Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Afgeplat stuur of niet?

fransiscus40
Forum-lid

fransiscus40 20 mar 2014 22:34

Ik heb het van al mijn fietsen gedemonteerd!!!!! reden: Ik draai mijn stuurbocht altijd iets onder uit. Bij een compleet stuur gaat dit niet(stuurpen/bocht combinatie). Heb nu Deda 35 gemonteerd. Vind ik geweldig. Op mijn pekel fiets zit een Deda RHM02 bocht welke een minimale ovale stuk boven op het stuur heeft.
Er was eens....................................en fietste lang en gelukkig

buddo
Forum-lid

buddo 21 mar 2014 14:17

fransiscus40 schreef:Ik heb het van al mijn fietsen gedemonteerd!
Volgens mij sluit jouw opmerking niet aan bij de vraag van de TS ;) . De TS heeft het over het stuur en jij over een vaste stuur/stuurpen combinatie "uit 1 geheel". Als ik je stuk goed lees gaat het afraden over de vaste combinatie en niet over het platte stuur.
Overigens ben ik het wel met je eens, zo'n vaste combinatie heb ik ook gehad en ben daarna overgestapt op een losse stuurpen en een afgeplat stuur.

mnslingerland
Forum-lid

mnslingerland 22 mar 2014 04:20

Deda alu plat bevalt mij goed. De afmetingen van mijn handen bevinden zich aan de bovenkant van het gemiddelde.

fransiscus40
Forum-lid

fransiscus40 22 mar 2014 21:14

buddo schreef:
fransiscus40 schreef:Ik heb het van al mijn fietsen gedemonteerd!
Volgens mij sluit jouw opmerking niet aan bij de vraag van de TS ;) . De TS heeft het over het stuur en jij over een vaste stuur/stuurpen combinatie "uit 1 geheel". Als ik je stuk goed lees gaat het afraden over de vaste combinatie en niet over het platte stuur.
Overigens ben ik het wel met je eens, zo'n vaste combinatie heb ik ook gehad en ben daarna overgestapt op een losse stuurpen en een afgeplat stuur.

Sorry niet goed gelezen :oops: Zag een foto ergens voorbij komen van een vaste combinatie vandaar...... eerst goed lezen dan pas reageren... :roll: Overigens, er zijn verschillende merken met verschillende platte sturen..... eigenlijk eerst even proef vasthouden.... Zo vind ik de Streem van Ritchey veel te plat....maar das persoonlijk....
Er was eens....................................en fietste lang en gelukkig

DMvanHof
Forum-lid

DMvanHof 01 apr 2014 16:24

zeker met lange klimmen is het wel lekker om je handen bovenop het stuur te leggen. En ik heb zelf best grote handen en dan is zo'n plat stuur wel lekker

rico8
Forum-lid

Gebruikersavatar rico8 02 apr 2014 15:33

Op m'n vorige fiets reed ik met een Pro Stealth Evo en dat beviel niet altijd even goed.
Om m'n huidige fiets rijd ik met een CKT Union Compact stuur en dat past me geweldig. Ik merk dat ik op vlakke stukken m'n handen automatisch in het midden tegen de stuurpen plaats doordat het stuur op die plek voorgevormd is voor deze manier van vastpakken.

De vorm van de afgeplatte bovenkant is erg bepalend voor het comfort wat je zult ervaren (of niet....)
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 02 apr 2014 18:22

@rico8, ik geloof dat ik je daar wel gelijk in ga geven. Ik heb mijn nieuwe stuur inmiddels op de fiets zitten en er de eerste 100 kilometer mee gereden. Ik ben nog niet onverdeeld enthousiast. Ik vind het stuur nog niet veel beter dan het oude stuur dat op de fiets zat.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 04 apr 2014 11:41

Ik heb ook één fiets met plat stuur en één "gewone" ronde, maar ik heb een sterke voorkeur voor de platte. Bij die ronde heb ik altijd het idee dat ik een luciferhoutje in mijn handen heb.

Plaats reactie