Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke pedalen op Cube racefiets

fietsmarieke
Forum-lid

fietsmarieke 18 jan 2014 14:12

Bedankt voor de tip!!

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 18 jan 2014 21:12

Waarom niet "the best of both worlds":

spd race pedalen met je mountainbike schoenen. Dat heb ik ook want ik heb schoenen met verzonken plaatjes nodig om niet op mijn smoel te gaan bij het beklimmen van stationstrappen en dergelijke.

Ja dat mag ook niet van de Velominati maar die moet je in hun sop gaar laten koken. ;)

Afbeelding
Veni. Vidi. Fietsie.

kees0251
Forum-lid

kees0251 18 jan 2014 21:47

Ik wil hier , ALS het racepedalen worden, pleiten voor Shimano SPD SL.
Nononsens en probleemloze dingen.
Cheap light strong, choose two

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 19 jan 2014 14:50

Met die pedalen die TumTumTum laat zien heb ik ook jaren gefietst. Heb zowel de goedkope als de Ultegra versie gehad. Dat beviel eigenlijk prima en nog steeds bevalt het. Vandaag pas voor de 3e keer met SPD-SL's en racefietsschoenen gefietst... Ik kan nog niet echt zeggen of het nu echt veel beter fietst, aangezien ik altijd "dure" stijve mtb schoenen gebruikte... Maar het staat wel netter, al zag je er vandaag niets van omdat ik met kou en slecht toch ook weer overschoenen gebruik voor mijn witte schoenen... :lol:

Maar van Look heb je volgens mij niet van zulke pedalen als de race/tour spd's van Shimano. En als je toch al Look pedalen op de Tacx fiets gebruikt, zou ik eerder daarvan een nieuw setje kopen voor je nieuwe racefiets (mits dat systeem je bevalt). Het lijkt me onzin om dan opeens naar Shimano over te stappen. Echter zijn Look Keo pedalen over het algemeen iets duurder dan de 105 pedalen van Shimano. Dus je zou ook 2 sets 105 pedalen kunnen aanschaffen van Shimano. En t.z.t. voor betere racefietsschoenen gaan kijken, want dan kun je binnen ook op fijne schoenen fietsen... Waarschijnlijk kun je de SPD-SL plaatjes wel onder je huidige racefietsschoenen monteren.

Plaats reactie