Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Conti X-King Racesport tubeless te maken?

R1Phrankey
Forum-lid

R1Phrankey 27 nov 2013 18:47

Ik heb slechte ervaringen met X-king Racesport en tubeless maken met Stans latex. De zijwangen van de X-king zijn erg poreus, ik bleef lekkages houden. In de garage netjes dicht en tijdens een rit spontaan lekken langs de zijwangen. Die band is daar niet echt voor geschikt.

Ik lees wel goede verhalen over NoZisch dichtmiddel, dat schijnt wat beter te gaan, maar heb daar zelf geen ervaring mee.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 27 nov 2013 19:52

Ik had het ook al over NoZisch, maar of dat een oplossing is... :lol: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=103751

Heb er zelf ook geen ervaring mee, maar denk wel dat je de band er dicht mee krijgt...

timofietst
Forum-lid

Gebruikersavatar timofietst 11 jan 2014 20:43

Twee X-Kings RS tubeless gemaakt gisteren. Ontvetten met reguliere ontvetter, band insmeren met zeepsop, 150ml Joe's per band en velglint met ventiel van Joe's op Mavic Crossride velgen. Kreeg ze niet dicht met de vloerpomp, de fietsenmaker wel met de compressor. De ene band was direct dicht, op twee kleine gaatjes na, de andere had iets meer schudden en draaien nodig. Wel beide banden 5 min op de kant op een emmer laten liggen om de zijwangen goed dicht te maken. Ze bleven bij een kort ritje ook goed, morgen tijdens toertocht proberen. Ziet er goed uit dus!
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

keetoo
Forum-lid

Gebruikersavatar keetoo 05 mar 2014 22:40

@timofietst, heb je er inmiddels al meer goede ervaringen mee of is het een afrader ? Zit hier zelf aan te denken voor mijn komende bandenset

timofietst
Forum-lid

Gebruikersavatar timofietst 06 mar 2014 06:57

Ja, prima ervaringen. Banden zijn mooi dicht en rijden erg soepel, ik ben 92kg en rijd ze met 2.2 bar. Hebben af en toe wel een beetje lucht nodig maar dat hebben mij racebandjes met biba ook. Tot nu toe 2x zelf gezien hoe de latex zijn werk doet met een doorn en een stukje ijzerdraad wat in de band stak. Mooi om te zien hoe snel het werkt.
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

keetoo
Forum-lid

Gebruikersavatar keetoo 06 mar 2014 19:23

Bedankt voor je reactie, dat helpt weer keuzes maken .

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 07 mar 2014 18:31

Stuntman Mike schreef:Weet ik niet hoor, zou het eerst ff proberen voordat je weer € 80,- kwijt bent aan nieuwe banden, terwijl je huidige goed zijn. Het setje om ze tubeless te maken heb je toch wel nodig. Ik rij met de X- en Raceking combinatie en dat werkt gewoon .

Een goede/veilige tip van hierboven is het gebruik van tubeless ready banden als je van plan bent het ruigere werk te gaan doen in de Alpen en eventueel Ardennen...

Verder is het met mij nooit gelukt zonder compressor met conti's.
Ik moet hier op terugkomen. Uit frustratie de Raceking eraf gegooid. Bleef leeglopen, en bij veel modder stond ik een paar keer gewoon plat en kreeg er niet genoeg lucht meer in om thuis te komen. Drama!

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 07 mar 2014 18:32

keetoo schreef:Bedankt voor je reactie, dat helpt weer keuzes maken .
Ik zou er nog eens over denken... ;)

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 07 mar 2014 21:57

Wat ik al eerder zei. NoZisch is een oplossing bij moeilijke banden. Komt een extra laagje op de binnenkant van je band. Wordt wel een smerig zooitje op den duur. Maar het schijnt te werken. Effetto Mariposa Caffélatex schijnt ook iets beter te zijn (omdat er soort talkpoeder is toegevoegd), want Joe's en Stans zijn iets dunnere sealant en blijven erg dun en vloeibaar. Wat kan helpen bij moeilijke banden is om talkpoeder door je Stans te gooien. Die extra korrels in de sealant zorgen voor een snellere dichting van de band...

Zelf nooit geprobeerd, maar er is het een en ander positief mee getest. Een fietsmaat heeft het onlangs ook bij zijn sealant gegooid, al had hij geen problemen met Stans in zijn Geax banden.

Misschien ga ik het ook weleens proberen met talkpoeder, want met een lekke band vind het soms wel lang duren voordat het gat door Stans gedicht wordt. Een aantal keren was een binnenband monteren toch echt sneller geweest.

Continental banden blijven moeilijke banden, maar het kan zijn dat je geluk hebt...

keetoo
Forum-lid

Gebruikersavatar keetoo 10 mar 2014 19:49

Tja, moeilijk. In ieder geval bedankt voor de reacties, ik ga er over nadenken

I cannondale myself.
Forum-lid

I cannondale myself. 21 mar 2014 09:13

Het is allemaal wel te doen hoor, al zegt de fabrikant betere tlr geschikte banden te hebben. Maar dan is het voordeel in gewicht weg. Wel heb je dan een band die zelf beter bestand is tegen lek rijden en of snakebites.
Omdat de band wat poreuzer is, iets meer van het papje gebruiken. Zeg 80ml. Niet overdrijven met de compressor max 3,5 bar anders is je band of velg misschien voor de eerste meter kaduuk. Gaat dit moeilijk gebruik dan een glijmiddel.
Mijn ervaring is dat er na een maand of 5 nogmaals 30ml bijgetapt moet worden.
Mijn advies gewoon doen, het rijd zo super.
Gas er op.

Plaats reactie