Pagina 2 van 2

Geplaatst: 04 okt 2010 12:15
door outrun2
gaisdergerman schreef:
outrun2 schreef:vroeg me dat af, wil zonder link proberen te sluiten, gaat dit?


Maar waarom? Zo'n sluitring sluit af en toe best lastig maar toch is het een stuk relaxter dan een sluitpin.

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?!?!


omdat ik met een rode ketting zit en een missinglink in zilver trek op niks !

Geplaatst: 11 okt 2010 20:05
door cervelos2
Ik ben testrijder geweest voor de 11 speed kettingen,heb de missing link zeer vaak losgehaald en gesloten.
Tijdens het sluiten van een nieuwe link voel je enige weerstand(een zekere borging),
na vele malen sluiten is die weerstand nog aanwezig,dus kun je zonder problemen(gelet op veiligheid)de missing link vele malen gebruiken.

Geplaatst: 11 okt 2010 21:32
door spiritwetteren
cervelo s2 schreef:Ik ben testrijder geweest voor de 11 speed kettingen,heb de missing link zeer vaak losgehaald en gesloten.
Tijdens het sluiten van een nieuwe link voel je enige weerstand(een zekere borging),
na vele malen sluiten is die weerstand nog aanwezig,dus kun je zonder problemen(gelet op veiligheid)de missing link vele malen gebruiken.


Maar nieuwe ketting is dan ook nieuwe missing link veronderstel ik.

Geplaatst: 11 okt 2010 23:16
door franklin
Inderdaad, staat ook in de handleiding op de achterkant van de verpakking. Er staat :"attentie: gebruik bij montage van een nieuwe ketting altijd een nieuwe MissingLink." Al zou dat er staan om meer te verkopen, met kettingen neem ik nooit een risico.

Geplaatst: 25 okt 2010 16:39
door tijmpies
cervelo s2 schreef:Ik ben testrijder geweest voor de 11 speed kettingen,heb de missing link zeer vaak losgehaald en gesloten.
Tijdens het sluiten van een nieuwe link voel je enige weerstand(een zekere borging),
na vele malen sluiten is die weerstand nog aanwezig,dus kun je zonder problemen(gelet op veiligheid)de missing link vele malen gebruiken.


heb je de missing link er zelf tussen gezet?? want ik ben benieuwd of het nog uit maakt waar ik de missing link plaats..
want er zit 1 schakel in de ketting met een holle borg pin, is het verstandig om juist die er dan uit te drukken of maakt dat eigenlijk niet uit?

Geplaatst: 27 okt 2010 15:10
door surfzeeuw
Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
Het maakt dus geen donder uit waar je een schekel plaatst.
In de praktijk zal het tevens zo zijn dat een missing link (of quick link of hoe ze ook mogen heten) van beter kwaliteit zullen zijn dan de gewone schakels van een ketting. En m.i. dus ook sterker.
Het moet dus ook geen probleem zijn deze link meerdere malen te gebruiken. Ook mensen die nooit een ketting wisselen gaan deze link niet om de zoveel tijd (km's of omwentelingen) vervangen. De levensduur van een link is dus zeker net zolang als die van de ketting.

Geplaatst: 28 okt 2010 15:59
door lvgh
Surfzeeuw schreef:Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
Het maakt dus geen donder uit waar je een schekel plaatst.
In de praktijk zal het tevens zo zijn dat een missing link (of quick link of hoe ze ook mogen heten) van beter kwaliteit zullen zijn dan de gewone schakels van een ketting. En m.i. dus ook sterker.
Het moet dus ook geen probleem zijn deze link meerdere malen te gebruiken. Ook mensen die nooit een ketting wisselen gaan deze link niet om de zoveel tijd (km's of omwentelingen) vervangen. De levensduur van een link is dus zeker net zolang als die van de ketting.

Als je hier adviseert om een missing link op meerdere kettingen te gebruiken dan zeg ik: heel erg onverstandig.

Ik heb zelf trouwens al meegemaakt dat ik de missing link moest vervangen voordat de ketting versleten was, er zat een tik in de ketting die weg was met een nieuw linkje.