Gevaar op de weg!
Wie rijdt er in het zuiden door dorpen en op sommige andere plekken soms ook gewoon helemaal rechts op de weg inplaats van over het misserabele en onoverzichtelijke "fietspad" ?
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hybride van Toyota of Lexus. Die kunnen onder de 50 km elektrisch rijden, die hoor je dus echt niet is me pas opgevallen. En skeelers die alleen de breedte van een fietspad nodig hebben, waar je makkelijk met z'n 2en naast elkaar tegenliggers kan passeren.
wervelwind schreef:misschien tegen het zere been op dit forum, maar gisteren bij Plasmolen een peleton racers die de bocht zo wijd namen dat ik als tegenligger met mijn mtb de berm in moest. De achterste 10 renners waaiden zo breed uit om de groep te kunnen volgen dat de weg niet breed genoeg was. De voorste riep nog wel luid: TEGENLIGGER, maar tevergeefs.
Absoluut niet tegen mijn zere been. Ik he het ook niet zo op grote groepen wielrenners die het fietspad voor zich uit vrij schreeuwen. Maar dat is meer ene ergernis dan dat het echt gevaar oplevert.
Het onverwachtte gevaar zit in mijn optiek vooral in het gedrag van beesten. Mensen doen ook genoeg domme dingen maar die kun je vaak vooraf goed inschatten. Schapen, konijnen, honden, eenden, etc etc kunnen zoooo onvoorspelbaar reageren. Altijd opletten dus.
Live fast; die young. mijn blog
Met stip in de top 10 zijn voor mij Nordic walkers. Een tijdje geleden stond een groepje half op de stoep en fietspad te babbelen. Tijdens het passeren zwiept er 1 zijn stok naar achter die ik met mijn voorwiel aantik. 1 seconden later en ik was voorover gegaan omdat hij in mijn wiel had gezeten. Behalve ik schok ook de man zich rot en er kwam een welgemeende excuus van zijn kant. Daarna zette de groep de conversatie voort op de stoep ipv half op het fietspad en kon ik mijn weg weer vervolgen.
1. Eigenaren van honden (die beesten kunnen er zelf niets aan doen dat ze op de meest gevaarlijke plekken worden losgelaten)
2. Tegenliggers (hoe vaak ik al heb moeten schreeuwen zodat een tegenligger voor zich uit zou gaan kijken ipv naar een of ander interessant onderwerp)
3. Andere fietsers die zo nodig met 2 of 3 naast elkaar de hele weg moeten gebruiken en uiterst traag (if at all) reageren op mijn bel
Overigens kan ik mij enorm irriteren aan de agressieve reacties van mensen nadat ik hen heb gewaarschuwd voor aankomend wederzijds gevaar. Een goedbedoelde maar noodzakelijke schreeuw wordt al gauw beantwoord met een scheldpartij. Nederlanders hebben een kort lontje...
2. Tegenliggers (hoe vaak ik al heb moeten schreeuwen zodat een tegenligger voor zich uit zou gaan kijken ipv naar een of ander interessant onderwerp)
3. Andere fietsers die zo nodig met 2 of 3 naast elkaar de hele weg moeten gebruiken en uiterst traag (if at all) reageren op mijn bel
Overigens kan ik mij enorm irriteren aan de agressieve reacties van mensen nadat ik hen heb gewaarschuwd voor aankomend wederzijds gevaar. Een goedbedoelde maar noodzakelijke schreeuw wordt al gauw beantwoord met een scheldpartij. Nederlanders hebben een kort lontje...
Trek Madone 6 Project One
- timofietst
- Forum-lid
Gisteren op de oesterdam ook weer meegemaakt: geparkeerde auto's onderaan de dijk, fietspad en dan het water. Surfers tuigen hun zeil op naast de auto en steken vervolgens zonder te kijken het fietspad over, ik ben al een paar keer vol in de remmen gegaan om een botsing te voorkomen. En da's niet lekker als je net met 50km/h wind mee over de dijk knalt...!! Een "sorry" kan er dan overigens meestal ook nog niet eens vanaf :s
Basko schreef:We kennen het allemaal, de gevaren waar je op bedacht bent tijdens je tocht [...]Vandaag trof ik even ten oosten van Nieuwendijk een voor mij onekend gevaar: vissers! [...]
Ben zelf actief visser geweest vroeger. Thuis staat nog een hele installatie: zitkoffer, -plateau enz. met de nodige tools zoals voor lange hengels. Als je het over aanhaakproblemen hebt, wat bijv. te denken van een afsteekroller? Hiermee voorkom je het ophalen van de hele hengel zonder dat het haakje ergens op het wegdek belandt. Of stel je voor dat je iemand aanhaakt? Zo'n afsteekroller heeft dus veel voordelen. Maar goed, dan zit je nog met werphengels, en daar kan het ook goed mis mee gaan. Vooral dreggen, met van die weerhaken, da's zo fijn als je die ergens in krijgt...
AU! lol
Iemand ervaringen mee?
-
- Forum-lid
Ongeduldige mensen. Vooral tijdens de koers kan ik me zo irriteren aan mensen die toch nog even snel oversteken of die wel tegen het peloton in kunnen blijven rijden.
Niet op volgorde specifieke volgorde, maar dit zijn zo'n beetje de irritaties die ik op de weg tegen komen. Opvallend genoeg eigenlijk geen auto-irritaties.
1. Voetgangers die netjes met z'n tweeen naast elkaar lopen, maar wel de hele weg in beslag nemen (waar dus zeker vier mensen kunnen lopen).
2. Fietsers die niet op het fietspad letten, maar te veel op de omgeving
3. Kinderen uiteraard
4. Mede-wielrenners die nog net ff iemand moeten inhalen, op het moment dat jij voorbij komt
5. Tractoren die het nodig vinden om op het fietspad te rijden...
6. (Meestal bejaarde) uitslovers die net ff naar links uitwijken als jij langs komt, om aan hun partner te laten zien dat zij de baas van het fietspad zijn (mijn eigen conclusie, maar waarom zou je het anders doen)
7. Fietsers die vinden dat ze voorrang hebben als ze van links komen
8. Mensen die niet kijken bij het oversteken
1. Voetgangers die netjes met z'n tweeen naast elkaar lopen, maar wel de hele weg in beslag nemen (waar dus zeker vier mensen kunnen lopen).
2. Fietsers die niet op het fietspad letten, maar te veel op de omgeving
3. Kinderen uiteraard
4. Mede-wielrenners die nog net ff iemand moeten inhalen, op het moment dat jij voorbij komt
5. Tractoren die het nodig vinden om op het fietspad te rijden...
6. (Meestal bejaarde) uitslovers die net ff naar links uitwijken als jij langs komt, om aan hun partner te laten zien dat zij de baas van het fietspad zijn (mijn eigen conclusie, maar waarom zou je het anders doen)
7. Fietsers die vinden dat ze voorrang hebben als ze van links komen
8. Mensen die niet kijken bij het oversteken