Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Hoe zou jij je racefiets verzekeren? En waarom.

Martin Swinkels
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 14 jan 2014 20:59

Wijze woorden Kees.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 14 jan 2014 21:50

Sowieso héél goed de voorwaarden van de verzekeraars checken.
Denk aan...

-Schade door val tijdens deelname aan evenement
-Schade door val tijdens rijden in peloton
-Diefstal (wat voor eisen aan slot)
-Diefstal uit auto op vakantie (check ook je reisverzekering)

Of anders
daniel1975 schreef:Niet verzekeren en goed opletten.
Zo doe ik het iig (nieuwwaarde plm € 2000)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

simen
Forum-lid

simen 14 jan 2014 21:58

Of verzekeren nuttig is ligt natuurlijk ook aan de omgeving waar je de fiets stalt en gebruikt.
En zoals hierboven al eerder gemeld,of je vervanging makkelijk op kan hoesten.
Voor ieder verschillend dus.
Zij is ook tegen

elefantino
Forum-lid

elefantino 14 jan 2014 22:01

simen schreef:Of verzekeren nuttig is ligt natuurlijk ook aan de omgeving waar je de fiets stalt en gebruikt.
En zoals hierboven al eerder gemeld,of je vervanging makkelijk op kan hoesten.
Voor ieder verschillend dus.
Inderdaad. Als je vervanging niet zo even kunt betalen, wordt verzekeren wel een optie. Hoewel veel zaken al door andere verzekeringen gedekt worden.

jupu1973
Forum-lid

Gebruikersavatar jupu1973 14 jan 2014 22:32

Goed om te lezen dat via ntfu ook tweedehands fietsen verzekerd zijn.
Des te meer reden om lidmaatschap te verlengen....

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 jan 2014 07:54

elefantino schreef:
Inderdaad. Als je vervanging niet zo even kunt betalen, wordt verzekeren wel een optie. Hoewel veel zaken al door andere verzekeringen gedekt worden.
Don't race what you can't replace.....
Als je perse wilt verzekeren kun je dat imho net zo goed zelf doen en geld apart leggen. En heb je het dan (hopelijk) niet nodig heb je na 4 jaar een mooi startbedrag voor je nieuwe fiets bij elkaar ipv de verzekeraars gespekt.
Er zijn nog altijd verl meer mensen die voor niets premie betalen dan mensen die worden uitgekeerd. Goed zelf opletten doet wonderen.
Less is bore

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 15 jan 2014 08:25

Verzekeren via de NTFU, voor een habbekrats kun je de waarde boven €1000,- verzekeren. Heb het zelf al een keer mogen meemaken dat ik van de weg werd gereden in frankrijk, ten val kwam en de veroorzaker doorreed. Carbon frame stuk. En dan is € 1800,- toch veel geld in een keer als je verder wilt fietsen dat seizoen. Binnen 14 dagen was het geregeld.
Dus erg goed en niet duur.
En nee, ik heb geen aandelen :-)

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

elefantino
Forum-lid

elefantino 15 jan 2014 09:11

daniel1975 schreef:
elefantino schreef:
Don't race what you can't replace.....
Als je perse wilt verzekeren kun je dat imho net zo goed zelf doen en geld apart leggen. En heb je het dan (hopelijk) niet nodig heb je na 4 jaar een mooi startbedrag voor je nieuwe fiets bij elkaar ipv de verzekeraars gespekt.
Je negeert dan alleen wel het idee van risicodeling bij verzekeren. Dat is nu juist de reden dat mensen zich verzekeren. Als je zelf geld apart legt, verzeker je je zelf eigenlijk niet, want als je al na een maand een beroep moet doen op je spaarpotje zit er nog niet genoeg in... ;)

R-Know
Forum-lid

R-Know 15 jan 2014 11:29

Ik ben niet anders verzekerd voor mijn fietsen dan via de inboedel verzekering. Ik heb een paar fietsen maar geen hele prijzige.
Als ik ga fietsen heb ik een licht slotje bij mij. Niet ingewikkeld maar ze nemen um ´niet zomaar´ mee.
Kortom, ik hoop dat ze de jouwe jatten en niet de mijne ;)
Ik hoor te vaak dat fietsen zo maaar overal vandaan, ook uit schuurtjes gejat worden. Of de verzekering altijd dekt weet ik niet maar een tip: Zorg dat je verhaal en situatie goed voor elkaar is ALS het zover is dat er betaald moet worden en vooral niet te braaf zijn. Dit zeg ik uit eigen ervaring. Immers de verzekeringsmaatschappijen zijn er niet voor jou.

guver
Forum-lid

guver 15 jan 2014 11:43

Ik heb een Bianchi ter waarde van 4500 euro. Als ik nu bij de NTFU een verzekering van 2000 euro afsluit, ben ik dan onderverzekerd of krijg ik schades tot 2000 euro volledig vergoed? Ik denk namelijk dat een fiets zelden helemaal aan diggelen ligt. Zelfs als het frame kapot is, kun je vaak een van de wielen nog gebruiken, groep overzetten etc.

wezenloze
Forum-lid

wezenloze 15 jan 2014 11:51

peter1981 schreef:NTFU is idd wel nuttig vind ik zelf.
Komend jaar pak ik ook weer een NTFU verzekering als ik geen KNWU licentie pak en anders pak ik via de KNWU een verzekering want dat is ook mogelijk zag ik.
Wat biedt de KNWU aan mogelijkheden dan? NTFU lijkt me een erg voordelige en makkelijke keus. KNWU-lid ben ik maar ik heb nooit in verdiept dat je daar ook een fietsverzekering kunt afsluiten.

codex
Forum-lid

codex 15 jan 2014 12:13

probleem is vooral:Dat ze nog al eens een fiets, uit een schuurtje jatten.
Zeker ook hier in friesland.Dus in de regio , wordt er ook veel gestolen.
Niet alleen in de verstedelijkte gebieden, mocht je dat überhaupt denken.
Juist op het platteland..... wordt relatief veel "ingeslopen" , gewoon overdag als de bewoners werken/even weg zijn.

Jullie hebben me aan het denken gezet.
Ik zal ook eens informeren bij mijn eigen verzekering, hoe het zit met diefstal uit een schuurtje en bij een ongeval/ongeluk(je) door eigen schuld( en schuld van een ander).

Onderweg laat ik hem zeker geen moment uit het oog.En ik heb ook een los slot wat ik eventueel mee kan nemen en dan kan je hem, als je een terras zit of zoiets, toch de fiets even vastzetten...wat zeker de vlugge "gelegenheids-diefstal" tegengaat.

Er zijn minisloten te koop met dunne kabels, met weinig gewicht .(speciaal voor onderweg).
Misschien een tip.

er zijn er wel meerdere modellen.http://www.fietsonderhoud.eu/2013/01/10 ... man-slotje
Laatst gewijzigd door codex op 15 jan 2014 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie