Pagina 2 van 4
Geplaatst: 10 sep 2010 09:16
door apexrider
Bij de vorige twee edities die ik heb meegedaan was er net op diverse wegen in Zuid Limburg een verse (dikke) grindlaag aangebracht. Volgens mij resulteerde dat in een aantal last minute parcours aanpassingen. Hopelijk is dat dit jaar niet het geval. Doe overigens deze keer niet mee.
Geplaatst: 10 sep 2010 10:42
door janus
succes iedereen.
ik kijk er naar uit 165 km en rugnummer 1853 (niet bijzonders dus...qua nummer)
Geplaatst: 10 sep 2010 11:22
door charite
Ik ben er ook met een aantal Nivo, Prorail en Hp collega's.
Het wordt een mooie dag
Groet,
Peter
Geplaatst: 10 sep 2010 12:52
door alexd
Ik doe ook me, ben herkenbaar aan zwart/rood/witte Sport met Hart kleren, maar zal niet de enige zijn: we gaan met een aantal rijden. Wel verschillende afstanden.
Heb me opgegeven voor de 160, twijfel eigenlijk nog een beetje om voor de langere 230 te gaan. Paar bekende leuke extra bergjes erbij. Ik ga vragen of je tijdens rijden nog mag beslissen wat je doet (kan ik het af laten hangen van hoe ik me voel).
Geplaatst: 11 sep 2010 22:40
door jansteven
Ben benieuwd hoe het de mensen van de 165 km bevallen is. Ik reed het 'rondje om de kerk' van 100 km. Dat was -met Gulpenerberg, Kruisberg, Eyserbosweg, Keutenberg en Cauberg in de laatste 30 km- ook een prachttocht. Heb genoten, mede omdat het weer echt super was.
Geplaatst: 11 sep 2010 22:56
door whocares
IK was vandaag ook in Z-Limburg , alleen niet voor BE maar voor een eigen tocht . Diverse mensen zien lopen of het heel zwaar hebben op de Gulpenerberg vanuit Partij . En dat met diverse zware klimmen nog op het parkoers .
In Wahlwiller zat een 160 km-deelnemer die er doorheen zat en de "taxi" al besteld had .
We hebben me 2en deze rit gereden
http://connect.garmin.com/activity/48535086 en we zagen enkele malen deelnemers .
Geplaatst: 11 sep 2010 23:42
door bluv107
Mooie tocht, al blijven er kennelijk nog steeds redelijk wat kms langs drukke wegen in zitten. Klaag niet snel, maar vond de bevoorrading matig, mn de eerste waar de rij toch wel erg lang was + een nogal onhandige plek met gestresste regelaars tot gevolg. Volgend jaar ga ik in deze tijd vh jaar weer eens wat anders proberen. klim naar Trasenster blijft overigens top!
Geplaatst: 12 sep 2010 00:38
door bert01
Ik had me opgegeven voor de 160km, bovenaan de redoute kwam ik er echter achter dat ik me op de 225km route bevond, besloten deze verder te volgen en uiteindelijk zelfs weten uit te rijden, iets wat ik vooraf niet eens had durfen hopen aangezien ik 160km al een moeilijk haalbaar doel achte....
pas na meer dan 100km een verzorgingspost en de 2e er te vlak achteraan, het was mooi geweest als na bijv 80km de eerste post zou zijn geweest...
Genoeg gezeurd, wat een prachtige tocht! er zaten mooie klimmetjes in en voerde langs vele mooie stukken limburg/belgie....
Over het algemeen was de bewijzering goed te noemen hoewel het soms leek alsof er of bordjes waren weggehaald of dat ze niet geplaatst waren, het was soms gokken welke richting te moest nemen.
Geplaatst: 12 sep 2010 15:01
door patrickcorbee
Ik heb de 160 km gereden. Prachtige tocht, mooi weer en de laatste 50 km achter Michael Boogerd gereden! Het moraal hierdoor erg goed. Na 6 uur en 10 minuten met de armen in de lucht over de finish. Deze tocht gaat volgend jaar weer op de kalender.
Geplaatst: 12 sep 2010 17:12
door gerardo
Grandioze tocht met de mooiste (onbekende) klimmetjes in België. Ik heb de 160 km gereden (plus 8 km omdat we fout reden in Bel). Schitterend weer en de finale was een echte. Alle zware beklimmingen in de laatste 25 km, zoals de Loorberg, Gulpenerberg (waar 30% moest afstappen)Kruisberg, Eyserbosweg (wat een verschrikkelijk ding is dat) en de Keuteberg (alleen het eerste stuk is echt pittig) waarna de Cauberg eigenlijk een makkie is.
Wel vond ook ik de bevoorrading erg matig! Zeker gezien het warme weer was er erg veel behoeft aan water. Dat was slecht te verkrijgen en bij de eerste bevoorrading stond een ongelofelijk lange rij. Tevens stonden in de rook van een kampvuurtje ook nog in de rook te wachten. Ik hoop dat ze dit volgend jaar beter regelen. Evenals de T-shirts. De kleinste maat was een L! Ik weet dat Obesitas oprukt, maar gelukkig is dat wij het wielrennen nog niet echt het geval. En je zult maar een dame zijn, dan kan je het T-shirt alleen gebruiken als pyjama
O ja, de splitsing van de 160/225 km en de 100 km was slecht aangegeven. Vanuit onze groep zijn er 2 doorgereden op de 160 km en ik heb er meerdere over gehoord.
Mogelijk komt het omdat Michel Boogerd met zijn peloton voor het bord stond toen wij langs kwamen?
Geplaatst: 12 sep 2010 18:08
door klimman
Ik heb de 160 km gereden. Door na de eerste bevoorrading ´blind` achter een aantal deelnemers aan te rijden in eerste instantie de klim vanuit Foret gemist en daardoor 175 km gereden. Ik kwam op bijna 2.500 hm.
Punten van kritiek: de eerste bevoorrading is aan de late kant (mijn 750 ml bidons waren al een tijdje leeg) en tussen Herve en Soumagne had ik graag een paar extra pijlen gezien.
Bij de eerste bevoorrading was alleen nog water, isotone drank en repen te krijgen toen ik daar arriveerde. Gek genoeg was er bij de bevoorrading in Geertruid alles nog rijkelijk aanwezig.
Ik heb genoten van een prachtige tocht tijdens een mooie nazomerdag. Ik heb het meest genoten van de lopende klimmen in Belgie. De steile beklimmingen aan het einde van de tocht maakten het erg zwaar. De Gulpenberg en de Kruisberg had ik nog nooit eerder beklommen. De laatste beklimmingen gingen niet zo soepel meer, mede omdat ik vrijdag al de Mergellandroute had gereden.
Geplaatst: 12 sep 2010 18:23
door wilcoo
Gisteren ook de 165 km. gereden. Heb er echt van genoten, vooral van het stukje België. De lange klim naar Trasenster vond ik echt prachtig.
Op de een of andere manier heb ik de eerste bevoorrading gemist. Ik reed op dat moment alleen en zonder een mede-renner in het vizier. Het resultaat was dus dat ik ongeveer 20 km. met lege bidons heb moeten rijden.
De laatste klimmen in Limburg gingen goed, dus na de tocht ook nog naar huis gereden. Eenmaal thuis aangekomen stonden 200 kilometers op mijn teller en kon ik met een goed gevoel mijn fiets weer neerzetten!