Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Leuke, gekke, boeiende belevenissen onderweg.

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 17 feb 2014 15:27

Alweer jaren geleden:

Paar honderd meter voor me loopt vrouw met hond aan de rechterkant van de weg. Hond aan de lijn. Met al mijn ervaring ga ik rustiger fietsen, wand hond is hond 8-) .

Op het moment van passeren besluit de hond dat 10 meter lijn lang genoeg is om gewoon naar de linkerkant te sloffen en dat het vrouwtje wat hem betreft de boom in kan.

Ik fiets toch nog te snel dus ik raak de hond vol in de linkerflank en ga over de kop. Hond doet "Kai!". Vrouw kwaad en vraagt of ik voortaan niet even kan bellen.
older Budweiser

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 17 feb 2014 16:13

peter1981 schreef:Veel te veel om op te noemen , ik rij nogal veel en vrij veel met mannen :
Ik zal wel een dirty mind hebben, maar ik interpreteerde deze zin eerst anders dan je hem bedoelde... :lol:
Eenvoud kenmerkt het ware.

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 17 feb 2014 16:34

Afgelopen zomer reed ik met forumlid Jeroennl langs de Rotte ter hoogte van Bleiswijk toen er een uit de kluiten gewassen kerel (type tatoo) met loslopende hond (formaat kalf) op het fietspad liep. Ik minderde al wat vaart maar Jeroen niet. Fijntjes doch zeer duidelijk wees hij de man op zijn plicht om de hond aangelijnd te houden; dit resulterde in enkele krachttermen als reactie.
Toen ik hem voorbij reed meldde ik dat hij gewoon zijn mond moest houden (misschien gebruikte ik een iets andere bewoording :roll: ) waarna hij volledig door het lint ging. In nog geen 10 seconde tijd benoemde hij zoveel ziektes dat een gemiddeld ziekenhuis zich hier geen raan mee zou weten :lol:
Ook brulde hij dat ik terug moest komen; dit heb ik maar niet gedaan. Ik dacht bij mijzelf: je zou nu maar een lekke vand krijgen....
Nadien maar iets spaarzamer geweest met mijn 'en passant' opmerkingen.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 17 feb 2014 16:43

Heel mooi en nog steed denk ik er regelmatig aan terug. Woon werk 's morgens rond 6.30 geasfalteerd fietspad door redelijk dichte bossen. Fiets ik vaak en zie wel eens wat wild hertje, konijntje, haasje, bunzing enz. Op een ochtend, in de winter, nog donker, heb ik het gevoel dat er iets naast me zit. Hoor niets wat met het meeste wild wel zo is, maar voel gewoon iets. Kijk naar rechts niets kijk naar links niets, honderd meter verder gevoel is nog niet weg kijk naar links, kijk zij in de ogen van een uil. Vlieft volledig geluidloos op nog geen meter naast me, breder is het fietspad ook niet en daarnaast zijn de bossen. Na enkele tientallen meters gaat de uil op 2 meter voor me vliegen, nog enkel tientallen meter verder komt er een open stuk in de bebossing en zwenkt hij naar rechts weg. Alles ging in volledige stilte en zo dichtbij . Ik was echt onder de indruk.

Ook wel een meegemaakt. Ree op het fietspas drie keer moeten bellen voor het beestje besefte dat er iets aankwam en zich uit de voeten maakte.
Ach, ik zeg ook maar wat

peter1981
Forum-lid

peter1981 17 feb 2014 18:03

Vandaag weer eens de leraar gezien met de hoge-bi replica ook wel een aparte belevenis om te zien

@canyon81
gelukkig zeg je het al zelf :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 17 feb 2014 18:35

peter1981 schreef:Najah ene dan en 1 wat nog redelijk beschaafd is :mrgreen:
langs een dame rijden en vragen of ze een string aanheeft :P (krijg je meestal wel antwoord op trouwens :mrgreen: )
Vraag je dat aan wielrensters of aan elke willekeurige fietsende dame?

:oops: :oops:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 17 feb 2014 18:36

peter1981 schreef:Najah ene dan en 1 wat nog redelijk beschaafd is :mrgreen:
langs een dame rijden en vragen of ze een string aanheeft :P (krijg je meestal wel antwoord op trouwens :mrgreen: )
Vraag je dat aan wielrensters of aan elke willekeurige fietsende dame?

:oops: :oops:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

peter1981
Forum-lid

peter1981 17 feb 2014 18:39

meestal aan wandelende mooie dames :P
Trouwens de laatste tijd gedragen we ons redelijk met die vragen hoor :mrgreen:
Maar dat kwam wel toevallig in me op vanmorgen.
Giant Ease e-bike

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 feb 2014 19:07

ophetkantje schreef:Heel mooi en nog steed denk ik er regelmatig aan terug. Woon werk 's morgens rond 6.30 geasfalteerd fietspad door redelijk dichte bossen. Fiets ik vaak en zie wel eens wat wild hertje, konijntje, haasje, bunzing enz. Op een ochtend, in de winter, nog donker, heb ik het gevoel dat er iets naast me zit. Hoor niets wat met het meeste wild wel zo is, maar voel gewoon iets. Kijk naar rechts niets kijk naar links niets, honderd meter verder gevoel is nog niet weg kijk naar links, kijk zij in de ogen van een uil. Vlieft volledig geluidloos op nog geen meter naast me, breder is het fietspad ook niet en daarnaast zijn de bossen. Na enkele tientallen meters gaat de uil op 2 meter voor me vliegen, nog enkel tientallen meter verder komt er een open stuk in de bebossing en zwenkt hij naar rechts weg. Alles ging in volledige stilte en zo dichtbij . Ik was echt onder de indruk.

Ook wel een meegemaakt. Ree op het fietspas drie keer moeten bellen voor het beestje besefte dat er iets aankwam en zich uit de voeten maakte.
Gaaf hè, ik heb dat ook wel eens meegemaakt.
Ik heb toen de hele dag met een glimlach gelopen.

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 17 feb 2014 19:08

In de winter van 2012/2013 had ik een paar weken werkzaamheden die tot 2 uur in de nacht duurde. Omdat ik daarna nog niet gelijk naar bed wilde heb ik een paar nachten nog wat trainingen op het strand afgewerkt 8-).
In die nachten zag ik veel "kleine vissersbootjes" langs de kust varen, waarvan ik niet zeker ben of ze allemaal aan het vissen waren. Voor de zekerheid deed ik de lampjes maar even uit. Je wilt die hardwerkende vissers zeker niet storen in hun werk :D
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

peter1981
Forum-lid

peter1981 17 feb 2014 19:14

Hier op de mont chevre (heuvel uit het NK parcour van de afgelopen 2 jaar) zit altijd een buizerd met eigenlijk wel het zelfde.
Die zit meestal op een lantaarn en als je dan komt aan fietsen vliegt die even voor je uit om vervolgens op een andere paal te gaan zitten en als je daar dan komt vliegt die meestal het veld in en kan je hem nog goed bekijken.

Ik ben sowieso wel een natuurmens en met name roofvogels vind ik echt super beestjes
naja van de week zag ik 2 reeën door het veld rennen en die rende met me mee en dat zag ook wel apart uit.
Ik moest wel even remmen want ze wilde oversteken en ik ben niet de beroerdste en ik vond het wel mooi om te zien dus even rustig gewacht zodat ze konden oversteken en even gewacht dat ze uit het zicht waren :)
Giant Ease e-bike

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 feb 2014 19:41

Afgelopen winter in Laos (daar schijn je ook te kunnen fietsen):
Elke kind jonger dan 8 jaar keek met grote ogen en open mond na. Om vervolgens "oh, falang" te roepen.

Een falang is een westering/buitenlander. Best wel geinig om zelf DE bezienswaardigheid te zijn.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie