Alles over vakanties op én met de fiets

Organiseren van FietsForumdag 2014 incl. 2e hands markt?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 apr 2014 07:32

lcsmt schreef:....Heb hier ooit zo eens een topic over forumkledij zien voorbijkomen.....

Succes.
korte samenvatting:
Heel lang topic met heel veel meningen en heel veel goede bedoelingen en uiteindelijk is er er helaas geen kleding gekomen.
Live fast; die young. mijn blog

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 apr 2014 09:01

TumTumTum schreef:Het kan toch allebei? Of is dat weer vééél te ambiteus. Ik vind het een heel leuk initiatief en als ik kan dan kom ik. Behalve als het op Rottumerplaat is, dat is me te ver weg.
Ik lees dat je erg klein bent. Pik ik je wel even op is altjd wel ergens een plekje tussen de rotzooi die ik op een kleedje ga uitstallen :mrgreen:

Leuk idee. Heb dit jaar een dubbele baan anders graag meegeholpen.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 30 apr 2014 09:06

Ja, na de verkennende fase zal iemand de knoop door moeten hakken en gewoon zeggen; we gaan op deze datum en die plek, dit en dat doen.
En wie er dan geen zin in hebben/niet kunnen hebben pech. En niet net zo lang blijven door emmeren totdat ook Jantje die alleen maar op dinsdagochtend tussen 10.00 en 10.30 kan, Henkie die niet verder dan 20 km kan reizen en Miepje die al drie weken over tijd met de bevalling is geaccomodeerd worden. Even overdrijven, maar zo heb ik al heel wat leuke initiativen compleet de grond in geboord zien worden.

GG, ik ben klein, dat heb je toch zelf gezien. En leuk; ik pas nog wel ergens tussen de retro-ventielen.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 30 apr 2014 10:51

Allereerst alvast bedankt voor de eerste positieve reacties.
Om eventuele onduidelijkheid weg te nemen zal ik proberen om hieronder het idee wat verder uit te leggen.

Ten eerste is het een idee om te polsen hoe en welke reacties er komen. Het is een idee voor een forum“evenement” met een andere insteek dan de genoemde forumrit of wielertenue. Een dag waar forumleden elkaar op een andere manier kunnen leren kennen met de passie voor het fietsen als leidraad. Jarenlang converseren of discussiëren we dagelijks met elkaar achter het beeldscherm zonder elkaar “te kennen”. Het is mooi dat zoiets in de huidige tijd via alle kanalen van sociale media mogelijk is maar ik ben zelf ook wel iemand van “de oude stempel”, van het persoonlijke contact. Daarbij besef ik ook wel dat er genoeg personen zijn die liever anoniem willen blijven en daarom misschien geen behoefte zullen hebben aan een forumdag.

Ambitieus plan of idee? Wat is ambitieus en hoe groot maak je het woord? Voor de één is 10x een viaduct oprijden ambitieus, voor een ander 6x de Alpe d’ Huez beklimmen. Een ambitieus plan staat voor mij als een uitdaging en niet als een op voorhand onmogelijke opgave. Daarbij heb ik geleerd uit ervaringen dat wanneer je “ambitieus” inzet er veel meer ideeën, mogelijkheden en vragen komen. De beste daarvan filter je er uit waarmee je verder kunt werken tot een haalbaar plan. In dit geval, een forumdag welke niet grootst hoeft te zijn maar wel een dag met een toegevoegde waarde om er bij te willen zijn.
Wat zie ik als mogelijkheden om op zo’n dag veel forumleden bij elkaar te krijgen? Hoe zorg je ervoor dat hun moeite van afreizen wordt beloond door hen iets extra’s te bieden tijdens een gezellige en “nuttige” dag én welke extra’s kunnen dat zijn? Onderstaande ideeën (in willekeurige volgorde) lijken mij o.a. die extra’s…

- een gezellig dagje uit.
- persoonlijke ontmoetingen en gesprekken.
- 2e handsmarkt > een manier om al “onze” spullen te verkopen én voor forumleden een andere manier om te kopen dan via het forum/internet. Voordeel o.a.: gezellig, zien wat je koopt, direct meenemen en dus geen verzendkosten.
- Bike-fitting > Leerzaam en eventueel van toepassing voor diegene die het nodig hebben.
- Mecanicien(s) > Leerzaam. Anekdote: Gezien tijdens AD6 dat er heel veel geïnteresseerden stonden te kijken in de tent waar mecaniciens bezig waren met de fiets van een ander.
- Shops > mogelijkheid om naast de 2e hands markt nieuwe (kleine)spullen te kopen. Voor zowel een shop als voor een bezoeker interessant. “Wij” fietsers willen nu eenmaal niet met lege handen naar huis :lol: Al is het maar met nieuwe bidons of een nieuw boek.
- Fabrikanten/leveranciers > “Gratis promotie” . Niet groots, klein van aantal en aantrekkelijkheid voor fabrikant/bezoeker. Voorbeeldje kan zijn, sportvoeding, zadels etc.
- Workshop/lezing?
- Redactie van Fiets > Ter promotie van het magazine, voor vragen en natuurlijk ook voor het persoonlijke contact tussen makers van het magazine, lezers én forumleden.
Etc.

In de loop van deze tijd zal ik me ondertussen bezig gaan houden met een plan van aanpak en voorzichtig met nieuwe contacten en met de “lijntjes’ die ik heb, gaan leggen. Alles met in het achterhoofd dat een forumdag voor mij niet moet maar een uiteindelijk realisatie wel heel erg leuk kan zijn. Indien er forumleden zijn die zich graag willen engageren in het vervolg van het idee/plan dan hoor ik het graag.

To be continued,

Gr, Paul

@GG; da's jammer. Kun je wel een aanhanger of bus regelen met al je mooie fietsen? Kunnen we die blauwe heilige dingen ook eens in het echt aanraken. Als dat mag trouwens :mrgreen:
@TumTum Tum: Geen excuus meer want ik lees dat j1 privé-chauffeur zich al heeft aangeboden. ;)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

gazelle79
Forum-lid

Gebruikersavatar gazelle79 30 apr 2014 12:43

Goed initiatief Flores!
Afbeelding

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 30 apr 2014 15:36

gazelle79 schreef:Goed initiatief Flores!
Inderdaad! Leuke insteek.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Helen
Forum-lid

Helen 30 apr 2014 15:52

+1

SebastiaanHorn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar SebastiaanHorn 30 apr 2014 16:18

Goed idee. Wat vind de redactie van Fiets hier zelf van?
Ik neem aan dat zij hier een grote rol in kunnen spelen...zeker wat connecties betreft.
Duursporter || fundraiser || blogger || spreker
Website: SebastiaanHorn.nl Facebook: SebastiaanHornNL

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 apr 2014 17:58

flores schreef: @GG; da's jammer. Kun je wel een aanhanger of bus regelen met al je mooie fietsen? Kunnen
Zoiets lukt nog wel. Maar het regelen van sponsors/middelen waar ik wel handig in ben heb ik gewoon te weinig tijd voor om het ECHT goed te doen.

Leuk trouwens hoe je dit oppakt! Hulde!

Ok: je krijgt twee van m'n vrije woensdagen (de 60 uur werk ik op andere dagen ;) ) als het concreet wordt!

bladejanjmagic
Forum-lid

bladejanjmagic 30 apr 2014 18:19

Goed plan! Zo zijn wij ook begonnen met de Jan Janssen Forumrit die dit jaar voor de vierde keer verreden gaat worden. Super gezellig, je leert de mensen kennen en de hele tijd praten over onze hobby. Ik ben er bij.

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 30 apr 2014 18:24

bladejanjmagic schreef:Jan Janssen Forumrit die dit jaar voor de vierde keer verreden gaat worden.
Even off-topic hoor, maar wordt deze tussen alle andere posts door besproken in het reguliere JJ topic? Ik kan niets anders vinden namelijk...

On topic:
Leuk idee!
Betrekken van bedrijven zal wel wat gemakkelijker zijn op zaterdag, dan zijn werknemers toch wat goedkoper.
Lijkt me voor fietswinkels/merken/etc een uitgelezen mogelijkheid om te PR-en, daar moeten ze allemaal bij willen zijn. Heb je direct je financierder te pakken :)
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

remco1b
Forum-lid

remco1b 30 apr 2014 18:37

Idee is leuk. Maar een rondje er bij heeft toch wel mijn voorkeur. Daarna wat eten vind ik ook leuk. Maar een markt enz is niet echt mijn ding.

Begrijp me niet verkeerd ik stel het zeer op prijs als iemand ook maar iets organiseert. Maar dit is mijn mening.

Markt LBS en bijvoorbeeld wat fiets fabrikanten uitnodigen vind ik persoonlijk overdone. Ik hoor liever de verhalen van de gebruikers zelf dan van een verkoper. :).
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Plaats reactie