Kwestie van bijtijds vertrekken inderdaad. Werkt bij de AGR net zo.Helen schreef:Ik ben er wel bij, wordt ook een reunie van fietsvrienden. Dat het druk is weet je vooraf en dat neem je op de koop toe. Alhoewel, vorig jaar om 6 uur gestart en weinig van de drukte gemerkt.... Ingeschreven voor 175, wisselen naar 245 kan altijd mog, andersom wellicht lastiger.
Limburg Mooiste 2014
-
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 29 dec 2011 06:03
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40101
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wij pakken de 70km ATB. Of heel op tijd vertrekken of juist heel laat is de oplossing.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Inderdaad, als je vroeg of laat vertrekt, valt het reuze mee met de drukte. Bovendien worden de fietsers over zoveel verschillende routes verspreid, dat het in mijn ogen reuze meevalt.
Vorig jaar de 175 gedaan na vier keer de volle mep (250) gereden te hebben. Ook wel eens leuk om op tijd binnen te zijn en een biertje na afloop te drinken. Altijd gezellig daar aan de finish, muziekje, biertje, zonnetje (hoop ik....).
Mensen die klagen over drukte moeten wat mij betreft vooral niet komen!!!
Vorig jaar de 175 gedaan na vier keer de volle mep (250) gereden te hebben. Ook wel eens leuk om op tijd binnen te zijn en een biertje na afloop te drinken. Altijd gezellig daar aan de finish, muziekje, biertje, zonnetje (hoop ik....).
Mensen die klagen over drukte moeten wat mij betreft vooral niet komen!!!
Michiel
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deelname zonder het stuurlint wat 500 meter na de start wordt uitgereikt, maar wel met persoonlijk rugnummer en stuurbord?
De route die ik fiets loopt langs mijn logeeradres, ongeveer 15 km na de start, ik wil dus eigenlijk daar de route starten.
Ben benieuwd hoe de controleurs hier mee omgaan en wat voor sanctie ze mij zouden willen/kunnen opleggen...
De route die ik fiets loopt langs mijn logeeradres, ongeveer 15 km na de start, ik wil dus eigenlijk daar de route starten.
Ben benieuwd hoe de controleurs hier mee omgaan en wat voor sanctie ze mij zouden willen/kunnen opleggen...
Hopelijk blijft het droog zaterdag. Ik heb niet zulke goede ervaringen met het rijden van Limburgs Mooiste in natte omstandigheden (2008 en 2011). Vorig jaar de 135 gedaan. Ben voornemens dit jaar de 175 te doen bij (nagenoeg) droog weer.
Ik heb vorig jaar ook de 175 gedaan (en morgen weer overigens:) ). Weet niet precies hoe laat ik toen ben vertrokken, maar zeker niet om 0600, eerder 0800, en dat is geen enkel probleem. Rustig is het dan niet, maar daar kom ik ook niet voor, dan kan ik beter een random andere dag van het jaar uitzoeken.JoostdB schreef:Ik fiets de 175km, maar was niet van plan om om 06:00 te beginnen.
Nu leid ik af dat dit misschien juist wel erg handig is... of is 07:00 - 08:00 nog op tijd genoeg?
Wat ik erger zou vinden is achteraan rijden, zodat ze al aan het opruimen zijn als je langs controle/ravitalleringsposten komt. Heb ik een aantal jaar geleden gehad doordat een vrachtwagen het nodig om voor mij schuin op de weg te gaan liggen... Hier heb je ook geen last van als je om 0800 vertrekt.
Succes morgen!
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
De 135km gereden gisteren. Om 8.45uur gestart, en ik vond het erg mee vallen met de drukte. Het krijgen van dat stuurlintje ging snel, bij de 3 controleposten liep het goed door.
Route was erg mooi, behalve een aantal slechtere weggetjes (was ook bekend gemaakt). De Lemierser Berg was een onbekend pareltje / kreng, met 500 meter a 10% gemiddeld en max 14%. De volgende klim, de Benedictusberg had nog een verborgen steil stukje na een onoverzichtelijke bocht, die leidde tot veel kettinggekraak bij mensen die duidelijk niet geanticipeerd hadden en veel te zwaar reden (ik dus niet), plus zelfs iemand op zn rug in de goot, die blijkbaar ietsjes te laat was met uitklikken. De Vaalserberg van de Duitse kant zou een prachtklim zijn, als ze wat mooier asfalt hadden liggen. Wel ontdekt dat er aan de Duitse kant een bikepark / freeridepark ligt, met bruggetjes, drops, etc. Moet zeker eens terug daar!!
Daarna wat bekendere klimmetjes, zoals de Eschberg (mooi lopend, met een steile laatste 200 meter), Kruisberg (wat een kreng), Trintelerberg en daarna de voor mij onbekende Colmont (kort en steil) en Koekoeksberg.
Na de stop in Heerlen wat glooiende wegen, makkelijke klimmetjes en meer wind dan gedacht, naar de Brakkeberg. Zo, snap wel dat ze die in de Amstel Gold Race omlaag rijden. EN dan ook nog een sbord neerzetten van 14%... Sadisten.
Na de Koning van Spanje en de Plettenberg-West wachtte nog de Eyserbosweg. Vechtend tegen de kramp lukte het nog om fietsend boven te komen. Veel mensen moesten lopen, andere reden vrij snel nog naar boven. Na weer een mooie afdaling, volgde nog de Rensberg. En dacht je boven te zijn, volgde nog een heel stuk vals plat omhoog met de wind van opzij.. Het enige wat me op de fiets hield was de gedachte aan die koude Gulpener bij de finish.
Al met al een prachttocht (ja, het was erg druk, maar het hoort er ook bij). Alleen die 1200-1300 voorspelde hoogtemeters bij de 13km? Maak daar maar gerust 1650 van volgens mn fietscomputer en strava...
Route was erg mooi, behalve een aantal slechtere weggetjes (was ook bekend gemaakt). De Lemierser Berg was een onbekend pareltje / kreng, met 500 meter a 10% gemiddeld en max 14%. De volgende klim, de Benedictusberg had nog een verborgen steil stukje na een onoverzichtelijke bocht, die leidde tot veel kettinggekraak bij mensen die duidelijk niet geanticipeerd hadden en veel te zwaar reden (ik dus niet), plus zelfs iemand op zn rug in de goot, die blijkbaar ietsjes te laat was met uitklikken. De Vaalserberg van de Duitse kant zou een prachtklim zijn, als ze wat mooier asfalt hadden liggen. Wel ontdekt dat er aan de Duitse kant een bikepark / freeridepark ligt, met bruggetjes, drops, etc. Moet zeker eens terug daar!!
Daarna wat bekendere klimmetjes, zoals de Eschberg (mooi lopend, met een steile laatste 200 meter), Kruisberg (wat een kreng), Trintelerberg en daarna de voor mij onbekende Colmont (kort en steil) en Koekoeksberg.
Na de stop in Heerlen wat glooiende wegen, makkelijke klimmetjes en meer wind dan gedacht, naar de Brakkeberg. Zo, snap wel dat ze die in de Amstel Gold Race omlaag rijden. EN dan ook nog een sbord neerzetten van 14%... Sadisten.
Na de Koning van Spanje en de Plettenberg-West wachtte nog de Eyserbosweg. Vechtend tegen de kramp lukte het nog om fietsend boven te komen. Veel mensen moesten lopen, andere reden vrij snel nog naar boven. Na weer een mooie afdaling, volgde nog de Rensberg. En dacht je boven te zijn, volgde nog een heel stuk vals plat omhoog met de wind van opzij.. Het enige wat me op de fiets hield was de gedachte aan die koude Gulpener bij de finish.
Al met al een prachttocht (ja, het was erg druk, maar het hoort er ook bij). Alleen die 1200-1300 voorspelde hoogtemeters bij de 13km? Maak daar maar gerust 1650 van volgens mn fietscomputer en strava...
-
- Forum-lid
- Berichten: 899
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Lemierserberg is toch die richting oirsbach he?
Heb zelf blauwe gereden maar vond stukken weg gewoon belachelijk. Onverhard, lamdwegen met enorme gaten erin. Ik snap dat de hoofdsponsor banden maakt.
Heb zelf blauwe gereden maar vond stukken weg gewoon belachelijk. Onverhard, lamdwegen met enorme gaten erin. Ik snap dat de hoofdsponsor banden maakt.
1. Ja, Lemierserberg eindigt in Oirsbach.tom de groot schreef:Lemierserberg is toch die richting oirsbach he?
Heb zelf blauwe gereden maar vond stukken weg gewoon belachelijk. Onverhard, lamdwegen met enorme gaten erin. Ik snap dat de hoofdsponsor banden maakt.
2. Tja, vind het zelf ook een minder ding. Veel mensen langs de kant zien staan met lekke bandjes. Mijn Conti's hebben me tot nu toe al 4000km vrijgewaard ervan, gelukkig.
-
- Forum-lid
- Berichten: 899
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Mijn conti heb ik net kunnen weggooien complete stukken eruit (maar wel niet lek)
175 gedaan en 2 lekke banden. Wel een mooie tocht en de organisatie was prima, een kritiekpuntje. Er stonden genoeg
seingevers langs de route, maar op 1 punt hadden ze toch wel moeten staan. Ik weet niet precies waar het was, afdaling camerig??, maar was in ieder geval een afdaling die eindigde op een voorrangsweg.
seingevers langs de route, maar op 1 punt hadden ze toch wel moeten staan. Ik weet niet precies waar het was, afdaling camerig??, maar was in ieder geval een afdaling die eindigde op een voorrangsweg.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019