toerders met ligstuurtjes
Kan best, als het maar mensen zijn met ervaring in dat werk.
Ooit had ik me eens afgemeld voor de NCK omdat ik er geen zin in had, 1,5 uur beuken in de wind, maar er waren uitvallers zodat ik toch moest starten, ik was de beste tijdrijder van de club.
Toen ik hoorde wie de 5 anderen waren wist ik hoe het zou lopen, 2 goede tijdrijders, 2 andere met inhoud en 1 dubieus.
het twijfelgeval moest eraf na 20 km en we maakten de beste tijd ooit (nog in de Flevopolder)
Ooit had ik me eens afgemeld voor de NCK omdat ik er geen zin in had, 1,5 uur beuken in de wind, maar er waren uitvallers zodat ik toch moest starten, ik was de beste tijdrijder van de club.
Toen ik hoorde wie de 5 anderen waren wist ik hoe het zou lopen, 2 goede tijdrijders, 2 andere met inhoud en 1 dubieus.
het twijfelgeval moest eraf na 20 km en we maakten de beste tijd ooit (nog in de Flevopolder)
Only two things are infinite: the universe and human stupidity...
Weer veel reacties van mensen die goed zijn in generaliseren en iedereen over één kam scheren . . .
Als je er zonodig iets over wilt zeggen, trek het dan niet gelijk door alle fietser met een ligstuur, maar baseer je mening op datgene wat je in het beeldmateriaal ziet.
Als je er zonodig iets over wilt zeggen, trek het dan niet gelijk door alle fietser met een ligstuur, maar baseer je mening op datgene wat je in het beeldmateriaal ziet.
+1 er zijn ook mensen die niet zonder kunnen. Ik ken zo iemand met een ligstuur die beter kan sturen dan de meeste mensen zonder ligstuur en nog eens erg goed en hard daalt ookarjan916 schreef:Weer veel reacties van mensen die goed zijn in generaliseren en iedereen over één kam scheren . . .
Als je er zonodig iets over wilt zeggen, trek het dan niet gelijk door alle fietser met een ligstuur, maar baseer je mening op datgene wat je in het beeldmateriaal ziet.

~live fast, die young ~
Mensen doen inderdaad rare dingen tijdens het onverwachte. Net zoals "het vergeten" zijn voet(en) los te klikken ondanks dat er volgens mij nog ruim de tijd voor was. Maar ja, de beste stuurlui zitten op dit forum natuurlijkjsprbcn schreef:Alles ging "goed" tot hij zijn voorrem gebruikte.... dat gaat natuurlijk niet met een flapperend voorwiel![]()
.

Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 21 mei 2012 14:28
Je kan toch best met een fiets met aerobars in de groep rijden. In het wiel lekker in de beugels of op je shifters, en als het tijd is om kopwerk te doen in de aerobars en goed vooruit blijven scannen.
Nee, want je reactietijd is altijd langer. Daarbij komt dat je met die uitstekende punten je groepsgenoten ook kan verwonden.michiel831 schreef:Je kan toch best met een fiets met aerobars in de groep rijden. In het wiel lekker in de beugels of op je shifters, en als het tijd is om kopwerk te doen in de aerobars en goed vooruit blijven scannen.
Overigens denk ik dat het groepje in dit filmpje een groepje triatleten (rare bidons achter het zadel, shirts zonder mouwtjes, Pearl Izumi-rommel) is. Dan kan er wel iets mis gaan, aangezien triatleten geen flauw benul hebben van waaierrijden.
Die vent in tweede positie stuurt zo maar naar links terwijl hij gewoon moet wachten tot nummer 1 aan de rechterkant afzakt.
Ik heb zelf wel een paar ploegentijdritten gereden en ook NCK-trainingen gedaan, dat ging met een aantal ervaren gasten die sturing gaven altijd goed.
Lees nou eens wat hij schrijft en reageer dan nog eenstommeke14 schreef:Nee, want je reactietijd is altijd langer. Daarbij komt dat je met die uitstekende punten je groepsgenoten ook kan verwonden.michiel831 schreef:Je kan toch best met een fiets met aerobars in de groep rijden. In het wiel lekker in de beugels of op je shifters, en als het tijd is om kopwerk te doen in de aerobars en goed vooruit blijven scannen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Lees nou eens goed wat ik schrijf en denk eerst na voordat je reageert.timo2.0 schreef:Lees nou eens wat hij schrijft en reageer dan nog eenstommeke14 schreef:Nee, want je reactietijd is altijd langer. Daarbij komt dat je met die uitstekende punten je groepsgenoten ook kan verwonden.michiel831 schreef:Je kan toch best met een fiets met aerobars in de groep rijden. In het wiel lekker in de beugels of op je shifters, en als het tijd is om kopwerk te doen in de aerobars en goed vooruit blijven scannen.
Maar goed, ik zal het voor je uitleggen. Ook als je op kop fietst is een korte reactietijd wenselijk. Je kan wel goed vooruitkijken en 'blijven scannen' maar de kans dat er zomaar iets of iemand de weg op duikt of dat je onoplettende een bejaarde inhaalt is altijd aanwezig. Ook als je op kop rijdt moet je soms snel uitwijken voor iets. Met een ligstuur gaat dat een stuk lastiger dan gewoon in de beugel of met de handjes op het stuur.
Ik spreek helaas uit ervaring, aangezien ik eens ondersteboven gereden ben door een onoplettende scholier terwijl ik aan het trainen was op m'n tijdritfiets. Ik ging niet zo snel, en als ik op m'n gewone racefiets had gefietst had ik makkelijk op tijd kunnen remmen.
Dan is je probleem dus het ligstuur an sich en niet specifiek het gebruik van zo'n stuur in een groep. Voor de rest een hoop non-argumenten: of je nu alleen fiets of op kop van een groep, een korte reactietijd is altijd wenselijk. Ook solisten moeten soms snel voor iets uitwijken, een wetenschappelijke onderbouwing dat de kans dat zomaar iets of iemand de weg opduikt groter is bij een groep dan bij solisten moet ik nog zien. Het tegenovergestelde lijkt mij zelfs aannemelijker. Daarnaast is mijn ervaring met groepen juist dat een snelle reactie van de fietser op kop - zoals het door jou aangehaalde snelle uitwijken - meer gevaar oplevert voor de rest van de groep dan voor een solist: plotselinge bewegingen van andere fietsers resulteren vaak in valpartijen bij de fietsers in hun wiel.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Kun je die laatste zin wel wetenschappelijk onderbouwen , een persoonlijke aanname kan niet zomaar aangenomen worden .timo2.0 schreef:Dan is je probleem dus het ligstuur an sich en niet specifiek het gebruik van zo'n stuur in een groep. Voor de rest een hoop non-argumenten: of je nu alleen fiets of op kop van een groep, een korte reactietijd is altijd wenselijk. Ook solisten moeten soms snel voor iets uitwijken, een wetenschappelijke onderbouwing dat de kans dat zomaar iets of iemand de weg opduikt groter is bij een groep dan bij solisten moet ik nog zien. Het tegenovergestelde lijkt mij zelfs aannemelijker..

Moeilijk hè, lezen.Arno357 schreef:Kun je die laatste zin wel wetenschappelijk onderbouwen , een persoonlijke aanname kan niet zomaar aangenomen worden .
timo2.0 schreef:lijkt mij
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof