Pagina 2 van 3
Geplaatst: 27 sep 2010 15:01
door vinkhugo
Ook het bikefitting systeem gaat uit van standaards en deze is dus niet echt precies wat ik al bedoelde aan te geven. En inderdaad moet je jezelf niet op een crosser zetten want dat hoeft helemaal niet. En dat van de praktijk geef ik aan doormiddel van het maken van een proefrit.
Ik zou aanraden om met je huidige racefiets een fietspositiemeting te laten uitvoeren. Aan de hand van deze gegevens kan je dan goed een nieuwe fiets uitzoeken. Voorbeeld zaken hiervan:
-
http://www.body2bike.com/nl_bikefit.html (in het verleden behandeld in het blad fiets)
-
http://www.fietspositiemeting.com/fiets-positie-meting
-
http://www.chris-brands.nl/fietsmeting/fietsmeting.html
Geplaatst: 27 sep 2010 15:21
door jasperr
Je zou misschien kunnen kijken naar een Canyon. Deze hebben namelijk een relatief korte bovenbuis en een lange balhoofdbuis. Kijk maar eens naar de geometrie-tabellen (rechts onderaan de pagina):
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=879
Edit: Ik zelf heb een Canyon in maat 56. De bovenbuis van deze is 554mm (horizontaal gemeten). Als ik hem zelf langs de buis meet kom ik aan iets meer dan 54cm. Dat komt dus al aardig in de buurt voor jou denk ik.
Geplaatst: 27 sep 2010 23:25
door gijs01
Italiaanse fietsen hebben vaak een kortere bovenbuis dan pak hem beet Trek. Al eens aan een Colnago CLX gedacht?
Geplaatst: 27 sep 2010 23:31
door amclassic-fan
Gijs, als je er geen kaas van gegeten hebt zou je dan gewoon niet posten...
Fietsen met een lange balhoofdbuis heb je tegenwoordig ook gewoon bij Trek, je kunt zelfs tussen 3 maatvoeringen kiezen in de 2011 serie. Zoveel keuze heb ik bij Colnago niet gezien...
De lange balhoofdbuizen bij Canyon zijn de laatste 2 jaar ook een stuk minder geworden.
Geplaatst: 27 sep 2010 23:35
door gijs01
Amclassic-fan schreef:Gijs, als je er geen kaas van gegeten hebt zou je dan gewoon niet posten...
Fietsen met een lange balhoofdbuis heb je tegenwoordig ook gewoon bij Trek, je kunt zelfs tussen 3 maatvoeringen kiezen in de 2011 serie. Zoveel keuze heb ik bij Colnago niet gezien...
De lange balhoofdbuizen bij Canyon zijn de laatste 2 jaar ook een stuk minder geworden.
Wat zal het gezellig worden op het forum als de professoren alleen nog maar mogen spreken....
Geplaatst: 28 sep 2010 00:02
door amclassic-fan
Tja, misschien dat we een beetje moe worden van jouw eindeloze gezever over Colnago's en alles wat nog meet een Italiaanse naam heeft. Zeker omdat je het te pas en onpas doet, zoals ook dit topic.
Niemand heeft er wat aan dat jij bij iedereen die een nieuwe fiets wilt kopen Colnago roept. Zo ook niet deze TS, zeker omdat het volledig niet onderbouwd is.
Geplaatst: 28 sep 2010 00:09
door race-niek
Gijs01 schreef:Amclassic-fan schreef:Gijs, als je er geen kaas van gegeten hebt zou je dan gewoon niet posten...
Fietsen met een lange balhoofdbuis heb je tegenwoordig ook gewoon bij Trek, je kunt zelfs tussen 3 maatvoeringen kiezen in de 2011 serie. Zoveel keuze heb ik bij Colnago niet gezien...
De lange balhoofdbuizen bij Canyon zijn de laatste 2 jaar ook een stuk minder geworden.
Wat zal het gezellig worden op het forum als de professoren alleen nog maar mogen spreken....
je mag wel een Colnago fan zijn, dan hoef je andere fietsenmerken zoals trek niet af te zeiken.
jij denkt maar aan 1 merk he, en dat laat je ook in elk topic weten...
zo nu weer genoeg onzin in dit topic
__________________________________________________________________
on-topic
Geplaatst: 28 sep 2010 00:13
door paashaas
Heb je trouwens al naar de geometrie van Ridley fietsen gekeken?
Als je naar de maat kijkt (medium bv), heeft een Icarus (zoals Damocles, Helium, etc) een horizontale bovenbuislengte van 56,5cm en de lengte van de balhoofdbuis is 17,5cm.
Het model Compact een bovenbuislengte van 57cm en de balhoofdbuis is hier 19cm lang.
Een Ridley X-ride (crossfiets) heeft een bovenbuislengte van 56cm en balhoofdbuis van 15,9cm.
Dus ik denk niet, dat als je wil dat een fiets met relatief lange balhoofdbuis, je daarvoor noodzakelijk een crossfiets moet nemen.
Geplaatst: 29 sep 2010 13:32
door daj
Waarom heb je bij de bikefitting meting voor een comfort meting gekozen? Dan kom je er altijd op uit dat je stuur 2,5 cm lager staat dan je zadel, is voor de meeste mensen niet nodig.
Geplaatst: 29 sep 2010 20:43
door venom
Vanwege de zwakke rug en vanwege het werkelijke gebruik vd fiets. Niet voor koersen dus. Maar voor beweging/conditie/uitwaaien.
Anyway, heb tóch maar weer een racer gekocht. Trek 1500, ultegra, maat 56ct. Dan maar paar cm kortere stuuurpen!(langere bovenbuis). Erg mooi blauw, Vuelta Superlite zwarte wielen, carbon mono stuurpen/stuur combi. Wit stuurlint/zadel. Foto's binnekort!
Geplaatst: 29 sep 2010 21:21
door hond
Waarom heb je gekozen voor een carbon stuur/pencombi? Stelmogelijkheden heb je dan iig niet meer.
Geplaatst: 30 sep 2010 11:38
door venom
Is niet mijn keus, zat er al op..