Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vredestein topic

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 04 mar 2014 16:01

havana schreef:Vredesteins worden inderdaad niet vierkant i.t.t. de Conti's, die na verloop van tijd daardoor ook merkbaar minder gaan rijden. Verder geen grote verschillen, al zijn de Vredesteins ook goedkoper (20 euro per stuk in NL).

Dat Vredestein onderaan eindigt is volstrekt logisch. De Duitsland-factor speelt een enorme rol bij alle Duitse bladen inclusief Tour.
Interessant al deze goede berichten over de Vredestein banden. Mijn 4000S banden zijn binnenkort aan vervanging toe, dus ik ben me aan het orienteren op vervanging.

Echter Havana, ook in de test van Fiets van ongeveer een jaar geleden komen de 4000S banden er erg goed uit wat betreft lekbestendigheid i.c.m. rolweerstand, beter dan Vredestein kan ik me herinneren.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 04 mar 2014 16:33

Denk dat beide merken gewoon goede banden maken (itt bijv. Schwalbe want daar zitten enkele uitzonderingen daargelaten een aantal echt mindere producten tussen).
Moet zeggen dat Vredestein overall de fijnere banden maakt en de 4000 mij afgezien van de lekbestedigheid in ieder geval nooit echt heeft kunnen bekoren.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 04 mar 2014 16:48

Vredestein is een Russisch bedrijf. Indirect eigendom van gazprom waar medvedef vandaan komt.
Poetin dus, zijn dochter woont in Voorburg. Hij staat met 1 been voor het Europese strafhof maar af en toe staat hij ook met prins-pils op de foto. Grootafnemer van de vaderlandse plof kip, zolang hij onze kippen eet mag je op vredestein banden rijden.

4000s is de meest verkochte band. Ik geloof dat de helft van het amateur peloton op conti 4000s rijdt. lekbestendig en veel kilometers. Vorig jaar kwamen er ineens veel klachten, Vierkant werden ze altijd al maar nu scheuren ze ook nog. Tijd om uit te kijken naar iets anders

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 04 mar 2014 18:55


Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 mar 2014 14:21

r600 schreef:Echter Havana, ook in de test van Fiets van ongeveer een jaar geleden komen de 4000S banden er erg goed uit wat betreft lekbestendigheid i.c.m. rolweerstand, beter dan Vredestein kan ik me herinneren.
Ik zeg niet dat de 4000s een slechte band is, in tegendeel. Overigens testte Fiets niet op het vierkant worden en dat is nu juist één van de problemen met de 4000(s). En inderdaad dat is een probleem van alle tijden.

Rolweerstand zegt me niet veel. Niemand gaat dat voelen en de verschillen zijn minimaal. Bovendien wordt rolweerstand op een Tacx gemeten wat niks zegt over rolweerstand op asfalt.

De lekbestendigheid van de Vredesteins is zonder meer in orde. Nu ongeveer 10.000 km gemaakt op die banden en nog geen lek... Nu reed ik met Conti's ook zelden lek.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16465
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 mar 2014 15:08

Even totaal off-topic:
Vredesteins Fortezza Tricomp => Made in Thailand
Michelin ProRace 4 => Made in Thailand

Continental GrandPrix 4000S => Made in Germany

Als ze dan toch allemaal ongeveer even goed zijn.

Het zijn niet de Thais die onze sociale zekerheid gaan betalen, maar dat is een heel andere discussie.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 05 mar 2014 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 05 mar 2014 15:16

lcsmt schreef:Even totaal off-topic:
Vredesteins Fortezza Tricomp => Made in Thailand
Michelin ProRace 4 => Made in Thailand

Continental GrandPirx 4000S => Made in Germany

Als ze dan toch allemaal ongeveer even goed zijn.

Het zijn niet de Thais die onze sociale zekerheid gaan betalen, maar dat is een heel andere discussie.
+1 maar goedkoop is ook wel een pluspunt voor mijn eigen portemonnee !
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16465
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 mar 2014 15:22

remco1b schreef:
lcsmt schreef:Even totaal off-topic:
Vredesteins Fortezza Tricomp => Made in Thailand
Michelin ProRace 4 => Made in Thailand

Continental GrandPrix 4000S => Made in Germany

Als ze dan toch allemaal ongeveer even goed zijn.

Het zijn niet de Thais die onze sociale zekerheid gaan betalen, maar dat is een heel andere discussie.
+1 maar goedkoop is ook wel een pluspunt voor mijn eigen portemonnee !
Wat is goedkoop en wanneer wordt iets "duur"?
Fortezza's => 20 Euro
ProRace 4 => 24 Euro
GP 4000S => 22,50 Euro
I know myself like no one else
Nothing to defend

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 05 mar 2014 15:48

Internetprijzen vergelijken met internetprijzen is toch helemaal niet van belang. Dan moet je de verkoopadviesprijzen vergelijken en die zijn allemaal praktisch hetzelfde... Allemaal rond de 40,- euro.

Volgens mij zij al die banden gewaagd aan elkaar. Maar ik snap niet waarom altijd maar het vergelijk wordt gemaakt met de Conti GP4000S. Ik heb nog nooit op Continental banden gereden op de racefiets, maar op de mountainbike vond ik het echt waardeloze banden en nog eens slecht afgewerkt ook. Zwabberdingen, ondanks dat ze recht gemonteerd waren.

Maar zowel was ik tevreden over Schwalbe Ultremo ZX's, Vredestein Fortezza Tricomps als Panaracer Race Type A Evo 2's in de regen. Ondanks dat het slicks zijn, met uitzondering van de Vredestein Fortezza Tricomp... Daar zitten wat meer ribbeltjes op. Ultremo's vaak lek gehad. Fortezza's en Race Type A Evo 2's nog nooit.

Vredesteins zijn gewoon goede banden, dus neem aan de Senso's ook weer... ;). Maargoed er is zeker meer goed rubber te koop dan Vredestein, Continental of Schwalbe. Alleen men laat het vaak links liggen met uitzondering van Vittoria of Veleoflex...

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 05 mar 2014 16:16

De Fortezza Tricomp Slick is nu in de aanbieding bij Mantel. Is dat nu een betere band dan de gewone Tricomp? Ik ben wel een beetje klaar met het vierkant worden van de Conti GP4000s, en wil de Vredesteins wel eens proberen. Ik wil ze gebruiken voor m'n slechtweerfiets, wat is de betere keus?
Eenvoud kenmerkt het ware.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 05 mar 2014 16:33

Zeker niet duur nu. Maar een sub 200gr bandjes lijken me sowieso niet zo ideaal voor een slecht weer fiets. Ik zou voor de normale Fortezza Tricomp kiezen. Iets zwaarder 225gr, want iets dikker rubber. Dat biedt ook weer iets meer grip in de regen waarschijnlijk. Als de slick versie iets zwaarder was geweest zou die het ook wel moeten doen in de regen. Voor droog weer lijkt het me een prima band die slick versie en lekker licht ook... ;)

Overigens wordt elke band vierkant (of plat) op een gegeven moment waardoor hij minder goed aanvoelt.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 05 mar 2014 16:39

Na het lezen van de commentaren dat de Continentals vierkant worden merk ik dat de band achterop lichtelijk vierkant aan het worden is na 2500Km. Wellicht dat ik eens een keer een setje Vredestein wil proberen.

Welke Vredestein Fortezza zou voor mij (voornamelijk droog/zonnig weer) het beste zijn?

http://www.wiggle.co.uk/?s=fortezza

Plaats reactie