Garmin Edge 1000
Komt nederland 2 er ook helder op door?
-
- Forum-lid HC
Accuduur is het enige wat de Xperia active niet heeft, hij gaat maar 5 uur mee.
Waterdichtheid is beter dan van alle Garmin Edges.
http://www.dcrainmaker.com/2012/01/revi ... csson.html
For the record, ik gebruik een Edge 810, en gaf mijn commentaar alleen om te onderstrepen dat ik de Edge 1000 echt te groot vind. Ik had liever hetzelfde formaat gezien als 800/810 met minder rand rond het scherm.
Ik zou zo een xperia active best kopen voor erbij als ik hem ergens goedkoop wist uit te halen.
Waterdichtheid is beter dan van alle Garmin Edges.
http://www.dcrainmaker.com/2012/01/revi ... csson.html
For the record, ik gebruik een Edge 810, en gaf mijn commentaar alleen om te onderstrepen dat ik de Edge 1000 echt te groot vind. Ik had liever hetzelfde formaat gezien als 800/810 met minder rand rond het scherm.
Ik zou zo een xperia active best kopen voor erbij als ik hem ergens goedkoop wist uit te halen.
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=4bb8&r=3&c=2&u=M&g=n&f=abdljzzzzz&z=a.gif)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja hoor, Garmin did it again; een computertje met nutteloze toevoegingen die niks toevoegen behalve prijs.
Di2 compatible; wat moet je ermee?
Een "schaduwstrava": waarom?
Weer groter geworden (té!), sms en oproepen op je stuurpen.....
Ik wil gewoon maximaal het formaat edge800 met hogere resolutie (er is best wat van de rand af te snoepen zodat scherm ook groter wordt) en wat snellere processor, zelfde Ant+ upload naar GarminConnect als mijn FR610 (briljant, zodra de laptop aan gaat synchroniseert ie op de achtergrond, feilloos) en niet al deze toeters en bellen.
Di2 compatible; wat moet je ermee?
Een "schaduwstrava": waarom?
Weer groter geworden (té!), sms en oproepen op je stuurpen.....
Ik wil gewoon maximaal het formaat edge800 met hogere resolutie (er is best wat van de rand af te snoepen zodat scherm ook groter wordt) en wat snellere processor, zelfde Ant+ upload naar GarminConnect als mijn FR610 (briljant, zodra de laptop aan gaat synchroniseert ie op de achtergrond, feilloos) en niet al deze toeters en bellen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Waarom niet ze positioneren hem boven de 810. Waarom zouden mensen er geen 600 euro voor willen betalen.
Ik zag ook dat de "alle" kaarten er meteen bijzitten, wat alle inhoud weet ik dan niet stond er niet bij.
Zeker met een DI2 groep lijkt het mij zeker de moeite waard.
Tempratuur vind ik ook altijd wel eebn leuke optie.
De prijs zou mij niet tegenhouden, maar zolang mijn 705 het niet begeeft koop ik geen nieuwe.
Ik zag ook dat de "alle" kaarten er meteen bijzitten, wat alle inhoud weet ik dan niet stond er niet bij.
De prijs zou mij niet tegenhouden, maar zolang mijn 705 het niet begeeft koop ik geen nieuwe.
Te duur, te groot en de software bugvrij krijgen gaat meer dan 5 jaar duren, als het ooit al lukt. Waarom maakt Garmin niet iets waar de markt wél op zit te wachten: een Edge 800 met nieuw design, 2x zo plat en met vergelijkbare of betere batterijcapaciteit.
Laatst gewijzigd door havana op 10 apr 2014 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Die kaarten zullen meer dan waarschijnlijk de open-source kaarten zijn. Met andere woorden, dat kost Garmin eigenlijk niets.wasbeer2006 schreef:Waarom niet ze positioneren hem boven de 810. Waarom zouden mensen er geen 600 euro voor willen betalen.
Dat zullen Garmins eigen City Navigator kaarten wel zijn.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
En een beter scherm niet vergeten.havana schreef:Te duur, te groot en de software bugvrij krijgen gaat meer dan 5 jaar duren, als het ooit al lukt. Waarom maakt Garmin niet iets waar de markt wél op zit te wachten: een Edge 800 met nieuw design, 2x zo plat en met vergelijkbare of betere batterijcapaciteit.
PS: Wat is te duur? De eerst losse GPS toestellen voor in de auto kosten ook meer dan 500 Euro, Een Edge 810 is marginaal "completer" dan een 800 en merkelijk duurder, toch worden deze verkocht.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het feit dat het apparaat te duur is ligt niet aan Garmin zelf, maar aan de concurrentie die ongelofelijk ligt te slapen.
TomTom moest z'n prijzen al snel verlagen omdat navi's bij het Kruidvat lagen voor 100 euro. Vervolgens kwamen daar de smartphones nog weer overheen. Garmin heeft in de fietsmarkt eigenlijk nog steeds het alleenrecht.
Mio en Bryton hebben wel vergelijkbare producten, maar ze halen de kwaliteit van Garmin (waar genoeg aan te verbeteren is!) gewoon niet.
TomTom moest z'n prijzen al snel verlagen omdat navi's bij het Kruidvat lagen voor 100 euro. Vervolgens kwamen daar de smartphones nog weer overheen. Garmin heeft in de fietsmarkt eigenlijk nog steeds het alleenrecht.
Mio en Bryton hebben wel vergelijkbare producten, maar ze halen de kwaliteit van Garmin (waar genoeg aan te verbeteren is!) gewoon niet.
Laatst gewijzigd door havana op 10 apr 2014 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan mij voorstellen dat Garmin beducht is voor verlies van marktaandeel aan smartphones, en dat men daarom een soort smartphone look-a-like heeft gemaakt (groter, platter, icoontjes). Overigens is de schermgrootte t.o.v. de Edge 800 slechts weinig groter.
De winst zit ‘m vooral in de schermresolutie. Dit moet bijdragen aan een beter leesbare overzichtskaart (uitgezoomd kaartbeeld), wat handig als je niet een track/route volgt en je op de kaart wilt kunnen oriënteren. Verder vind ik de mogelijkheid voor automatische suggesties van routes, zoals in de Edge Touring, een aardige optie.
Overige toevoegingen zijn m.i. spielerei, en het is jammer om daar zo’n bak geld aan uit te geven.
De winst zit ‘m vooral in de schermresolutie. Dit moet bijdragen aan een beter leesbare overzichtskaart (uitgezoomd kaartbeeld), wat handig als je niet een track/route volgt en je op de kaart wilt kunnen oriënteren. Verder vind ik de mogelijkheid voor automatische suggesties van routes, zoals in de Edge Touring, een aardige optie.
Overige toevoegingen zijn m.i. spielerei, en het is jammer om daar zo’n bak geld aan uit te geven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom een smartphone lookalike maken? Iedereen heeft al zo'n ding, dus hoeft er niet nog een.
Waarom zo groot? De nieuwe Polar is ook al zo'n broodplank geworden, ik snap het niet.
Gewoon een CS600 formaat met hoog kwaliteitsscherm is genoeg.
En kan iemand mij (serieus) uitleggen wat het nut is van de Di2 integratie?
Waarom zo groot? De nieuwe Polar is ook al zo'n broodplank geworden, ik snap het niet.
Gewoon een CS600 formaat met hoog kwaliteitsscherm is genoeg.
En kan iemand mij (serieus) uitleggen wat het nut is van de Di2 integratie?
Less is bore