Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Welke helmen dragen jullie eigenlijk?

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 30 sep 2013 15:23

lucile schreef: Als troost, ietwat gefrustreed naar het WK gekeken zaterdagmiddag en ik ging helmen tellen & kijken.... Wat droegen die dames allemaal op hun hoofd? De helmen van Casco, Kask, Catlike, Giro, Bell etc...vlogen in een rap tempo door het beeld. Maar het viel mij op dat er ook heel wat Lazer's te zien waren. De helm die ik ook nog heel graag zou willen uitproberen......................
De dames die op het WK rijden dragen de helm van het merk die als sponsor aan hun team verbonden is. Uiteraard zijn die meiden verplicht de helm van de sponsor te dragen. Daar kun je dus geen enkele conclusies uit trekken...

lucile
Forum-lid

lucile 30 sep 2013 18:52

Dit klopt helemaal Ever, dat van de sponsors, ik zal het beter toelichten bij deze..... ;)

Ik zag ze op het WK bij de dames ( laag op het hoofd en mooi open van achteren) en besloot ( ondertussen) om op het net, op grondig onderzoek uit te gaan. Daar ik heb heeeel veel reviews ( getest & ervaringen door/van m/v) gelezen over de lazer helmen ( Genesis/ Helium) en kwam de Lazer keer op keer heel erg goed uit en daar heb ik voornameljk mijn conclusie uit getrokken. Wat mij vooral over de streep heeft getrokken is het feit dat bij de Lazer, je hoofd niet tegen de voorkant wordt geduwd, maar dat het "rollsys" systeem om je gehele hoofd aansluit en dat maakt de helm erg comfortabel.

lucile
Forum-lid

lucile 01 okt 2013 16:19

Helm is binnen!! ( Lazer Helium), mooi in het zwart/wit en de kleinste maat (xxs-s/51-56 cm.). Hij zit echt ontzettend comfortabel, is inderdaad erg eenvoudig te verstellen, ruimte genoeg voor een (dunne/dikke) muts eronder, staartje heeft alle vrijheid en absoluut geen drukpunten, het "rollsys" systeem sluit mooi om je hoofd aan. Ik denk zelfs dat hij beter zit dan mijn oude atmos..... Ik heb eindelijk "mijn" helm gevonden en we kunnen weer lekker buiten fietsen!
Laatst gewijzigd door lucile op 01 okt 2013 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

judith85
Forum-lid

judith85 01 okt 2013 19:07

Is het dan nu een Las of een Lazer Helium geworden? Las is namelijk ook een merk. Maar bovenal; fijn dat je 'jouw' helm hebt gevonden!

lucile
Forum-lid

lucile 01 okt 2013 21:08

Ja, sorry Judith !!... Ik heb het verbeterd/gewijzigd, het is inderdaad een "Lazer Helium" geworden! Ik was ff in de war, ik heb ook zoveel merken, types en namen van helmen gehoord/gezien en gepast de laaste paar weken........

Globeskater1983
Forum-lid

Gebruikersavatar Globeskater1983 20 okt 2013 14:17

Ik heb jarenlang met een rabohelm gereden maar ben 2 jaar geleden over gestapt op een Rosebank, dit is een Australisch/Pacific merk en bevalt mij heel goed. Ik had hem eigenlijk gekocht voor de 7 maanden dat ik in Australië zat maar beviel zo goed dat hij met de handbagage mee naar huis is gegaan!

trouwens die rabohelm was maat M-L 54-60cm
en de rosebank maat S-M 52-58cm

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 okt 2013 15:54

Een Rabo helm? Als in Giro Pneumo, Giro Atmos, Giro ...?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

k.dongen
Forum-lid

Gebruikersavatar k.dongen 04 nov 2013 14:17

Ik heb een helm van sixsixone van de Bikester webshop en die zit bij mij perfect. Maar ik heb niet zo'n smal hoofd dus ze passen al vrij snel hoor. Maar ik kan goed begrijpen dat het moeilijk is om een passende te vinden. De mijne is binnenkort aan vervanging toe en dan koop ik gewoon weer precies dezelfde ;)

Globeskater1983
Forum-lid

Gebruikersavatar Globeskater1983 16 dec 2013 14:41

geen idee wat voor rabohelm het is, is al jaaaren oud... draag hem ook nauwelijks omdat ik mijn paarse meidenhelm zo leuk vind =)

Deern
Forum-lid

Deern 02 jan 2014 10:11

Ik heb een Specialized Prospero II. Bevalt me uitstekend. Weet niet meer welke maat, heb er 2 thuis laten komen en een geretourneerd.

Plaats reactie