Je keuze in de winter....
Gewoon doorrijden. Als het echt gaat winteren zet ik spikesbanden op m'n vakantiefiets. Die staat dan de hele winter klaar voor sneeuwtochten. Andere tochten rijd ik gewoon op m'n audaxfietsen, standaard voorzien van spatborden en verlichting.
Hoe kom ik de winter door?
- sportschool voor spinning en krachttraining
- buiten fietsen in de weekenden als het weer engszins redelijk is
- 4 weken trainingskamp in Thailand
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- sportschool voor spinning en krachttraining
- buiten fietsen in de weekenden als het weer engszins redelijk is
- 4 weken trainingskamp in Thailand
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Live fast; die young. mijn blog
Kijk, mooie manieren om de winter door te komen. Leuk!
Niet alles vind ik persoonlijk leuk, schaatsen heb ik bijvoorbeeld niet zoveel mee om zelf te doen. Mis ook de feeling ervoor
Hardlopen is helaas geen optie vanwege mijn achillespezen, dus de marathon of triathlon wordt hem (helaas) niet.
Crossfit is een bekend fenomeen, groepjes vol hier in de regio in de weekenden
Maar zeker goed voor core en kracht! Ik heb een tijd aan een combi daarvan gedaan met Kickfun erbij, ook wel te overwegen. Vind ik wel weer leuker met een groepje.
De combinatie van spinnen, tacx en buiten blijven fietsen wanneer weer het toe laat (twijfel dan nog wel of ik dan een winterfiets wil of zoals ook wel veel gezegd wordt gewoon op de caad10) is inderdaad wel iets wat dan ook mijn voorkeur zou zijn.
Twee vragen dan weer:
= Tacx.....welke??? Bomen bos verhaal ook.....
Ziet mijn vrouw liever dan avonden fietsen of als het "slechter" weer is trouwens....![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Uitgelegd dat het wel wat nadelen heeft et bijvoorbeeld geluid in huis.
(zeker na het recente glijdertje is ze terughoudend....)
= Cyclofiets tips, wat is een beetje ok tot 500euro (goeie occassion dus bijvoorbeeld?)
Leuk en bedankt dat jullie reageren!![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Niet alles vind ik persoonlijk leuk, schaatsen heb ik bijvoorbeeld niet zoveel mee om zelf te doen. Mis ook de feeling ervoor
Crossfit is een bekend fenomeen, groepjes vol hier in de regio in de weekenden
Maar zeker goed voor core en kracht! Ik heb een tijd aan een combi daarvan gedaan met Kickfun erbij, ook wel te overwegen. Vind ik wel weer leuker met een groepje.
De combinatie van spinnen, tacx en buiten blijven fietsen wanneer weer het toe laat (twijfel dan nog wel of ik dan een winterfiets wil of zoals ook wel veel gezegd wordt gewoon op de caad10) is inderdaad wel iets wat dan ook mijn voorkeur zou zijn.
Twee vragen dan weer:
= Tacx.....welke??? Bomen bos verhaal ook.....
Ziet mijn vrouw liever dan avonden fietsen of als het "slechter" weer is trouwens....
Uitgelegd dat het wel wat nadelen heeft et bijvoorbeeld geluid in huis.
(zeker na het recente glijdertje is ze terughoudend....)
= Cyclofiets tips, wat is een beetje ok tot 500euro (goeie occassion dus bijvoorbeeld?)
Leuk en bedankt dat jullie reageren!
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Ik ga dit jaar gewoon naar de sportschool 2x spinnen 1x 1uur 1x 2uur en 2 uur krachttraining.
Dus totaal 3x in de week.
Ik had een tacx maar kon daar toch slechter motivatie voor opbrengen. Tot op heden gaat het in de sportschool een stuk beter.
Succes met je keuze.
Dus totaal 3x in de week.
Ik had een tacx maar kon daar toch slechter motivatie voor opbrengen. Tot op heden gaat het in de sportschool een stuk beter.
Succes met je keuze.
- ophetkantje
- Forum-lid
Mijn hobby is fietsen, dus ik fiets. Als mijn hobby krachttraining, spinnen, hardlopen of weet ik niet wat was dan zou ik waarchijnlijk ook op een ander forum zitten dan dit. Ik fietst voor mijn plezier, dat is mijn hobby, ook in d winter. Te nat te koud sla ik een dagje over, Als het en dat gebeurt bijna nooit in Nederland een paar dagen achter elkaar echt bar en boos is een uurtje spinnen maar alleen omdat ik mijn energie anders niet kwijt kan. Verder altijd fietsen. Heb voor sneeuw en ijs een oude MTB met stevig profie en ander altijd op de renfiets. En heel soms op de MTB.
Ach, ik zeg ook maar wat
Ik fiets gewoon door, wel op een tweedehandse Ridley crossfiets ipv m'n nieuwe racefiets. Heb ook een Tacx staan voor als het regent of sneeuwt.
Maar ik ga hoogstwaarschijnlijk iets minder kilometers halen in het winterseizoen, dus kijk ik wel uit naar hardlopen en zwemmen. Eventueel schaatsen op een overdekte piste.
Maar ik ga hoogstwaarschijnlijk iets minder kilometers halen in het winterseizoen, dus kijk ik wel uit naar hardlopen en zwemmen. Eventueel schaatsen op een overdekte piste.
Tacx-en, sportscholen en ander indoor-verdriet is mij te ergerlijk. Het is mogelijk dat mijn achillespezen slechter zijn dan die van jou: ik zou je toch willen aanraden om te gaan lopen als indoor (zelf-)haat oproept. Ik ben lang geleden begonnen met wandelen/hardlopen. Opmerkelijk is dat mijn pezen niet sterker zijn geworden maar wel veel minder blessure-gevoelig.
Koop die 2de fiets! 2 fietsen is ook 2 keer zo veel lol. Het leverde mij bijvoorbeeld mijn eerste ervaring met Campa op. Zelf ben ik nauwgezet als het om onderhoud gaat; het is zalig om één fiets te laten versmeren.
Als je 500€ te verspijkeren hebt is marktplaats je beste vriend. Of toch even wachten en een http://www.ribblecycles.co.uk/bbg/road- ... type=RIBMO
of een http://www.tifosi-cycles.co.uk/tifosi-bikes.php, maar dat is een smaak kwestie.
Koop die 2de fiets! 2 fietsen is ook 2 keer zo veel lol. Het leverde mij bijvoorbeeld mijn eerste ervaring met Campa op. Zelf ben ik nauwgezet als het om onderhoud gaat; het is zalig om één fiets te laten versmeren.
Als je 500€ te verspijkeren hebt is marktplaats je beste vriend. Of toch even wachten en een http://www.ribblecycles.co.uk/bbg/road- ... type=RIBMO
of een http://www.tifosi-cycles.co.uk/tifosi-bikes.php, maar dat is een smaak kwestie.
Nee helaas echt een nogo voor mij hardlopen met mijn achillespezen.sloeren schreef:Tacx-en, sportscholen en ander indoor-verdriet is mij te ergerlijk. Het is mogelijk dat mijn achillespezen slechter zijn dan die van jou: ik zou je toch willen aanraden om te gaan lopen als indoor (zelf-)haat oproept. Ik ben lang geleden begonnen met wandelen/hardlopen. Opmerkelijk is dat mijn pezen niet sterker zijn geworden maar wel veel minder blessure-gevoelig.
Na jaren voetbal (amateur en prof niveau) en alle artsen in nederland zo'n beetje is de conclusie echt gewoon niet doen.
Dank voor je tips!
Tja dus ook wel die tacx en die tweede fiets....xml schreef:Ik fiets gewoon door, wel op een tweedehandse Ridley crossfiets ipv m'n nieuwe racefiets. Heb ook een Tacx staan voor als het regent of sneeuwt.
Hopelijk ben ik heel lief geweest dit jaar daarvoor haha
Da's mooi suck!Soap schreef:Nee helaas echt een nogo voor mij hardlopen met mijn achillespezen.
Na jaren voetbal (amateur en prof niveau) en alle artsen in nederland zo'n beetje is de conclusie echt gewoon niet doen.
Zwemmen?!
P.S.: Dit jaar voor het eerst echte spatboards gemonteerd (Crud), dat houdt veel troep tegen; niet alleen water. Aanrader dus.
Ja sucks zeker, reden dat ik dit seizoen definitief gestopt ben met voetbal.sloeren schreef:Da's mooi suck!Soap schreef:Nee helaas echt een nogo voor mij hardlopen met mijn achillespezen.
Zwemmen?!
P.S.: Dit jaar voor het eerst echte spatboards gemonteerd (Crud), dat houdt veel troep tegen; niet alleen water. Aanrader dus.
Zwemmen kan ook inderdaad natuurlijk.
Hmm, ik ga ervan uit dat de adviezen die je van artsen hebt gekregen wel ergens op slaan maar ik wil toch graag vermelden dat ik ook te korte achillespezen heb. Ook vastgesteld door artsen en trainers. Ik dacht ook dat ik nooit zou kunnen hardlopen maar het is me afgelopen najaar toch gelukt om blessurevrij van complete nulstand tot een 5 kilometerloop te trainen in 2 en een halve maand. Ik het begin had ik heel veel pijn in mijn achillespezen, maar dat werd al snel minder. Training ook heel langzaam opvoeren natuurlijk en wel meteen goede schoenen kopen. Dat was wel een beetje lullig; ga ik nu al peperdure hardloopschoenen kopen terwijl ik misschien alsnog moet stoppen en/of het toch niet leuk vind?
Een Olympisch uurrecord gaat het niet worden maar toch een 5 km evenement (Utrechtse Singelloop) in één ruk uit kunnen lopen terwijl ik nog nooit van mijn leven aan hardlopen had gedaan viel mij reuze mee. Het belangrijkste: ik heb echt géén last van mijn achillespezen meer gehad.
Ok, enorm verhaal, sorrie ik ben een beetje koortsig van de griep. Wat ik wil zeggen; als je het toch wilt moet je het misschien gewoon proberen en dan met zo'n beginnerstrainingsprogammaatje van 1 minuut rennen, 1 minuut wandelen, 2 minuten rennen, twee minuten wandelen etc. Dan een paar weken aankijken wat je achillespezen er echt van vinden en misschien valt het net zoals bij mij reuze mee.
Je kan overigens stretchoefeningen doen voor je achillespezen door met je voorvoet op een traptrede te staan en je hielen te laten zakken. Nooit iets forceren natuurlijk.
Een Olympisch uurrecord gaat het niet worden maar toch een 5 km evenement (Utrechtse Singelloop) in één ruk uit kunnen lopen terwijl ik nog nooit van mijn leven aan hardlopen had gedaan viel mij reuze mee. Het belangrijkste: ik heb echt géén last van mijn achillespezen meer gehad.
Ok, enorm verhaal, sorrie ik ben een beetje koortsig van de griep. Wat ik wil zeggen; als je het toch wilt moet je het misschien gewoon proberen en dan met zo'n beginnerstrainingsprogammaatje van 1 minuut rennen, 1 minuut wandelen, 2 minuten rennen, twee minuten wandelen etc. Dan een paar weken aankijken wat je achillespezen er echt van vinden en misschien valt het net zoals bij mij reuze mee.
Je kan overigens stretchoefeningen doen voor je achillespezen door met je voorvoet op een traptrede te staan en je hielen te laten zakken. Nooit iets forceren natuurlijk.
Veni. Vidi. Fietsie.