Alles over vakanties op én met de fiets
-
Herman_N
- Forum-lid
-
Contact
Herman_N
09 okt 2013 12:25
buddo schreef:Herman_N schreef:
Klopt helemaal, maar tegelijkertijd vraag ik me af waarom iedereen per se die DM moet rijden. Het stikt in Italië van de prachtige cyclo's en toch komt de hele meute op één enkele tocht af. Geef je ogen eens de kost en kies lekker een andere uitdaging.
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar het is een grote en aansprekende tocht die een bepaalde naam en reputatie heeft, daarom rij ik hem graag. Daarnaast is de organisatie perfect, die heb ik nog niet ergens anders van zo'n hoog niveau gezien.
Er zijn inderdaad meer cyclo's in Italie, dat klopt, heb zelf ook de Granfondo Marco Pantani (nu Granfondo Giordana) gereden. Veel minder deelnemers, evenzo een fantastisch gebied, maar qua organisatie minder goed en de wielergekte in de voorafgaande week ontbreekt daar ook, en dat heeft ook wel een bepaalde charme. De hele regio heeft bij de DM vooraf in de week en tijdens de tocht een sfeertje dat voor mij het uitje compleet maakt.
Klopt ook wel wat je zegt, maar ik verbaas me er altijd over dat er jaarlijks honderden mensen worden uitgeloot, maar die gaan dan geen andere cyclo proberen. Ikzelf heb de Pantani ook ooit gereden (de 'groene' versie, 2008) en vond hem qua organisatie gelijkwaardig aan de DM. Mi was het enige verschil dat de weg niet was afgezet. Uit eigen ervaring weet ik dat de organisatie van de Sportful minimaal gelijkwaardig is en over de Fausto Coppi en de Marcialonga heb ik goede verhalen gehoord. De Italiaanse cyclo's zijn sowieso allemaal beter georganioseerd dan LM, ook zo'n tocht die 'iedereen' gereden moet hebben (ikzelf ook inmiddels al 3 keer
).
Dat je de DM wil rijden is natuurlijk prima, maar iedereen die wordt uitgeloot zou ik willen adviseren om dan maar eens een andere cyclo te proberen.
-
jdek
- Forum-lid
jdek
09 okt 2013 21:02
Weet iemand of het bij de DM mogelijk is een startnummer over te nemen? Vaak zijn er vlak voor het evenement wel wat startnummers beschikbaar van mensen die op het laatste moment afhaken. Of is jullie ervaring dat dat bij de DM niet het geval is?
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
09 okt 2013 21:07
Nee en het kan ook niet. Afhalen met paspoort. Meeste mensen zullen ook hun startbewijs doorrollen naar het volgende jaar.
Less is bore
-
jdek
- Forum-lid
jdek
09 okt 2013 21:25
Ok, dank je wel!
-
Triple A
- Forum-lid
Triple A
30 okt 2013 19:46
buddo schreef:[quote="Herman_
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar het is een grote en aansprekende tocht die een bepaalde naam en reputatie heeft, daarom rij ik hem graag. Daarnaast is de organisatie perfect, die heb ik nog niet ergens anders van zo'n hoog niveau gezien.
Er zijn inderdaad meer cyclo's in Italie, dat klopt, heb zelf ook de Granfondo Marco Pantani (nu Granfondo Giordana) gereden. Veel minder deelnemers, evenzo een fantastisch gebied, maar qua organisatie minder goed en de wielergekte in de voorafgaande week ontbreekt daar ook, en dat heeft ook wel een bepaalde charme. De hele regio heeft bij de DM vooraf in de week en tijdens de tocht een sfeertje dat voor mij het uitje compleet maakt.
Om deze redenen rij ik de DM komend jaar voor 3e keer. In 2015 zal het wellicht wel een andere tocht worden
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
21 nov 2013 17:07
De loting is gedaan en voor de tweede keer uitgeloot. Betekent dit nu dat je er volgend jaar wel bij zit of moet je dan nog een jaar de loting missen?
Less is bore
-
wielracer
- Forum-lid
wielracer
23 nov 2013 14:57
ook hier uitgeloot, jammer.
De Engadin radmarathon wordt waarschijnlijk de vervanger.
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
23 nov 2013 20:05
Ingeloot maar wel "the worst possible moment" ivm gezinsuitbreiding
Ik denk dat ik maar ga omzetten voor 2015
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
Fine Fleur
- Forum-lid
Fine Fleur
15 mar 2014 20:14
Gereden hebben. 2 keer!
De mooiste tocht die ik gereden heb. Ook jongens uit mijn groep die ook de Marmotte gefietst hebben vinden dit by "far out" de best georganiseerde tocht. Onderschat hem niet. Vooral na 90km de Giau en de lange Falzarego zijn pittige jongens op het einde.
In 2014 doen we niet mee. Kosste ons wel erg veel tijd zo'n event. Kracht trainen een maand ervoor heeft mij 2e keer ruim een uur sneller doen rijden. Je kunt fietsen wat je wil maar zeker als je wat ouder bent is krachttraining het wondermiddel.
Succes en geniet ervan en ga wat dagen eerder. Het si zo mooi alles al een keer in stukken te rijden. Ook de hoogte wennen is goed!
-
JanWielrenner
- Forum-lid
JanWielrenner
03 apr 2014 16:58
Wie heeft er een gouden tip om alsnog aan vier startbewijzen te komen voor de Dolomieten marathon? Ik heb de organisatie gemaild maar die bieden alleen nog maar dure pakketten aan waar je accommodatie bij inbegrepen zit.
Met een groep van vier (goed getrainde) vrienden hebben we een vakantie geboekt naar de Dolomieten en toevallig zitten we er ook tijdens la Maratona dles Dolomites, het zou mooi zijn als we alsnog mee kunnen doen. Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het "illegaal" meerijden?
-
Herman_N
- Forum-lid
-
Contact
Herman_N
03 apr 2014 19:32
JanWielrenner schreef:Wie heeft er een gouden tip om alsnog aan vier startbewijzen te komen voor de Dolomieten marathon? Ik heb de organisatie gemaild maar die bieden alleen nog maar dure pakketten aan waar je accommodatie bij inbegrepen zit.
Met een groep van vier (goed getrainde) vrienden hebben we een vakantie geboekt naar de Dolomieten en toevallig zitten we er ook tijdens la Maratona dles Dolomites, het zou mooi zijn als we alsnog mee kunnen doen. Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het "illegaal" meerijden?
Vier losse startbewijzen wordt een tamelijk kansloze affaire. Er zijn een dikke dertigduizend aanmeldingen voor 9000 startplaatsen dus als er al eentje vrijkomt is die gauw weg. Laat staan vier.
Zwartrijden is volgens mij wel mogelijk, want je kunt gewoon in een startvak gaan staan, maar volstrekt NOT DONE. Dan kun je beter de Maratona een dag van tevoren voor jezelf gaan rijden. Is een stuk veiliger ook.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
03 apr 2014 21:41
Zonder nummer starten in een startvak gaat niet makkelijk er is overal controle. je kunt wel aan het begin van de Campolongo inschuiven. Voor de finish zul je er weer uit moeten want de laatste 5km moet je ook door gecontroleerde zones. En er wordt nog op meerdere plaatsen gecontroleerd. In ieder geval zeker bij splitsing Giau/Falzareggo
Ik ben het ermee eens dat het not done is, maar denk wel dat het toch veiliger is om zonder startnr op een afgezette weg te rijden dan op een weg met verkeer.
Maar met name op de Sella Ronda rijden de dagen vooraf al zoveel fietsers dat je denkt dat je al in een cyclo zit, je ziet alleen geen gratis verzorgingsposten.