Allereerst alvast bedankt voor de eerste positieve reacties.
Om eventuele onduidelijkheid weg te nemen zal ik proberen om hieronder het idee wat verder uit te leggen.
Ten eerste is het een idee om te polsen hoe en welke reacties er komen. Het is een idee voor een forum“evenement” met een andere insteek dan de genoemde forumrit of wielertenue. Een dag waar forumleden elkaar op een andere manier kunnen leren kennen met de passie voor het fietsen als leidraad. Jarenlang converseren of discussiëren we dagelijks met elkaar achter het beeldscherm zonder elkaar “te kennen”. Het is mooi dat zoiets in de huidige tijd via alle kanalen van sociale media mogelijk is maar ik ben zelf ook wel iemand van “de oude stempel”, van het persoonlijke contact. Daarbij besef ik ook wel dat er genoeg personen zijn die liever anoniem willen blijven en daarom misschien geen behoefte zullen hebben aan een forumdag.
Ambitieus plan of idee? Wat is ambitieus en hoe groot maak je het woord? Voor de één is 10x een viaduct oprijden ambitieus, voor een ander 6x de Alpe d’ Huez beklimmen. Een ambitieus plan staat voor mij als een uitdaging en niet als een op voorhand onmogelijke opgave. Daarbij heb ik geleerd uit ervaringen dat wanneer je “ambitieus” inzet er veel meer ideeën, mogelijkheden en vragen komen. De beste daarvan filter je er uit waarmee je verder kunt werken tot een haalbaar plan. In dit geval, een forumdag welke niet grootst hoeft te zijn maar wel een dag met een toegevoegde waarde om er bij te willen zijn.
Wat zie ik als mogelijkheden om op zo’n dag veel forumleden bij elkaar te krijgen? Hoe zorg je ervoor dat hun moeite van afreizen wordt beloond door hen iets extra’s te bieden tijdens een gezellige en “nuttige” dag én welke extra’s kunnen dat zijn? Onderstaande ideeën (in willekeurige volgorde) lijken mij o.a. die extra’s…
- een gezellig dagje uit.
- persoonlijke ontmoetingen en gesprekken.
- 2e handsmarkt > een manier om al “onze” spullen te verkopen én voor forumleden een andere manier om te kopen dan via het forum/internet. Voordeel o.a.: gezellig, zien wat je koopt, direct meenemen en dus geen verzendkosten.
- Bike-fitting > Leerzaam en eventueel van toepassing voor diegene die het nodig hebben.
- Mecanicien(s) > Leerzaam. Anekdote: Gezien tijdens AD6 dat er heel veel geïnteresseerden stonden te kijken in de tent waar mecaniciens bezig waren met de fiets van een ander.
- Shops > mogelijkheid om naast de 2e hands markt nieuwe (kleine)spullen te kopen. Voor zowel een shop als voor een bezoeker interessant. “Wij” fietsers willen nu eenmaal niet met lege handen naar huis
Al is het maar met nieuwe bidons of een nieuw boek.
- Fabrikanten/leveranciers > “Gratis promotie” . Niet groots, klein van aantal en aantrekkelijkheid voor fabrikant/bezoeker. Voorbeeldje kan zijn, sportvoeding, zadels etc.
- Workshop/lezing?
- Redactie van Fiets > Ter promotie van het magazine, voor vragen en natuurlijk ook voor het persoonlijke contact tussen makers van het magazine, lezers én forumleden.
Etc.
In de loop van deze tijd zal ik me ondertussen bezig gaan houden met een plan van aanpak en voorzichtig met nieuwe contacten en met de “lijntjes’ die ik heb, gaan leggen. Alles met in het achterhoofd dat een forumdag voor mij niet moet maar een uiteindelijk realisatie wel heel erg leuk kan zijn. Indien er forumleden zijn die zich graag willen engageren in het vervolg van het idee/plan dan hoor ik het graag.
To be continued,
Gr, Paul
@GG; da's jammer. Kun je wel een aanhanger of bus regelen met al je mooie fietsen? Kunnen we die blauwe heilige dingen ook eens in het echt aanraken. Als dat mag trouwens
@TumTum Tum: Geen excuus meer want ik lees dat j1 privé-chauffeur zich al heeft aangeboden.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.