challenge Grifo i.c.m. latex binnenbanden
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een wat grotere diameter dan standaard racebandjes is inderdaad wel aan te raden. Ik heb nu zelfs Tour banden, geschikt voor 32-47mm. Al twijfel ik een beetje of dat niet teveel van het goede is. Door het enorme volume wordt de buba misschien te ver uitgerekt of van de velg geduwd..?
Hoi,
Dat wordt toch niet bepaald door de breedte van je biba maar door de aanwezige luchtdruk.
Je moet wel niet te brede bibas gaan monteren want dan fommelt zich dat en dan heb je ook niks aan de lagere rolweerstand enz.
Dit gezegd hoor ik wel meer klachten over Challenge latex bibas maar dat kan ook te wijten zijn aan het feit dat men ze monteert zoals men een butyltje monteert.
Wellicht is het net zoals bij het behandelen van tubes, de know-how is niet echt meer aanwezig en vaak wil men te snel te werk gaan. (Het is nu eenmaal geen nescafe!)
Ciao,
Dat wordt toch niet bepaald door de breedte van je biba maar door de aanwezige luchtdruk.
Je moet wel niet te brede bibas gaan monteren want dan fommelt zich dat en dan heb je ook niks aan de lagere rolweerstand enz.
Dit gezegd hoor ik wel meer klachten over Challenge latex bibas maar dat kan ook te wijten zijn aan het feit dat men ze monteert zoals men een butyltje monteert.
Wellicht is het net zoals bij het behandelen van tubes, de know-how is niet echt meer aanwezig en vaak wil men te snel te werk gaan. (Het is nu eenmaal geen nescafe!)
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Ik rijd met 1.8-3.5 bar. Monteren ging trouwens prima met die tour bandjes. Heb de Grifo's uiteindelijk met de logo's aan de NDS kant gemonteerd, dus pijlen naar voren voor 'minder rolweerstand'. Wat dat betreft een wereld van verschil met de Conti Twister draadbanden.