Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

In de bergen: 23mm of 25mm

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 21 apr 2014 22:27

Gally schreef:
+1 lekker 6.5 tot 7 bar met 25mm. Rijd ook naar boven veel beter en de meeste wegen worden steeds slechter. Daarnaast heb je ook iets meer grip bij het remmen, doordat je wat meer rubber op het asphalt drukt.
Geldt dat advies, 25 mm, ook bij een interne velgbreedte van 13 mm?
Ik rijd nu al een paar 1000km met deze bandjes in 25mm.
Afbeelding

in deze velgen
Afbeelding

Op 6.5 en 7 bar (zou nog wel minder kunnen, omdat ik maar 68kg weeg). Maar het gaat prima en heb het lijkt wel of het meer grip geeft. Ik durf er harder mee door de bocht, ook in de regen. Verder niet echt het gevoel dat ze sneller lopen, maar het loopt wel comfortabeler. Hoewel toch wel wat PR's op Strava neergezet, maar denk niet dat het door de bandjes/velg combi komt.... ;).

In de bergen geen ervaring met de racefiets, maar op de mtb rijdt ik daar ook +80km/u op asphalt... Met de racefiets durf ik waarschijnlijk harder door de bocht, omdat die wielen zekerder aanvoelen door de hogere bandendruk... Op m'n mtb zit er maar 1.5bar tot 1.8bar in de banden... In de bergen zou ik meer vertrouwen hebben in 25mm bandjes dan met 23mm bandjes, maar dat is heeft ook te maken met de kwaliteit van het asphalt. Zeker op wegen waar in winter sneeuw heeft gelegen en veel asphalt wordt stukgereden door spijkerbanden of sneeuwkettingen...

Plaats reactie