Pagina 2 van 3

Re: frame gescheurd, garantie afwikkeling

Geplaatst: 16 dec 2013 15:14
door Lcsmet
Niet betalen.

FM doet gewoon wat hij moet doen, alhoewel jij dat gedaan hebt.

In de kleinhandel fietsenbranche is een marge van 2.1 niet ongewoon.
Als er dan iets misgaat dan moet deze marge ruimschoots volstaan dacht ik zo.

En dan nog 136 Euro, die wil er een weekje van op vakantie gaan zeker? :(

Re: frame gescheurd, garantie afwikkeling

Geplaatst: 16 dec 2013 16:50
door gamiel
lcsmt schreef:Niet betalen.

FM doet gewoon wat hij moet doen, alhoewel jij dat gedaan hebt.

In de kleinhandel fietsenbranche is een marge van 2.1 niet ongewoon.
Als er dan iets misgaat dan moet deze marge ruimschoots volstaan dacht ik zo.

En dan nog 136 Euro, die wil er een weekje van op vakantie gaan zeker? :(
De marges die deze LBS hanteert doen er imo niet toe, mijn principe is dat de LBS de verzendkosten naar DK verschuldigd is. Ik heb bij aanschaf destijds een 15% korting gekregen op de adviesprijs, lijkt me dat de LBS hier nog steeds wel aan verdiend heeft.

De EUR 136 is idd schofterig hoog. De GLS prijs zoals eerder aangehaald gaat niet op omdat de doos waarin het frame zit hoger is dan 60 cm (107x72x32cm).

Ik ben blij dat mijn standpunt overeenkomt met de mening van velen hier. Wordt vervolgd ....

Re: frame gescheurd, garantie afwikkeling

Geplaatst: 16 dec 2013 16:54
door gamiel
NoChain schreef:Dat die 136 euro verzending durven vragen is gewoon schandalig, zij zullen mss de tijd dat ze steken in u garantieafhandeling aanrekenen als verzending.
De beste LBS heeft zo goed als geen tijd gestoken in enige communicatie met Principia, dat heb ik zelf gedaan. Ik zou de LBS eigenlijk een rekening moeten sturen hiervoor ....
elefantino schreef:Zolang je LBS de kosten niet kan aantonen, zou ik sowieso niets betalen. Maar ik mag aannemen dat hij daar inmiddels druk mee bezig is?
Z'n e-mail ligt plat. Zegt de LBS. Dus hij kan nog niets aantonen. Right ....

Re: frame gescheurd, garantie afwikkeling

Geplaatst: 16 dec 2013 17:16
door Sapphire
En helaas ligt jouw internet bankieren plat, dus je kan nog niets betalen ;)

Re: frame gescheurd, garantie afwikkeling

Geplaatst: 16 dec 2013 17:32
door loos
Maar hoe wordt het dan als de wettelijke garantie om is, en de fabrikant geeft nog langer garantie (b.v. levenslang op het frame?)

Re: frame gescheurd, garantie afwikkeling

Geplaatst: 16 dec 2013 17:40
door JPAR
Ik vind het heel normaal dat je soms kosten delen, vergoeding reparaties enz in overleg regelt. Nu moet de FM iets uitvoeren (contact opnemen met fabrikant over garantie), uiteindelijk doet TS dat zelf, daarna wordt het opgestuurd door FM en komt er ineens een rekening van € 136,-. Dit vind ik vreemd. Als hij weet dat er zulke kosten aan verbonden zijn dan ga je eerst in overleg met de klant. Niet achteraf ineens een nota indienen (of, zoals in dit geval, zeggen dat hij dat bedrag nog krijgt).

Wat ik niet begrijp is waarom het zo duur moet zijn om een frame te verzenden?

Re: frame gescheurd, garantie afwikkeling

Geplaatst: 16 dec 2013 17:44
door baron062
JPAR schreef:Wat ik niet begrijp is waarom het zo duur moet zijn om een frame te verzenden?
Omdat met een lager bedrag de geinvesteerde uren van de LBS niet betaald zijn, logisch, toch? :twisted:

Re: frame gescheurd, garantie afwikkeling

Geplaatst: 16 dec 2013 17:56
door gamiel
Het was geen levenslange garantie, maar twee jaar (volgens voorwaarden Principia). Dan nog: als het frame scheurt bij normaal gebruik na ruim 2.5 jaar is dat eerder dan dan ik mag verwachten van een frame, dus is het een ondeugdelijk product (zoals het begrip "garantie" in NL wordt toegepast) .
In dit soort gevallen komt het wel eens voor dat er een vergoeding wordt gevraagd omdat het gescheurde frame 2.5 jaar oud is (en probleemloos heeft gefunctioneerd) en ik een nieuw vervangend frame krijg (ik word er "beter" van). Die vergoeding is niet doorberekend door de fabrikant (niet aan mij, niet aan de LBS), de fabrikant heeft kostenloos een nieuw frame ter beschikking gesteld en opgestuurd (warme douche voor Principia). De LBS vond dit natuurlijk prachtig, maar wil ondertussen onder zijn eigen verplichtingen uitkomen (wel de lusten maar niet de lasten etc).

Re: frame gescheurd, garantie afwikkeling

Geplaatst: 16 dec 2013 17:57
door gamiel
baron062 schreef:
JPAR schreef:Wat ik niet begrijp is waarom het zo duur moet zijn om een frame te verzenden?
Omdat met een lager bedrag de geinvesteerde uren van de LBS niet betaald zijn, logisch, toch? :twisted:
Ha! Welke uren ..... de beste man van de LBS heeft bij mijn weten nog geen seconde aan de lijn gehangen met Principia ...

Re: frame gescheurd, garantie afwikkeling

Geplaatst: 16 dec 2013 18:03
door baron062
gamiel schreef:
baron062 schreef:
JPAR schreef:Wat ik niet begrijp is waarom het zo duur moet zijn om een frame te verzenden?
Omdat met een lager bedrag de geinvesteerde uren van de LBS niet betaald zijn, logisch, toch? :twisted:
Ha! Welke uren ..... de beste man van de LBS heeft bij mijn weten nog geen seconde aan de lijn gehangen met Principia ...
Ach, dat kan je als LBS een weinig assertieve, naive klant toch wel wijsmaken?

Zet anders even het adres van je LBS op het forum, dan zullen we de overhead even omhoog jagen met behulp van wat stoeptegels! (Geintje, natuurlijk!)

Re: frame gescheurd, garantie afwikkeling

Geplaatst: 16 dec 2013 18:16
door gamiel
baron062 schreef:Zet anders even het adres van je LBS op het forum, dan zullen we de overhead even omhoog jagen met behulp van wat stoeptegels! (Geintje, natuurlijk!)

Het is nog geen tijd voor name&shame. Met de nadruk op "nog" :evil:

Re: frame gescheurd, garantie afwikkeling

Geplaatst: 16 dec 2013 18:51
door JPAR
baron062 schreef:
JPAR schreef:Wat ik niet begrijp is waarom het zo duur moet zijn om een frame te verzenden?
Omdat met een lager bedrag de geinvesteerde uren van de LBS niet betaald zijn, logisch, toch? :twisted:
Maar zoals je zelf aangeeft praat je dan niet meer over verzendkosten maar gemaakte uren. En die heeft hij niet of nauwelijks gemaakt. Dus laat maar specificeren die nota.

Ik heb afgelopen zomer ook een scheur in mijn frame gehad. Onder garantie kreeg ik een nieuwe. Heb voor een andere gekozen en daarop bijbetaald, maar de ombouw, extra materialen enz heb ik allemaal gekregen. Niets voor betaald en het was niet de eerste keer dat ze mij zo goed geholpen hebben. Eerst hebben ze mijn fiets kosteloos van campa omgebouwd naar shimano nadat ik er al bijna een jaar op gefietst had. En nu dus een nieuw frame na twee jaar. Zo kan het ook.