Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Sport zonnebril op sterkte

xboeman
Forum-lid

xboeman 15 okt 2013 21:37

Op bikemotion heb ik op de stand van Tifosio een aantal brillen gezien die volgens de dame op de stand ook met glazen op sterkte geleverd kunnen worden. Zowel met frame rondom als met alleen een frame aan de bovenkant. Het verschilt wel per model welke sterkte mogelijk is. Op hun website kun je opzoeken welk model geschikt is, maar dat vergt wel wat puzzelen, zo heb ik uitgevonden. Prijs van een bril compleet met glazen op sterkte vanaf zo'n 400 euro.

Zelf ben ik overtuigd brildrager, maar bij het sporten kan ik goed overweg met eendagslenzen icm een 'gewone' adidas sportbril. Zolang ik niet probeer te lezen met de lenzen en buiten blijf, heb ik geen last vd lenzen. Misschien ook nog een idee?

Juliska
Forum-lid

Juliska 19 okt 2013 20:17

JPAR schreef:
Rogier1975 schreef:Ik heb zelf hele slechte ervaringen met Oakley.
Mijn montuur vertoonde na iets meer dan 1 jaar scheuren.
Garantie werd niet verleend terwijl de bril was gekocht bij een erkende opticien.

Ik heb op dit moment een sportbril van Adidas in gebruik. Deze gebruik ik voor schaatsen, fietsen skeeleren, skiën .
Nu 3 jaar in gebruik ideaal, omdat je er verschillende soorten glazen bij kan kopen.
De glazen worden in een apart frame geplaatst, dat je achter je glazen vastklikt in het frame.

http://www.adidas.nl/evil-eye-pro-s-sun ... 4_500.html

Zie bovenstaande hyperlink.

Groeten,
Rogier
Een vriend van mij heeft ook zo'n Adidas bril en is er zeer tevreden over. Hij heeft hem via een opticien aangeschaft.

Misschien kun je eens bij je eigen opticien of een andere langs gaan en informeren wat voor opties ze bieden?
Ik heb ook de Adidas evil-eye, ik ben er erg tevreden over en gebruik hem voor wielrennen en atb.

Plaats reactie