Leesbril en fietscomputer
Beste mensen,
Ik lees uit jullie reacties dat ik niet de enige ben met dit probleem. Vandaag bij twee fietsenzaken en twee opticiens geweest. In de leesbaarheid van fietscomputers zonder bril zit voor mij weinig ruimte begrijp ik wel. De ene fietsenzaak wees mij op een bril van Rudy Project die de ene opticien mij weer afraadde vanwege leveringsproblemen bij Rudy project, de andere fietsenmaken wees op een bril van BBB met de veelzeggende naam Optiview waar een bril met half geslepen glazen (voor lezen) ingezet kan worden tussen oog en gekleurde lens van de bril( zie bv. http://www.sportbrilshop.nl/bbb-losse-c ... iview.html ), de prijs voor de bril €140 of €79 afhankelijk van welke, voor de glazen schatte hij bij Pearl €80. De andere opticien kwam met Oakley multifocaal en dat zou € 860 gaan kosten. Hallo. Die vond de inplaklenzen niet de beste oplossing, maar had ze wel. Ik denk dat ik eerst nog even bij Pearl langs ga om een te vragen.
Groet, en natuurlijk voor iedereen een fantastisch jaar met veel mooie ritten, Peter
Ik lees uit jullie reacties dat ik niet de enige ben met dit probleem. Vandaag bij twee fietsenzaken en twee opticiens geweest. In de leesbaarheid van fietscomputers zonder bril zit voor mij weinig ruimte begrijp ik wel. De ene fietsenzaak wees mij op een bril van Rudy Project die de ene opticien mij weer afraadde vanwege leveringsproblemen bij Rudy project, de andere fietsenmaken wees op een bril van BBB met de veelzeggende naam Optiview waar een bril met half geslepen glazen (voor lezen) ingezet kan worden tussen oog en gekleurde lens van de bril( zie bv. http://www.sportbrilshop.nl/bbb-losse-c ... iview.html ), de prijs voor de bril €140 of €79 afhankelijk van welke, voor de glazen schatte hij bij Pearl €80. De andere opticien kwam met Oakley multifocaal en dat zou € 860 gaan kosten. Hallo. Die vond de inplaklenzen niet de beste oplossing, maar had ze wel. Ik denk dat ik eerst nog even bij Pearl langs ga om een te vragen.
Groet, en natuurlijk voor iedereen een fantastisch jaar met veel mooie ritten, Peter
Tot nu toe niet en ik hoop dat dat zo blijft. Een enkel klein luchtbelletje aan de rand stoort niet.hanz1963 schreef:Ik lees op internet wat oudere reviews hierover, waarin vermeld wordt dat deze 3M press-on's op (gebogen) kunststof glazen slecht blijven zitten. Heb jij (of anderen) daar recente ervaring mee?senior schreef:Een mogelijkheid is de 3M Press-On Optics die je bij bijv. Futurumshop kunt krijgen. Dit is een soort kunstof lens die je als een leesgedeelte in je fietsbril plakt. Wat mij betreft ideaal (beter dan je leesbril opzetten met fietsen en stukken goedkoper dan glazen met een ingeslepen leesgedeelte)
Zojuist bij Pearl en bij Hans Anders geweest. Bij Hans Anders kost een paar glazen met een leesinzet aan de onderkant €239 en bij Pearl is de prijs €150. Bij Pearl kun je ook gekleurde glazen met een leesinzet krijgen en die kosten €189, te plaatsen in een sportmontuur van Pearl of een geschikt montuur van jezelf. Tot zover lijkt dit onderwerp mij genoegzaam behandeld; ik denk dat het een bril met bi-focale glazen wordt. Iedereen bedankt voor zijn bijdragen.
Groet, Peter
Groet, Peter
Om het prijsplaatje compleet te maken, bij Specsavers kosten een paar glazen met leesinzet 119 euro en voor kleuring komt daar nog 30 bij. Maar je moet er wel op letten dat bij veel sportbrillen het glas te rond loopt, zodat je hele speciale glazen moet bestellen die honderden euro's duurder zijn. Dat is ook belangrijkste reden voor de hoge prijs van een Oakley met glazen op sterkte.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Ik ga binnenkort toch eens die 3M inzetjes proberen. Voor iets meer als 30 euro m.i. wel de moeite waard. En als alternatief een Tifosi reader, compleet voor rond de 50 euro, ook niet verkeerd. Beide zouden prima kunnen voldoen als je alleen een leesbril nodig hebt.
Moet volgens mij elke Tifosi dealer kunnen leveren.
Was vandaag toch bij de opticien, dus meteen maar even gevraagd naar die op plak lenzen van 3m
Moet er woensdag weer heen en dan mijn sportbril meenemen, hij gaat er voor me naar kijken, wel een stuk goedkoper dan oakley lenzen op sterkte te laten maken
Moet er woensdag weer heen en dan mijn sportbril meenemen, hij gaat er voor me naar kijken, wel een stuk goedkoper dan oakley lenzen op sterkte te laten maken
Vandaag mijn Tifosi Veloce reader binnen gekregen, zit perfect en afleesbaarheid van mijn fietscomputer is subliem. Ik heb hem hier vandaan https://voordeel-sportbrillen.nl/produc ... r-1-5.html
Vóó 16.00 besteld en de volgende dag in huis (geen verzenkosten!) nu met 15% vaderdagkorting of 25% als je de Tour du ALS code invoert...
Vóó 16.00 besteld en de volgende dag in huis (geen verzenkosten!) nu met 15% vaderdagkorting of 25% als je de Tour du ALS code invoert...
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
Happy Karoo(3) user