Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
07 sep 2010 00:31
Nagtie schreef:
en jij twijfelt nog tussen Salden en de vakman?
Waar heb jij die twijfel gehoord???
[/quote]
In je topic: twee fietsen kopen
Camerig is prachtig!
-
studentje21
- Forum-lid
studentje21
07 sep 2010 00:45
Nagtie schreef:Hallo
Ik zit heel erg omhoog te kijken, om die reden heb ik al een langere stuurpen geleend die ook nog hoger staat.
Als je rechter op wilt zitten moet je juist een kortere voorbouw hebben.
Met een langere voorbouw komt je stuur allemaal maar verder weg te staan en moet je je nog verder voorover buigen.
Verder staat volgens mij de voorbouw bij de meeste racefietsen redelijk horizontaal. Als die dat bij jou niet staat, staat ie misschien verkeerd om.
-
nagtie
- Forum-lid
nagtie
07 sep 2010 00:58
De 80mm stond een beetje omhoog. De 110mm staat nog een stuk verder omhoog, dat leek iets te schelen met de dag daarvoor.
Zoals al werd voorgesteld zal ik eerst een wat meer blijven fietsen, voel ik geen verschil zal ik me eens goed op de fiets laten zetten.
-
studentje21
- Forum-lid
studentje21
07 sep 2010 01:11
Met de kennis van goniometrie die ik heb zou je toch echt rechter op moeten zitten met de 80mm voorbouw. Wanneer de 110mm versie een stuk hoger staat dan de 80mm dan denk ik toch echt dat je je voorbouw verkeerd om hebt gemonteerd. Maar als je het zo lekkerder vindt fietsen moet je het lekker zo laten
-
nagtie
- Forum-lid
nagtie
07 sep 2010 02:29
Je hebt gelijk en ook weer niet.
De pen staat goed, maar is eigenlijk niet voor een race fiets. Maar deze had ik liggen en het was het proberen waard. Volgens mij is het meest mooie om hem zo wat horizontaal te hebben, maar veel stuurpennen zijn gespiegeld bedrukt, omdat veel mensen toch die paar cm extra willen.
Ik had eigenlijk geredeneert als ik langer zit dan zit ik minder bol, dus hoef ik minder omhoog te kijken..
Maar goed ik ga nog even wennen, en anders alles eens door laten kijken
-
eelcoz
eelcoz
07 sep 2010 10:45
Overigens staat dit topic ook in het verkeerde subforum.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
07 sep 2010 15:55
Nagtie schreef:..........Zoals al werd voorgesteld zal ik eerst een wat meer blijven fietsen, voel ik geen verschil zal ik me eens goed op de fiets laten zetten.
Laat je altijd
eerst goed opmeten alvorens een fiets aan te schaffen.
Wat baat het om een fiets te kopen en dan achteraf te moeten expirimenteren omdat je "denkt" niet goed te zitten.
I know myself like no one else
Nothing to defend