Gelletjes eten
Vorig jaar was het koersen, 190km lang.
(eerst koersen om bij de eerste groep te zitten. Dan op het randje van asfalt rijden aan 50 per uur door de waaiervorming. Om dan met een aantal man ons groepje van 30 uit te dunnen en met 8 overblijvenden naar de finish te snellen. 37,6 gemiddeld, goed voor een 35e plaats).
En aangezien ik vorig jaar voelde dat ik nét dat tikkeltje tekort had om op het einde nog wat sterker te demarreren, wil ik dit jaar niets aan het toeval overlaten.
(eerst koersen om bij de eerste groep te zitten. Dan op het randje van asfalt rijden aan 50 per uur door de waaiervorming. Om dan met een aantal man ons groepje van 30 uit te dunnen en met 8 overblijvenden naar de finish te snellen. 37,6 gemiddeld, goed voor een 35e plaats).
En aangezien ik vorig jaar voelde dat ik nét dat tikkeltje tekort had om op het einde nog wat sterker te demarreren, wil ik dit jaar niets aan het toeval overlaten.
Stockie
Een goed alternatief is isogel
Aangezien het erg dun is kan je het zakje gewoon leeg zuigen.
En nog een voordeel geen water bij nodig.
Redelijk neutraal van smaak maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk, dus wel even testen van tevoren.
Aangezien het erg dun is kan je het zakje gewoon leeg zuigen.
En nog een voordeel geen water bij nodig.
Redelijk neutraal van smaak maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk, dus wel even testen van tevoren.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Je zou ook de gels van Powerbar kunnen proberen. Deze hebben een andere verpakking en zijn makkelijker leeg te knijpen in je mond. Dit komt omdat ze breder zijn en minder lang. Ze smaken net zo lekker/vies vind ik.
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.
Ik heb no ook nog een paar Squeezy gels van 25 gram liggen en het zijn rot zakjes, veel te groot met veel te weinig inhoud. Ze zouden kleinere zakjes moeten gebruiken of er meer in doen.
Voor de huidige zakjes, gewoon van onderen naar boven knijpen. Duurt misschien iets langer maar lukt wel.
Voor de huidige zakjes, gewoon van onderen naar boven knijpen. Duurt misschien iets langer maar lukt wel.
volgens mij heb je deze gelletjes echt in 2 seconde leeg geknepen in je mond..
met je tanden openscheuren en met 2 handen heel snel van beneden naar boven leegknijpen, 2, 3 seconden werk en dan is het zakje leeg.. Ik doe het ook altijd tijdens de koers en levert geen problemen op.
Als je niet 'goed bent' in eten op de fiets, eet dan als het stil valt. Ik kan me niet voorstellen dat je tijdens 190km koers geen enkel eetmoment hebt. Wellicht zijn er zat momentjes dat het iets minder hard gaat en dan kan je jezelf even van voedsel voorzien..
met je tanden openscheuren en met 2 handen heel snel van beneden naar boven leegknijpen, 2, 3 seconden werk en dan is het zakje leeg.. Ik doe het ook altijd tijdens de koers en levert geen problemen op.
Als je niet 'goed bent' in eten op de fiets, eet dan als het stil valt. Ik kan me niet voorstellen dat je tijdens 190km koers geen enkel eetmoment hebt. Wellicht zijn er zat momentjes dat het iets minder hard gaat en dan kan je jezelf even van voedsel voorzien..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als ik zie hoe die Squeezy's eruit zien (heb ze zelf nooit gebruikt) moet je gewoon even je stuur los laten. Als ie open is in je mond stoppen, met 2 vingers onderaan vast houden en met de wijsvinger en duim van je ander hand naar boven toe leeg knijpen.
Maar 190 km met 37 gemiddeld, dan heb je volgens mij uren de tijd om te eten.
Maar 190 km met 37 gemiddeld, dan heb je volgens mij uren de tijd om te eten.
Je hebt wel tijd om te eten, maar ik vroeg mij gewoon af of er geen betere technieken zijn waardoor het vlotter/sneller gaat.
Ik zal de knijptechnieken die hierboven beschreven staan eens proberen optimaliseren :p
En AMClassic: doe alsjeblieft niet alsof het een gezinsuitstapje is in Picardie. De wind maakt het er enorm hard (de gezichten spraken boekdelen aan de meet)
Ik zal de knijptechnieken die hierboven beschreven staan eens proberen optimaliseren :p
En AMClassic: doe alsjeblieft niet alsof het een gezinsuitstapje is in Picardie. De wind maakt het er enorm hard (de gezichten spraken boekdelen aan de meet)
Stockie
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik begrijp best wel dat je op je max hebt gereden met die 37 gemiddeld, maar punt is dat er van die 190 km maar op een beperkt aantal moment gekoerst wordt om de slag te maken. Je bent niet 190 km lang op de kant aan 't rijden. Op de momenten dat de wind niet gevaarlijk staat (dus bij voorkeur recht op kop), kan je rustig even achterin blijven rijden om wat eten naar binnen te werken.
Gebruik zelf gelletjes van Maxim. Zijn 25 gram en makkelijk te gebruiken, de vepakking lijkt op een soort van kleine tandpasta tube. Het dopje bijt je eraf en je kan consumeren. Koop ze tegenwoordig lekker voordelig in een webshop.
william
Ik vind de gelletjes die zo dun zijn als water (ben het merk even kwijt) prima voldoen.
Je hoeft er niet bij te drinken, zijn voorzien van draaidop (dus kan je ze zonder plakgevaar weer in je shirt doen), en smaken naar niks. Prima wat mij betreft.
Je hoeft er niet bij te drinken, zijn voorzien van draaidop (dus kan je ze zonder plakgevaar weer in je shirt doen), en smaken naar niks. Prima wat mij betreft.
Keep Cycling!
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik vind de sis gelletjes het fijnst en wat een plakkerige achterzak betreft, na flink rijden is het toch echt zo dat al je kleding ranzig is en er snot op je gezicht zit en neit eens alleen van jezelf, dus wat maakt een beetje leftover gelletje in je achterzakje dan nog uit?
Openmaken dat gelletje, in je mond en zuigen kreng Nee even serieus, ik kan me voorstellen dat je ze duur vind en het fijner vind om efficenter met de gelletjes om te gaan, maar is dat wel zo belangerijk tijdens die 190 km van je? Zo'n pak van tien squezy's kost een tientje, dus een euro per pakje. En dan gooi je wat weg, laten we zeggen dat je 30% niet kan opeten, dat kost je dan drie euro.... en dat op een dure sport als deze, dat is toch niets?
Openmaken dat gelletje, in je mond en zuigen kreng Nee even serieus, ik kan me voorstellen dat je ze duur vind en het fijner vind om efficenter met de gelletjes om te gaan, maar is dat wel zo belangerijk tijdens die 190 km van je? Zo'n pak van tien squezy's kost een tientje, dus een euro per pakje. En dan gooi je wat weg, laten we zeggen dat je 30% niet kan opeten, dat kost je dan drie euro.... en dat op een dure sport als deze, dat is toch niets?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten