Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

schuine fractuur sleutelbeen opereren?

scighera
Forum-lid

scighera 22 jan 2014 18:37

Tips en don'ts qua revalidatie?,beschik over hoge fitheid en hoge basis in alle 3 de sporten met zware krachttraining. Hoop toch in april de powerman te doen en half mei een snelle sprint.
Heb een goede Fysio om me te helpen, een tacx en sportschool
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 22 jan 2014 23:18

Tips: neem de tijd en forceer niet. De fysio kan je goed begeleiden. Kan je ook goed vertellen wat je wel/niet moet doen, net als je arts. Afgaan dus op de adviezen die zij geven.

scighera
Forum-lid

scighera 23 jan 2014 08:55

Tijd nemen is makkelijker gezegd dan gedaan, haha, zal goed met Fysio overleggen. Zal wel op een hometrainer gebeuren, zelfs een tacx is nog te zwaar gezien de diepe Zit van mijn fietsen

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jan 2014 09:38

April lijkt mij sowieso onverstandig om doelen te stellen. 2x narcose, dagen lang morfine gebruikt, om hiervan een beetje te herstellen kan je al 2 weken uittrekken. Dan heb je waarschijnlijk dus al snel 3 weken fysiek helemaal niets kunnen doen alvorens je weer langzaam op kunt gaan bouwen.

Je zult een fatsoenlijke prestatie willen leveren, dat lijkt mij dan wel erg kort dag. Als je de boel forceert is de kans dat je er veel langer last van gaat houden aanzienlijk groter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

JoostG
Forum-lid

JoostG 23 jan 2014 11:01

Tja, je hoort er niet bij als je je sleutelbeen niet een keertje hebt gebroken ;)
Anderhalf jaar geleden heb ik in een afdaling een bocht verkeerd ingeschat en ben ik op een boom geklapt: gebroken sleutelbeen, 7 gebroken ribben en een klaplong. Kreeg een gratis verlenging van 11 dagen met kost en inwoning in Avignon, van wat eerst een weekendje Ventoux zou zijn.
In Frankrijk opereren ze gebroken sleutelbenen niet. Pas in Nederland is er echt naar gekeken (na 3 weken waren de 2 boothelften alleen over elkaar heen geschoven en was er nog geen enkele heling waarneembaar) en was de conclusie opereren, omdat anders de stand van de schouder flink zou veranderen.
De tijd genomen om te herstellen, aangezien ik een flinke smakkerd had gemaakt. Vergeet niet dat genezing heel veel energie kost, energie die je normaal voor trainen zou kunnen gebruiken.
Afgelopen oktober heb ik de plaat laten verwijderen: 2 dagen later zat ik al weer op de fiets voor een kort rondje.
Veel beterschap, en welkom tot de club van "echte" wielrenners :D
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

scighera
Forum-lid

scighera 26 jan 2014 23:07

Morfine is minimaal , 2x 5mg tabletten waarvan ik de naam even niet weet, heb dat nog geen week gebruikt . Morfine via infuus heb ik voor bedankt en antibiotica is bij beide operaties 1 infuuszak geweest tijdens de operatie ivm lichaamoneigen materiaal.

Wond was even schrikken , minimaal 10cm... Complexe breuk... Voelt stuk beter nu, heb weer schouderfunctie, betere houding en afnemende pijn. Vrijdag was operatie, nu allen nog 2x daags paracetemol en 1x diclofinac. En verder aan jet afbouwen. Hoop deze week nog even de rug behandeld te krijgen bij manuele therapeut, en weekend de tacx op, rechtop

scighera
Forum-lid

scighera 26 jan 2014 23:12

Voor april is het gewoon sfeer snuiven ;)

Dacht dat ze in Frankrijk standaard opereerden? Hier was het ook na aandringen , nieuwe foto's en toen werd de noodzaak wel duidelijk, blij toe , weet ik iig dat de stand goed is.

Dat herstel energie kost. Weet ik. Eet niet minder en gevarieerd , wanneer ik moe ben ga ik s middags even slapen.

Plaats reactie