Nee hoor. Zoals ik het hierboven schrijf is dit mijn persoonlijk idee over OPQS over de jaren heen. Ze winnen wel veel koersen, maar de return is laag in verhouding tot de input. Ik vergelijk Lefevre het liefst met een belegger die achter de feiten aanholt en dingen koopt die veel te duur staan, terwijl andere ploegen zich (vaak noodgedwongen wegens gebrek aan financiële middelen) als bodemvissers moeten gedragen. En met deze tactiek veel succesvoller zijn, zoals bv. het team rond Kittel en Barguil, of FDJ met Démare en Bouhanni. Eerst de verborgen parels zoeken, goed je research doen. Dan een team opbouwen en de rest zal wel volgen. Persoonlijk vind ik dit veel meer lovenswaardig. Niet in het minst voor de wielersport zelf. OPQS wil op alle fronten de top zijn: klassiekers, tijdrijden, rondewerk... maar dit kan niet. De aankoop van Uran is hier weer een voorbeeld van. Ik mis gewoon enorm veel VISIE bij OPQS... Doet bij momenten zo een beetje aan als 'ik wil de grootste hebben' mentaliteit. En geef nu toe, als ze in Dubai met hun team geen rit winnen dan is dit wel degelijk een probleem. Ongeacht hoe lang het seizoen bezig is. De rechtstreekse concurrenten (Greipel/Kittel) hebben wel al meerdere zeges op zak terwijl Cav intrinsiek de snelste sprinter ter wereld is, met wat de allerbeste (en zeker de allerduurste) leadout zou moeten zijn. Dit neemt natuurlijk niet weg dat ze veel toprenners hebben, maar veel individuele toppers maken helaas nog geen team. Ik verwacht dat vooral Stybar en Kwiatkowski het mooie weer bij OPQS gaan maken in 2014. Dit zijn 2 renners met veel capaciteit en een zeer aantrekkelijke manier van koersen.NoChain schreef:Ga je al na de Ronde van Dubai concluderen dat ze bij OPQS achter de feiten aanhollen, volgend seizoen beter?
OPQS een dure ploeg met veel individueel talent? Zeker. Maar in principe kan je met een dergelijk team alleen maar verliezen natuurlijk. En ik denk dat het voor Cav zeker beter zou zijn als hij in een ander team zou komen waar ze echt alleen voor hem rijden. Wat zal hij wel heimwee hebben naar team Highroad...