ultegra 6800 kettingbladen
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik heb iemand zijn verhaal gelezen dat het niet werkt.
Het ging over een combinatie 39/52. (hebben dus niet hetzelfde typenummer). Ketting viel tussen de 2 tandwielen.
Een 38 DA zou wel compatibel zijn.
Het ging over een combinatie 39/52. (hebben dus niet hetzelfde typenummer). Ketting viel tussen de 2 tandwielen.
Een 38 DA zou wel compatibel zijn.
38t tandwiel bestaat niet in de 11v groepen, niet in Ultegra, noch in DuraAce.
toch werkt een 39t dura ace blad ook icm een 52 buitenblad.
Ik heb het zelfs gemonteerd en afgestelt en liep 100% en geen klachten gehad.
Zou ook vreemd zijn een 38t zou wel werken en een 39t niet :S
Ik heb het zelfs gemonteerd en afgestelt en liep 100% en geen klachten gehad.
Zou ook vreemd zijn een 38t zou wel werken en een 39t niet :S
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Je hebt helemaal gelijk!
- Matthijs1973
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
- Locatie: Zeist
ondertussen wat gebruikerservaring met het 39t binnenblad en 50t buitenblad. Kan prima, werkt gewoon goed, wel heb ik gemerkt dat de voorderailleur een redelijk exacte afstelling nodig heeft (maar dat kan ook aan mij liggen )
- Matthijs1973
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
- Locatie: Zeist
alleen toen ik de afstelling van de voorderailleur met de franse slag had gedaanOperator schreef:Heb je nooit last gehad van een ketting die tussen de 2 bladen in kwam?
Is mij wel eens gelukt met de vorige generatie met 50/39T bladen
- waaierrijder
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26 okt 2013 16:57
Ik heb vandaag mijn 34 blad vervangen voor een 39 blad.
Het schakelen gaat niet zo soepel meer.
Het kan zijn dat, als je achter 1 van de vier kleinste kransen gebruikt, en dan van buitenblad naar binnenblad schakeld, je ketting kort tussen de voorbladen blijft hangen.
Dit komt omdat het buitenblad aan de binnenkant iets naar binnen loopt, waardoor de bladen 39-50 iets verder van elkaar liggen, dan 50-34.
Jammer dat Shimano dit niet oplost
Het schakelen gaat niet zo soepel meer.
Het kan zijn dat, als je achter 1 van de vier kleinste kransen gebruikt, en dan van buitenblad naar binnenblad schakeld, je ketting kort tussen de voorbladen blijft hangen.
Dit komt omdat het buitenblad aan de binnenkant iets naar binnen loopt, waardoor de bladen 39-50 iets verder van elkaar liggen, dan 50-34.
Jammer dat Shimano dit niet oplost
Van 39t naar 50t schakelen en andersom vormt een minder steile schakelroute dan bij 34t naar 50t en andersom. Dat is geometrie, zelfs Shimano kan dat niet veranderen.
De combi 50/39 doe ik niet weer. Ik heb vorige week mijn 50 buitenblad vernield. De ketting viel tussen beide bladen.
Is overigens enige 1000en km's goed gegaan.
Heeft iemand dat artikeltje waarin staat dat Shimano stelt dat het minder soepel schakelt? Daar heb ik namelijk geen probleem mee. Wel dat de combi zorgt voor een schadepost van 250 eu. Misschien kan ik ze aanspreken.
Bedankt alvast!
Is overigens enige 1000en km's goed gegaan.
Heeft iemand dat artikeltje waarin staat dat Shimano stelt dat het minder soepel schakelt? Daar heb ik namelijk geen probleem mee. Wel dat de combi zorgt voor een schadepost van 250 eu. Misschien kan ik ze aanspreken.
Bedankt alvast!