Pagina 2 van 4
Re: Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
Geplaatst: 22 nov 2013 08:55
door amclassic-fan
Ik zou 1e je houding op deze fiets maar eens wat proberen te verbeteren, voordat je veel geld in een nieuwe fiets inversteert die als het tegen zit uiteindelijk ook niet goed blijkt te passen. De drop tussen zadel en stuur is iig te klein, als je met je onder armen op het stuur ligt dan zou je rug toch behoorlijk horizontaal moeten zijn.
Re: Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
Geplaatst: 22 nov 2013 11:31
door skinny-beach-boy
'
Re: Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
Geplaatst: 22 nov 2013 11:39
door skinny-beach-boy
;
Re: Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
Geplaatst: 22 nov 2013 20:46
door MarcFaFo
skinny-beach-boy schreef:ja inderdaad. ik heb nu frame maat 60. en mijn binnen been lengte is 88cm. het probleem is dat ik het zadel op de uiterste stand naar voren heb staan, nog lang niet diep genoeg zit en mijn crank lengte 175 is (waar ik liever 172,5 heb). Sowieso ga ik beide fietsen in de praktijk testen. Bedankt voor de tip!
Ik rijdt op een Kuota Kuraro Mt L, Lengte 182, BBL 91cm. Crankl = 172,5 mm en voorbouw is 120mm. Dit is een meer racier zit.
Re: Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
Geplaatst: 23 nov 2013 18:15
door skinny-beach-boy
'
Re: Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
Geplaatst: 24 nov 2013 13:04
door wibbel2
Los van de geometrie, ik heb even snel naar de specs van de Kuota en de Rose gekeken, niet echt vergelijkbaar zou ik zeggen. Bij Kuota moet je wel veel voor de merknaam betalen. Waarom kijk je niet ook naar Canyon of Boardman?
Re: Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
Geplaatst: 04 dec 2013 12:19
door skinny-beach-boy
;
Re: Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
Geplaatst: 04 dec 2013 12:34
door wezenloze
Ik heb je foto en de geometrie bekeken en verbaas me toch over je keuze.
Aan de hand van je foto zou ik je zo'n 2 cm. langer adviseren (dan komt je rug ook meteen wat horizontaler) Je nieuwe frame is twee centimeter korter. Wat voor lengte stuurpen ga je gebruiken?
Re: Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
Geplaatst: 04 dec 2013 13:15
door skinny-beach-boy
;
Re: Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
Geplaatst: 04 dec 2013 14:32
door thestudent
Ik vind een 56cm dan wel weer klein. Die heeft een bovenbuis van 54.5 ofzo. Dan kom je heel kort en diep uit of je moet zeker een 13-14 cm stuurpen monteren. Ik ben 1.84 bbl 90.5 en rijdt met een zadelhoogte van 81.3 cm. Ik zit zelf wat langer op een rose xeon crs 59 c-t (is 57.5 bovenbuis) met 12cm stuurpen. Dit lijkt een beetje op wat MarcFago ook al zei. In mijn ogen lijkt me deze 56 te klein. Zoek iets met rond de 56-57cm bovenbuislengte.
Re: Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
Geplaatst: 04 dec 2013 16:21
door gaisdergerman
thestudent schreef:Ik vind een 56cm dan wel weer klein. Die heeft een bovenbuis van 54.5 ofzo. Dan kom je heel kort en diep uit of je moet zeker een 13-14 cm stuurpen monteren. Ik ben 1.84 bbl 90.5 en rijdt met een zadelhoogte van 81.3 cm. Ik zit zelf wat langer op een rose xeon crs 59 c-t (is 57.5 bovenbuis) met 12cm stuurpen. Dit lijkt een beetje op wat MarcFago ook al zei. In mijn ogen lijkt me deze 56 te klein. Zoek iets met rond de 56-57cm bovenbuislengte.
+1 bovenstaande maten lijken me een stuk beter.
Re: Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
Geplaatst: 04 dec 2013 16:29
door materialist
skinny-beach-boy schreef:wezenloze schreef:Ik heb je foto en de geometrie bekeken en verbaas me toch over je keuze.
Aan de hand van je foto zou ik je zo'n 2 cm. langer adviseren (dan komt je rug ook meteen wat horizontaler) Je nieuwe frame is twee centimeter korter. Wat voor lengte stuurpen ga je gebruiken?
Ik zei tegen de verkoper: (die bij de elite rijdt) ik zal een langere stuurpen willen bij die 56. Maar hij adviseerde om het zadel meer naar achter te plaatsen voor betere kracht overbrenging. Dus het wordt vooral veel experimenteren van het voorjaar.
Wat de verkoper zegt lijkt de omgekeerde weg. Volgens mij moet je eerst de goede maat hebben en dan pas experimenteren met de persoonlijke afstelling.