Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets voor (ook) in de bergen. Waar let ik op?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 25 sep 2013 19:13

Je vraagt en dus krijg je ook wat jij 'gezeur' noemt.

Nee, je kunt niet overal verstand van hebben maar wel eens even achter je oren krabben en erover nadenken. Ik ben het echt wel met dickygiovanni eens dat je dan toch wel iets meer mag weten en anders is er genoeg te vinden.

Dat die antwoorden jou niet zinnen....tja.

En nu niet zo lopen blazen met je 'De andere, succes met je leven' Jij dan ook zou ik zeggen. Van mij geen last meer hoor al zal ik het topic wel blijven volgen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

materialist
Forum-lid

materialist 25 sep 2013 19:54

is het alweer afgelopen.
Sjongejonge, wat heeft daniel nu weer gezegd

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 25 sep 2013 20:31

materialist schreef:is het alweer afgelopen.
Sjongejonge, wat heeft daniel nu weer gezegd
Die deed (vlgs. mij) niet ens mee :lol: :lol: :lol:

TS kreeg niet de input waar hij om vroeg; that's all
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 25 sep 2013 20:40

Ach, dit kom je op elk forum tegen, of het nu om fietsen of camera's gaat.
Gewoon glimlachen en vrolijk door gaan.

peter1981
Forum-lid

peter1981 25 sep 2013 20:42

dickygiovanni schreef:Ik blijf het vreemd vinden. Als je een dergelijk bedrag wilt uitgeven aan een fiets, weet je toch zelf wel wat je wilt?!

Nog vreemder vind ik het overigens dat ts aangeeft dura ace of ultegra di2 te willen, en er toch al weer gauw iemand met red en record aan komt zetten..

Misschien denk TS wel dat Super record of SRAM een stuk duurder is dan Dura ace.
En volgens mij vraagt die om advies dus ik blijf het vreemd vinden dat er mensen zijn die alleen maar wat te zeuren hebben en dat terwijl TS misschien wel blij is met alle info die hij krijgt ;)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Medicbiker
Forum-lid

Medicbiker 26 sep 2013 02:07

Met een budget van 6000 euro en zo,n grote mond, zou ik direct naar "vos" rijden. Leg daar uit wat je wilt en het wordt vast één groot "feest" !!

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 26 sep 2013 03:46

conrad4dx schreef: Je wielen maken het verschil.....
Zo is dat: handgevlochten en toch nog heel betaalbaar. (zelf al 11 jaar ervaring met Tune materialen, w.o. wielen): Tune Allround RR:
http://www.bike-components.de/products/ ... satz-.html

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 sep 2013 06:46

Rdekleyn schreef:
havana schreef:Eerst keuzes maken obv geometrie, dan pas de rest.

Mavic wielen NIET DOEN.
En waarom niet? Wat is je alternatief?
Overpriced, slechte service, technisch gezien niks bijzonders, veel problemen mee. Ook niet doen; Easton.

Alternatieven: Fulcrum, Campa, Shimano, Reynolds of handgespaakt.

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 26 sep 2013 09:17

Om het kaf van het koren te scheiden moet je starten met definiëren.
Concentreer je op fietsen die geschikt voor je zijn ipv op het totale aanbod.

Je kunt het best beginnen om in kaart te brengen wat je eisen en voorkeuren precies zijn.
Start met de voor jouw juiste geometrie op papier te zetten. Je kunt je huidige fiets daarbij gebruiken als uitgangspunt. Kijk naar de maten en kijk of je daar dingen anders aan zou willen hebben en verreken dat in de voor jouw ideale geometrie.

Zet daarnaast alle andere voorkeuren op een rijtje.
Dan heb je een virtuele fiets op papier en kun je gaan zoeken welke fietsen matchen. Werkt een stuk beter dan eerst fietsen zoeken en achteraf pas kijken of je ze geschikt kunt maken.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 26 sep 2013 09:39

Het beste advies dat ik kan geven: ga een dag rondlopen op de Bikemotion in Utrecht komende maand. Er zullen vast wel een stuk of vier fietsen tussen zitten, waar je van gaat kwijlen. Die moet je hebben. Details kun je dan voorleggen aan het forum (je haalt het meeste uit het forum als je zelf een aantal fietsen op een rij zet).

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 26 sep 2013 10:11

peter1981 schreef:
dickygiovanni schreef:Ik blijf het vreemd vinden. Als je een dergelijk bedrag wilt uitgeven aan een fiets, weet je toch zelf wel wat je wilt?!

Nog vreemder vind ik het overigens dat ts aangeeft dura ace of ultegra di2 te willen, en er toch al weer gauw iemand met red en record aan komt zetten..

Misschien denk TS wel dat Super record of SRAM een stuk duurder is dan Dura ace.
En volgens mij vraagt die om advies dus ik blijf het vreemd vinden dat er mensen zijn die alleen maar wat te zeuren hebben en dat terwijl TS misschien wel blij is met alle info die hij krijgt ;)
TS heeft een zak geld, en een selectie gemaakt qua groepset. Verder is alle info welkom. Miljoenen antwoorden mogelijk, behalve.. :roll:

Net als Zorro zal ik niet meer reageren, damn wat een lange tenen..

wm
Forum-lid

wm 26 sep 2013 10:48

Mocht TS nog meelezen.... Meest belangrijk en reeds hierboven genoemd is om eerst na te gaan of je op de fiets naar keuze past. Volgens mij heeft de Willier overigens een redelijk vergelijkbare geometrie met jouw huidige Cannondale (nog niet nagezocht, dus ik ben niet aansprakelijk te stellen voor een eventuele foute opmerking :lol: :lol: ).

Wat je zou kunnen doen, is om je eerst (dynamisch) te laten opmeten, dit in combinatie met jouw huidige zitpositie op jouw huidige fiets. Aan de hand van de uitkomst van de meting zal je zien, dat diverse fietsen niet kunnen voldoen aan de door jou gewenste zitpositie. Hierdoor krijg je vanzelf een short-list en wordt de keuze eenvoudiger.

Wat betreft de door jou genoemde Mavic wielen ken ik iemand die na ca 3 maanden een spaakbreuk had en inmiddels ook al 3 maanden op reparatie wacht :roll: .

Plaats reactie