Pagina 2 van 3

Re: Sensa of Caad 10

Geplaatst: 25 jan 2014 08:53
door litespeed
materialist schreef:Wat spoorvast is weet je pas als je op een goede fiets gezeten hebt. De verschillen in een afdaling met 80 90 km zijn groot. De supersix is 1 van de beste fietsen die er zijn. Het is te verwachten dat de sensa daar niet tegen op kan. Of de caad10 niet net zo spoorvast is is nog maar de vraag. De kwalitatief vergelijkbare canyon AL is met shamall wielen net zo spoorvast als een supersix, al verwacht ik daar wel commentaar op haha
Als je het een keer of 147 op een forum blaat, is het niet meteen waar, hè... Je dicht sprookjesachtige eigenschappen toe aan die paar buisjes. Er zijn tig frames die een prima geometrie hebben waarmee je DUS 'spoorvast' naar beneden kan komen.

Re: Sensa of Caad 10

Geplaatst: 25 jan 2014 08:59
door Jaap Telder
IWC schreef:vwiw: cannondale is sind jaren de referentie als het gaat om rijgedrag
Wel eens van Canyon gehoord?
In mijn optiek is dat de referentie, lees testen.

Re: Sensa of Caad 10

Geplaatst: 25 jan 2014 09:00
door materialist
l

Re: Sensa of Caad 10

Geplaatst: 25 jan 2014 09:01
door materialist
litespeed schreef:
materialist schreef:Wat spoorvast is weet je pas als je op een goede fiets gezeten hebt. De verschillen in een afdaling met 80 90 km zijn groot. De supersix is 1 van de beste fietsen die er zijn. Het is te verwachten dat de sensa daar niet tegen op kan. Of de caad10 niet net zo spoorvast is is nog maar de vraag. De kwalitatief vergelijkbare canyon AL is met shamall wielen net zo spoorvast als een supersix, al verwacht ik daar wel commentaar op haha
Als je het een keer of 147 op een forum blaat, is het niet meteen waar, hè... Je dicht sprookjesachtige eigenschappen toe aan die paar buisjes. Er zijn tig frames die een prima geometrie hebben waarmee je DUS 'spoorvast' naar beneden kan komen.
Nee natuurlijk niet, het is mijn mening, mijn interpretatie, mijn ervaring, zoals ik erover denk. Iedereen mag erover denken en schrijven wat hij wil daar is een forum voor. Maar wat is jouw mening? Dat een prima geometrie ook meteen spoorvast is lijkt mij de grootste lulkoek die er bestaat. Dus verklaar je nader

Re: Sensa of Caad 10

Geplaatst: 25 jan 2014 09:12
door litespeed
Een mening heb je over abortus of de doodstraf. Dit is gewoon een simpel stukje techniek. Mechanica.

Maar als je het dus op slechts iets als een mening baseert, wees daar dan ook duidelijk over en verkondig het niet als de waarheid. Dus minder stelligheid als je er geen verstand van hebt.

Re: Sensa of Caad 10

Geplaatst: 25 jan 2014 09:23
door materialist
litespeed schreef:Een mening heb je over abortus of de doodstraf. Dit is gewoon een simpel stukje techniek. Mechanica.

Maar als je het dus op slechts iets als een mening baseert, wees daar dan ook duidelijk over en verkondig het niet als de waarheid. Dus minder stelligheid als je er geen verstand van hebt.
Ja, het is heel simpel, je kiest gewoon welke kleur enz want het maakt toch allemaal niet uit. Is dat het?

Re: Sensa of Caad 10

Geplaatst: 25 jan 2014 09:42
door kees0251
Vinnik wel ja.

PS, elke trap moet wel raak zijn... ;)

PS2 , spoorvast wordt door 98% door de geometrie van de voortrein bepaald.
Stuurhoek en vorksprong, daar moeten de fabriekjes het mee doen.

Re: Sensa of Caad 10

Geplaatst: 25 jan 2014 09:50
door dickygiovanni
Stuntman Mike schreef:Een Sensa of een Caad 10.... Is dat serieus een vraag? ;)

Niet iedereen is zo merkgeil als jij. Een trentino sl is een uitstekend frame.

Op mijn SS EVO voelt het alsof ik in de trein zit wanneer ik met 80 een berg afdaal, dat is spoorvast. De Sensa was (uiteraard) nerveuzer in dergelijke omstandigheden..

Re: Sensa of Caad 10

Geplaatst: 25 jan 2014 10:55
door kees0251
En hoe gaat het met de EVO als je een kort bochie door moet in een criterium?
Is gewoon een ontwerpkeuze en geen merkhocuspokus.

Re: Sensa of Caad 10

Geplaatst: 25 jan 2014 12:52
door dickygiovanni
Ik vergeleek de Trentino SL met mijn EVO om aan te geven hoe stijf zo`n ding toch is. Hoe mijn EVO zich in criteriums zal houden weet ik niet, maar is ook niet erg on-topic..

Re: Sensa of Caad 10

Geplaatst: 25 jan 2014 14:21
door smetsky
Ik ben enkel bang dat ik de trentino koop het mij achteraf beklaag, omdat het frame mij niet zou bevallen.daarom heb ik hier de vraag gesteld om het werkelijke rijgedrag te achterhalen van mensen die ervaringen hebben met beide frames.Ik begrijp dat de info op het forum voor de caad enkel maar positief zijn,maar is er dan maar èèn aluminium frame dat zo superieur is of zijn er meerdere merken in deze klasse ?

Re: Sensa of Caad 10

Geplaatst: 25 jan 2014 15:08
door kees0251
De verschillen in rijgedrag tussen frames zijn in de praktijk gering.
Ik heb een stalen frame (Duell) , 2 x Alu (Gazelle Sqadra en Gianni Motta) en een titanium (China maatwerk) en vind er weinig verschillen tussen die eigenlijk allemaal terug te voeren zijn op stuurhoek+vorksprong.
Spijt wegens rijeigenschappen krijg je vast niet bij een Sensa.
Eigen voorkeur speelt daar ook een rol bij..
De een voelt zich beter bij een wat gezapig frame (kleine stuurhoek, kleine sprong=grote naloop)) , een ander beter bij een agiel frame (grotere stuurhoek, grotere sprong= kleine naloop)