Dan doe je Mark Misérus en Marije Randewijk ernstig tekort. Hun artikelen over wielrennen worden naar mijn mening in de Nederlandse pers qua inhoud en niveau niet geëvenaard.eelcoz schreef:De Volkskrant wordt dan ook wel de Azijnbode genoemd.
Boek van Maarten Ducrot verrassend goed
Camerig is prachtig!
- daniel1975
- Forum-lid HC
En toch vind ik er niet doorheen te komen. Inhoudelijk prima als je alle tijd hebt, maar 's morgens bij het ontbijt heb ik toch liever iets wat minder zwaar op de maag ligt.
Less is bore
Gijs01 schreef:Dan doe je Mark Misérus en Marije Randewijk ernstig tekort. Hun artikelen over wielrennen worden naar mijn mening in de Nederlandse pers qua inhoud en niveau niet geëvenaard.eelcoz schreef:De Volkskrant wordt dan ook wel de Azijnbode genoemd.
Ik zei niet dat ik de term bezig, hoor het alleen wel eens. Ik lees de Volkskrant bijna nooit, dus kan er niet over oordelen.
Mijn ouders hebben sinds een half jaartje de Volkskrant en ik vind het een prima krant. Ik reken mezelf tot rechts Nederland en dacht dan ook altijd dat de Volkskrant een linkse zeik-krant was, maar dat is helemaal niet zo. Ik kan me juist heel vaak vinden in de opinie-artikelen en columns.
De recensie van het boek van Ducrot was volgens mij ook vrij positief.
De recensie van het boek van Ducrot was volgens mij ook vrij positief.
Ik heb het gelezen. Ik vond het ook nog leuk om het te lezen.
Staan leuke anekdotes / verhalen in. Een klein kijkje in de keuken.
Hij schrijft zoals hij spreekt.
Geen spijt van de koop.
Staan leuke anekdotes / verhalen in. Een klein kijkje in de keuken.
Hij schrijft zoals hij spreekt.
Geen spijt van de koop.
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple
Hat boek van Ducrot vond ik erg goed. Geweldige passages. Nu moet ik wel zeggen dat ik een fan ben van de manier van verslaggeving van Ducrot dus waarschijnlijk ben ik wel bevooroordeeld.
Maar als ik mag verwijzen naar een stukje van bijvoorbeeld blz. 122 "een beetje renner neemt de lichtste banden mee die het parcours toelaat, de fiets waar hij van de constructeur op moet rijden, gooit er twee biefstukken, zes eieren en twee broden in bij vertrek, prijst de Heer en vraagt de maagd Maria om bijstand in de gevaren die hij die dag zal moeten trotseren en het doorzettingsvermogen van de martelaren om de pijn te doorstaan."
Zo iets vind ik echt geweldig, hoe kom je erop.
Net zoals zijn tv commentaar. Neem bijvoorbeeld hoe hij tijdens LBL de geplaatste wegversmalling met bloembakken in Stavelot heeft verteld. Dat was compleet met handgranaat gooiende politieagent.
Een afdaling is ook niet gewoon gevaarlijk of zo, maar moeders wordt geadviseerd om even de kamer uit te gaan tijdens een afdaling.
Geen droge opsomming van feiten maar het verhaal is volkomen duidelijk. Vol met emotie zoals wielrennen hoort te zijn.
Maar als ik mag verwijzen naar een stukje van bijvoorbeeld blz. 122 "een beetje renner neemt de lichtste banden mee die het parcours toelaat, de fiets waar hij van de constructeur op moet rijden, gooit er twee biefstukken, zes eieren en twee broden in bij vertrek, prijst de Heer en vraagt de maagd Maria om bijstand in de gevaren die hij die dag zal moeten trotseren en het doorzettingsvermogen van de martelaren om de pijn te doorstaan."
Zo iets vind ik echt geweldig, hoe kom je erop.
Net zoals zijn tv commentaar. Neem bijvoorbeeld hoe hij tijdens LBL de geplaatste wegversmalling met bloembakken in Stavelot heeft verteld. Dat was compleet met handgranaat gooiende politieagent.
Een afdaling is ook niet gewoon gevaarlijk of zo, maar moeders wordt geadviseerd om even de kamer uit te gaan tijdens een afdaling.
Geen droge opsomming van feiten maar het verhaal is volkomen duidelijk. Vol met emotie zoals wielrennen hoort te zijn.
dmoller schreef:Nog een aanrader:
IN DE TOUR van Nando Boers.
Dit is een heerlijk boek over het wel en wee in de Tour (van oa. Kenny van Hummel maar ook Thor Hushovd)van 2009.
Met een lovende recentie in de Volkskrant overigens.
Ben ik vandaag ook aan begonnen (wat moet je anders met dit weer) en het is idd aan te bevelen.
-
- Forum-lid
Beide boeken is gaan lezen dus. Je moet toch wat als het zulk weer is!
Vorig jaar was hij de gast bij ons op de fietsclub in Emmeloord en ik heb een geweldige avond gehad.