Draadband met klassiek uiterlijk
28mm alle omstandigheden waarin je maximaal comfort wil.
25mm voor alle omstandigheden waar 28mm niet past.
23mm wanneer je de snelste wil zijn met je velgen waarop deze perfect aansluiten, in alle andere situaties doen 25 en 28mm het beter (rolweerstand, comfort).
Gewicht verschilt bij sommige merken wel sterk/maat zoals ook de afmetingen.
Ik rij met 25mm Pro4 SC en Endurance setjes van Michelin, zijn zeer licht en vallen vrij breed, heerlijk.
Bestel ook latex binnenbandjes mee om er het maximale comfort uit te halen (zeker bij grotere diameter, lagere druk merkbaar).
25mm voor alle omstandigheden waar 28mm niet past.
23mm wanneer je de snelste wil zijn met je velgen waarop deze perfect aansluiten, in alle andere situaties doen 25 en 28mm het beter (rolweerstand, comfort).
Gewicht verschilt bij sommige merken wel sterk/maat zoals ook de afmetingen.
Ik rij met 25mm Pro4 SC en Endurance setjes van Michelin, zijn zeer licht en vallen vrij breed, heerlijk.
Bestel ook latex binnenbandjes mee om er het maximale comfort uit te halen (zeker bij grotere diameter, lagere druk merkbaar).
Veloflex en Vittoria rijden heerlijk maar als het nat is rij je ze snel lek.
Challenge rij je iets minder snel lek, maar gaan lastig over de meeste velgen. #armworstelen
Challenge Strada
Idem gemonteerd
Challenge criterium - heerlijk op gewone wegen en klimmen ook fijn. Als je op de pedalen gaat staan vervormt de voorband relatief weinig maar is soepel genoeg om drempel lekker te nemen!
Zelfde fiets maar nu met Challenge Paris-Roubaix - fantastisch band voor op slechte kasseien. Ben er met 5 bar plankgas mee door het Bos van Wallers gegaan.
Vittoria - voor mij te kwetsbaar als het regent. Ziet er schitterend uit. Stel wat ik heb gebruik ik alleen nog voor de foto
Michelen dynamic 28mm. - geheimtip!!!!!! goedkoop en sterk, Van de 5 keer 4 maal met deze de lange afstand van L'Eroica (strade bianche) gereden. Plus alle omliggende trainingen. Met 1 stel!!!!!!!!!!!!! Nieuwe versies hebben iets warmere (betere) kleur.
Veloflex pave - niets geschikt voor regen en als je zwaarder dan 70 kilo bent ook niet geschikt voor kasseien. Veel te smal (en laag). Ga er al helemaal niet mee op strade binache rijden. Voor en achter lek in 1 km Daarna op een kleine 1000km strade bianche met dynamic NUL!!!!!
Ik heb ook nog een stel Challenge L'Eroica. Deze zijn 30mm en in het kader van dit topic wellicht niet interessant. Ga ze zelf gebruiken met Parijs-Roubaix maar passen in bijna geen enkele fiets.
Challenge rij je iets minder snel lek, maar gaan lastig over de meeste velgen. #armworstelen
Challenge Strada
Idem gemonteerd
Challenge criterium - heerlijk op gewone wegen en klimmen ook fijn. Als je op de pedalen gaat staan vervormt de voorband relatief weinig maar is soepel genoeg om drempel lekker te nemen!
Zelfde fiets maar nu met Challenge Paris-Roubaix - fantastisch band voor op slechte kasseien. Ben er met 5 bar plankgas mee door het Bos van Wallers gegaan.
Vittoria - voor mij te kwetsbaar als het regent. Ziet er schitterend uit. Stel wat ik heb gebruik ik alleen nog voor de foto
Michelen dynamic 28mm. - geheimtip!!!!!! goedkoop en sterk, Van de 5 keer 4 maal met deze de lange afstand van L'Eroica (strade bianche) gereden. Plus alle omliggende trainingen. Met 1 stel!!!!!!!!!!!!! Nieuwe versies hebben iets warmere (betere) kleur.
Veloflex pave - niets geschikt voor regen en als je zwaarder dan 70 kilo bent ook niet geschikt voor kasseien. Veel te smal (en laag). Ga er al helemaal niet mee op strade binache rijden. Voor en achter lek in 1 km Daarna op een kleine 1000km strade bianche met dynamic NUL!!!!!
Ik heb ook nog een stel Challenge L'Eroica. Deze zijn 30mm en in het kader van dit topic wellicht niet interessant. Ga ze zelf gebruiken met Parijs-Roubaix maar passen in bijna geen enkele fiets.
Die andere fietsjes op de foto;s zijn idd maar wat barrelsgazelle79 schreef:Off topic: Wat is die Gazelle mooi zeg....
Steeds als ik de berichten lees gerelateerd aan de Vittoria's CX, Pave, SC zijn wij blijkbaarde zwarten schreef:Persoonlijk rij ik met alle evo versies (dus CX, SC, pavé en die laatste ook in tubeversie) van Vittoria.
Ik rij daar nu al meer dan 3000km (dit jaar) niet mee lek, en ik zie niet in hoe die eerder lek gaan als je een beetje kan rijden en sturen (ik schuw slecht wegdek niet trouwens).
de enige twee, enorme gelukspoeperds die probleemloos veel kilometers maken met die banden. Onder alle weg- en weersomstandigheden...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Ik heb ervaring met de 28 mm en de 23 mm versie, en ik kan mij echt niet voorstellen dat een latex binnenband ook maar iets gaat uithalen. Deze banden zijn echt mega stug, maarrrr, zoals ik eerder schreef en nu beaamt door oa GastheerG: niet stuk te krijgen!gazelle79 schreef: Erg tevreden over de Michelin Classics. Ik heb ze in 28mm, maar ze zijn er ook in 23 en 25 mm via bike24.com voor een prikkie...
In combinatie met een latex binnenband rijdt dit subliem en lekproof...
Succes met je afweging!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Vittoria's EVO Classic is in mijn ogen een hele andere band dan de gewone EVO en ik ben benieuwd wie er ECHT 3000km mee in weer en wind en kasseien heeft gereden. Heeft er steeds een straatveger voor je gereden!
Dit is een middenweg in performance en lekbestendigheid, de wang is wel iets donkerder.
https://www.bike-components.de/products ... eifen.html
https://www.bike-components.de/products ... eifen.html
@53x11; ik kan niet vergelijken met 'n veloflex of challenge band, maar kan toch wel 'n verschil merken tussen 'n butyl binnenband en 'n latex binnenband... Of wil ik dat merken en zit 't tussen de oren?
@Gastheerg; Zijn allemaal iconen op zeker, maar aangezien ik zelf Gazelle rijdt ben ik niet geheel "onpartijdig"....
@Gastheerg; Zijn allemaal iconen op zeker, maar aangezien ik zelf Gazelle rijdt ben ik niet geheel "onpartijdig"....