Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ultegra DI2

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 okt 2010 21:19

Tjsa, hoeveel voordeel heeft een trimmer bij een high-end carbonframe met een topgroep en carbon wielen? Precies, helemaal niks. En toch rijdt het halve forum ermee.

Di2 is ondanks de hoge prijs gewoon al een redelijk succes en dat zal de komende jaren alleen nog maar meer worden denk ik.

Heb er een proefritje mee gemaakt bij de FM en ik moet zeggen dat 't ronduit geweldig schakelt. Her en der op internet zie je al thuisklussers die de batterij hebben weggewerkt in de zadelpen en alle kabels door het frame trekken. Daarbij heeft men het gewicht dermate omlaag gebracht dat de groep minder weegt dan de mechanische DA. Afstelling schijnt kinderlijk eenvoudig te zijn, bovendien hoef je nooit bij te regelen.

Ander voordeel is dat je extra schakelknopjes op 't stuur kunt bevestigen, zodat je ook met de handjes bovenop kunt schakelen.

jorisb
Forum-lid

jorisb 07 okt 2010 11:42

havana schreef:Afstelling schijnt kinderlijk eenvoudig te zijn, bovendien hoef je nooit bij te regelen.

En kijk hier...een voordeel voor de trimmer :D

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 07 okt 2010 15:12

Nog even en we hebben een dashboard op de fiets zoals een F1 wagen.
We hebben nu al 4 flippers, een boardcomputer met navigatie.
Waarom deze niet integreren met de het Di2.
Lijkt me geweldig.
En ik zal het waarschijnlijk nooit kunnen betalen..............................
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

-eric-
Forum-lid

-eric- 07 okt 2010 15:44

Over 20 jaar fiets ik er misschien mee.... Ik ben vorig jaar pas afscheid genomen van buiscommandeurs... ;) Ik ben niet zo'n trendvolger....
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

pfff
Forum-lid

pfff 07 okt 2010 16:06

-eric- schreef: Over 20 jaar fiets ik er misschien mee.... Ik ben vorig jaar pas afscheid genomen van buiscommandeurs... Ik ben niet zo'n trendvolger....
Zo zeg, LOL, dat is misschien een understatement

sjefjanssen
Forum-lid

sjefjanssen 07 okt 2010 16:13

pfff schreef:
-eric- schreef: Over 20 jaar fiets ik er misschien mee.... Ik ben vorig jaar pas afscheid genomen van buiscommandeurs... Ik ben niet zo'n trendvolger....
Zo zeg, LOL, dat is misschien een understatement

Misschien ik ook?
Dan ben ik wel 82.

kikkie
Forum-lid

kikkie 08 okt 2010 15:50

Uitermate geschikte leeftijd om nog aan nieuwe dingen te beginnen denk ik:D. of is de conclusie dat je het nooit meer gaat meemaken?:(
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

voske
Forum-lid

voske 08 okt 2010 20:56

Ik denk dat het sneller zal gaan dan we denken, mijn stelling is dat we over vijf jaar net zoveel fietsen met elektrische schakeling zien als op dit moment met hoge carbon velgen. Het schakelt echt geweldig strak heb ik mogen ervaren en ik las hier zojuist dat je nooit meer hoeft bij te regelen. Ideaal, toevallig vandaag me nog geergerd aan het feit dat mijn ketting niet op de 12 wilde.....

jeek
Forum-lid

jeek 10 okt 2010 13:04

dat het electronisch schakelen voor veel fiets types een goede toekomst is kun je lezen in dit artikel:
http://www.cyclingnews.com/features/fai ... d-hardtail

hierbij hebben ze een mtb voorzien van di2 en een extra rekeneenheid zodat je voorblad automatisch geschakeld wordt
@marc, dat nog even is er dus al!
Experiment with your bike to get the best biking experience!

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 30 jul 2011 17:02

Al te reserveren wk 42 bij Futurumshop voor euro 1.273,95 http://www.futurumshop.nl/product/6105-" onclick="window.open(this.href);return false; ... -5mm.phtml

En bij Bike Components euro 1.049 http://www.bike-components.de/products/ ... 2012-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
What makes the boat go faster?

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 30 jul 2011 17:34

Doe mij maar zo'n systeem. Scheelt weer een hoop kabels en afstellen waar van alles mee mis kan gaan. Daarnaast is het gezien de reviews nog betrouwbaar ook.

Doet me denken aan de discussie over elektrisch bedienbare autoramen in de auto. Toen dat in de mode kwam vond men het maar niks. Was gevaarlijk als je te water raakte, onnodig, foutgevoelig, etc. Heden ten dage moet je heel erg goed zoeken wil je nog een auto vinden met ouderwetse zwengels.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 30 jul 2011 18:01

Weet iemand wat de verschillende typen bij Bike Components voorstellen behalve type 5 welke naar ik aan neem vor interne bekabeling is?

http://www.bike-components.de/products/ ... 2012-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
What makes the boat go faster?

Plaats reactie