Canyon Ultimate CF t.o.v. Aeroad CF
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Beide maten kunnen prima. Met de XL komt 't stuur wel wat omhoog en moet je een cm kortere stuurpen monteren dan op de Cannondale, maar gezien dat je van een 130 mm stuurpen afkomt is dat absoluut geen probleem.
Wat wel een punt kan zijn is het i-lock balhoofd wat Canyon monteert. Hierdoor komt het stuur nog eens een ruime centimeter extra omhoog, de stuurpen gaat dan dus wel fors de hoogte in ter vergelijking met je huidige fiets.
Als je de L neemt met het standaard I-lock balhoofd wordt je drop al net een beetje kleiner dan op je Cannondale. Met een 130 mm stuurpen komt je stuur een stukje dichter bij. Gezien het feit dat je geen klachten hebt zou ik de 'L' zeggen. Met de XL wordt 't namelijk in vergelijking met de Caad wel echt een toeristen fiets.
Tot slot, de lengte van je benen is gemiddeld, ze zijn zeker niet lang.
Wat wel een punt kan zijn is het i-lock balhoofd wat Canyon monteert. Hierdoor komt het stuur nog eens een ruime centimeter extra omhoog, de stuurpen gaat dan dus wel fors de hoogte in ter vergelijking met je huidige fiets.
Als je de L neemt met het standaard I-lock balhoofd wordt je drop al net een beetje kleiner dan op je Cannondale. Met een 130 mm stuurpen komt je stuur een stukje dichter bij. Gezien het feit dat je geen klachten hebt zou ik de 'L' zeggen. Met de XL wordt 't namelijk in vergelijking met de Caad wel echt een toeristen fiets.
Tot slot, de lengte van je benen is gemiddeld, ze zijn zeker niet lang.
@amclassic-fan
Bedankt, weet je hoeveel de drop minder wordt bij een L t.o.v. mijn huidige CAAD.
Mijn huidige Caad is uitgevoerd met 105 shifters en een stuur welke std op de fiets zit gemonteerd. Kun je aangeven of er verschil zit in de positie van de shifters (ik bedoel de horens) bij de 105 en Force22.
Indien het stuur/horens 1cm dichter bij zouden komen dan is het geen probleem.
Tot slot heb ik ook niet het idee dat mijn benen lang zijn t.o.v. mijn lengte, eerder onder gemiddeld?
Bedankt, weet je hoeveel de drop minder wordt bij een L t.o.v. mijn huidige CAAD.
Mijn huidige Caad is uitgevoerd met 105 shifters en een stuur welke std op de fiets zit gemonteerd. Kun je aangeven of er verschil zit in de positie van de shifters (ik bedoel de horens) bij de 105 en Force22.
Indien het stuur/horens 1cm dichter bij zouden komen dan is het geen probleem.
Tot slot heb ik ook niet het idee dat mijn benen lang zijn t.o.v. mijn lengte, eerder onder gemiddeld?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Wat is je binnenbeen lengte
Als ik 5 keer meet en dan het gemiddelde neem kom ik 89.5 uit.materialist schreef:Wat is je binnenbeen lengte
Mijn huidige zadelhoogte is 81cm met een 175 crancklengte.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Als je een L passend kan krijgen zou ik daarvoor gaan. Ik heb de XL en het zadel staat niet erg hoog en ik vind een hoger zadel beter ogen. Als ik het goed heb begrepen is een kleiner frame wat stijfheid betreft beter en met hogere zadelstand krijg je wat flex id zadelpen wat het comfort wat verbeterd. Ik denk dan wel dat je 2 spacers op je i-lock nodig hebt voor de gewenste drop van 10 cm.
Zonder spacers kom ik op mijn XL Ultimate AL (met dezelfde geometrie) op een drop van 10 cm met de i-lock met een zadel hoogte van 81,5 cm.
Nog een toevoeging: met 175mm crank.
Zonder spacers kom ik op mijn XL Ultimate AL (met dezelfde geometrie) op een drop van 10 cm met de i-lock met een zadel hoogte van 81,5 cm.
Nog een toevoeging: met 175mm crank.
Laatst gewijzigd door C.R3.2011 op 24 dec 2013 17:30, 2 keer totaal gewijzigd.
The wind is my friend
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Weet je hoe?vincent75 schreef:Als ik 5 keer meet en dan het gemiddelde neem kom ik 89.5 uit.materialist schreef:Wat is je binnenbeen lengte
Mijn huidige zadelhoogte is 81cm met een 175 crancklengte.
Het boek moet zo hard in je kruis dat het zeer doet.
Net zoveel druk als een zadel
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
http://www.tour-magazin.de/technik/ratg ... 15819.html
kijk zelf mee, je benen zijn in deze grafiek aan de lange kant. In elk geval niet kort.
Een andere grafiek ken ik niet
Op grond hiervan zou ik meer aan een kort frame gedacht hebben. Caad10 heeft een lange bovenbuis
Voordat je een nieuwe fiets koopt probeer eerst de oude passend te krijgen
kijk zelf mee, je benen zijn in deze grafiek aan de lange kant. In elk geval niet kort.
Een andere grafiek ken ik niet
Op grond hiervan zou ik meer aan een kort frame gedacht hebben. Caad10 heeft een lange bovenbuis
Voordat je een nieuwe fiets koopt probeer eerst de oude passend te krijgen
Ik plaats even een filmpje van mijzelf op mijn CAAD10 maat 58 met 130mm stuurpen.
Graag jullie mening over de deze afstelling t.o.v. de Canyon CF SL maat L
http://www.youtube.com/watch?v=Bdyr9BN3 ... e=youtu.be
Graag jullie mening over de deze afstelling t.o.v. de Canyon CF SL maat L
http://www.youtube.com/watch?v=Bdyr9BN3 ... e=youtu.be
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Is zo niet goed te zien.
Maar 1 tip: je mag nog wat scherper komen staan
Na je beginpost gelezen te hebben weet ik eigenlijk zeker dat een L de beste keuze gaat zijn. Ikzelf ben 1.92 met een zadel hoogte van ruim 82cm en ik heb een xl besteld.
Maar 1 tip: je mag nog wat scherper komen staan
Na je beginpost gelezen te hebben weet ik eigenlijk zeker dat een L de beste keuze gaat zijn. Ikzelf ben 1.92 met een zadel hoogte van ruim 82cm en ik heb een xl besteld.
Vandaag naar Koblenz gereden om e.e.a. met eigen ogen te zien en te beleven. Zowel de Ultimate CF SL en de Aeroad CF in maat L bereden. De Ultimate zit iets te kort en moet inderdaad worden uitgevoerd met een langere stuurpen. De Aeroad zit goed.Ernie C. schreef:Waarom eigenlijk geen Aeroroad? Die is 1cm langer en dat zou wel beter passen imho...
Van beide fietsen merkte ik op dat de stuurbreedte smal is in vergelijk met mijn huidige stuur op de CAAD10 42cm t.o.v. 45cm.
Ik vindt het frame van de Aeroad fraaier als het Ultimate CF frame. Op de rondjes parkeerterrein kan ik niet beoordelen welke fiets fijner fiets. De testfietsen waren uitgevoerd met verschillende wielsets.
De medewerker van Canyon gaf aan dat de Ultimate stijver is en iets meer comfort zal geven. Het comfort is mede afhankelijk van de wiel en band keuze.
Iemand ervaring met de Aeroad CF en hoe volstaat deze m.b.t. de stijfheid t.o.v. mijn CAAD10.
Kortom, ga ik concessies doen op de stijfheid waar ik achteraf spijt van krijg.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Wat ik zo snel zag zit je iets te laag met je zadelhoogte. Ikzelf zit stuk hoger met 88,5 bb lengte, maar dat kan per persoon verschillen (lenigheid, getraindheid etc.). Probeer eens in kleine stappen omhoog te gaan.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Volgens mij zit je te ver achter je bracket en je fietst met je tenen naar beneden.
Dat laatste kan omdat je te hoog zit maar dat klopt niet met wat arnoud schrijft.
Hoeveel rpm maak je daar op het filmpje?
Dat laatste kan omdat je te hoog zit maar dat klopt niet met wat arnoud schrijft.
Hoeveel rpm maak je daar op het filmpje?