik zou niet weten hoe ik chainsuck moet krijgen bij een racer.

Als je hem wilt houden en je krijt € terug, bij carbon rearatie fixen ze dit wel voor je,

Plaats reactie