Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Tarmac SL4 of Ridley Noah RS

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 04 apr 2014 15:52

Dat zou wellicht denken, maar Canyon is een kleine speler en vergelijkbaar met Cube. Als je Canyon afzet tegenover Specialized, Trek, Cannondale, Giant dan is Canyon een dwerg. Uitstekende fietsen, maar vaak beperkte voorraad, hoewel ze wel hebben geleerd.

Om Canyon technisch te vergelijken met de hierboven genoemde merken is lastiger. Heb ik onvoldoende inzicht in. Canyon doet het op technisch vlak erg goed, maar bijv. Cube en Storck ook als je deze drie merken vergelijkt. Ik denk dat Canyon en Storck wel wat meer vernieuwend zijn en Cube meer een trendvolger, maar dit is wel een beetje uit de lucht gegrepen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

bob_sc
Forum-lid

bob_sc 04 apr 2014 15:59

Wat je ook kan overwegen is, binnen het kader van gelijke prijs - kwaliteit en het merk maakt niet echt uit, dat er op een Ridley meer geld binnen Europa / Belgie blijft?
In dat opzicht zou je kunnen beschouwen dat een Duits, Frans, Belgisch, Nederlands of elk ander Europees merk toch een meerwaarde geeft boven Amerikaanse of Aziatisch merk?

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 04 apr 2014 16:14

Is zeker ook een argument om een keuze op de baseren. Voor mij persoonlijk geen argument met een economie die vandaag de dag Global is. Ridley brengt ook een groot deel van het geld dat ze verdient naar Azië. Kortom; koop je fiets op grond van emotie, want daar wordt je toch echt het gelukkigst van.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 04 apr 2014 16:52

Punt is wel als je van de middenklasse naar de topklasse wilt bv tarmac,venge,cervelo s3 etc dat proefrijden voor mij wel essentieel is.
Ik heb een Kuota kharma met prima wielen en Athena groep en rijdt zo heerlijk dat je zeker wil weten dat je er voor je gevoel wel op voorruit gaat.
Praten toch over +€5000,00 fietsen.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 04 apr 2014 17:02

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat een frame type topklasse is. Het is de fiets in z'n totaliteit. Een Tarmac Sl4 kan je opbouwen zodat het topklasse wordt, maar ook basic houden zodat je weliswaar een goede fiets hebt, maar geen topklasse fiets.
Jouw Kuota met Athena is trouwens niet sappelen hoor! Een paar Bora's eronder en je rijdt op stand. :mrgreen:
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 04 apr 2014 18:40

boswielrenner schreef:Ik denk niet dat je kunt zeggen dat een frame type topklasse is. Het is de fiets in z'n totaliteit. Een Tarmac Sl4 kan je opbouwen zodat het topklasse wordt, maar ook basic houden zodat je weliswaar een goede fiets hebt, maar geen topklasse fiets.
Jouw Kuota met Athena is trouwens niet sappelen hoor! Een paar Bora's eronder en je rijdt op stand. :mrgreen:
Rij met 50mm full carbon 24sp met alchemy naven :D door Zoran gemaakt dus daar geen klagen over ;) .
Voor mezelf sprekende top frame ook met topklasse groep etc opbouwen.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 04 apr 2014 19:08

:-)
+1 Het is sowieso wel verstandig om veel reviews te lezen en als het kan een proefrit te maken. Dit is eigenlijk altijd wel een probleem en ik vind dat de importeur ook testfietsen in het topsegement beschikbaar moet hebben. Dit is helaas niet altijd het geval en ook veel winkels hebben vaak niet de topmodellen beschikbaar. Gelukkig zijn er shops waar de eigenaren ook fijnproevers zijn en dan kan je vaak wel op bijv. een S-works, De Rosa Proton of dikke Cervelo proefrijden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 04 apr 2014 19:16

boswielrenner schreef::-)
+1 Het is sowieso wel verstandig om veel reviews te lezen en als het kan een proefrit te maken. Dit is eigenlijk altijd wel een probleem en ik vind dat de importeur ook testfietsen in het topsegement beschikbaar moet hebben. Dit is helaas niet altijd het geval en ook veel winkels hebben vaak niet de topmodellen beschikbaar. Gelukkig zijn er shops waar de eigenaren ook fijnproevers zijn en dan kan je vaak wel op bijv. een S-works, De Rosa Proton of dikke Cervelo proefrijden.
Mijn fm heeft maat 50 :) van zijn Tarmac met sram red,rotor en lichtweight.
Maar gelukkig heb jij maat 58 ;)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 04 apr 2014 19:31

Ja ik kon testrijden op een maat 58 dus dat was wel ideaal. :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie