Fiets mei 2014
Natuurlijk is de mening van ons over de fiets subjectief. Het is wat de meeste lezers van ons vragen: geef een mening over de fiets. Wel proberen we die mening te objectiveren, langs een vaste meetlat te leggen, zodat onze persoonlijke voorkeur wordt uitgeschakeld. Uiteraard nemen we imago mee in de beoordeling van een fiets, want kom op zeg, ik wil de eerste die zich niet door de naamsticker op de fiets laat beinvloeden graag persoonlijk ontmoeten. Maar ook daar geldt weer: zo veel mogelijk geobjectiveerd, zoals Menno (Rijden!) al in dit onderwerp aangeeft.
Ik stel mij beschikbaar voor een afspraak. Ik ben er namelijk sterk van overtuigd dat er toch een redelijk aantal fietsers is dat niet zo merk/imago gevoelig is en meer de praktische benadering volgen. ( = wat koop ik en tegen welke prijs)
Ik denk hierbij aan Kees als groot voorbeeld, of ben ik mis.?
Ik denk hierbij aan Kees als groot voorbeeld, of ben ik mis.?
Ottorongo, eerlijk gezegd moet ik nog wat meer argumenten hebben voordat ik overtuigd ben van je weerstand tegen de imago-druk . Maar natuurlijk zijn er altijd mensen die totaal niks om imago geven, zelfs niet in een tegenreactie. Maar zo lang ik nog niet iedereen op een fiets van zo'n merk zie rijden, houden we het imago erin.
- boswielrenner
- Forum-lid
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je de discussie goed had gevolgd, had je gezien dat dit 10% is....
En geloof mij; dat is ook het percentage van de fietsers waarbij imago géén invloed op de aanschaf heeft
Imago is veel te diep gewortelt in het fietswereldje en moeilijk te doorbreken. Een van de weinigen die dat is gelukt is Canyon. Van el cheapo internet chinapinaframe aanbieder naar hightech koersfietsen voor nette prijs.
Aan de andere kant van het spectrum kan bijv Pinarello doen wat ze willen qua marketing, voor velen blijven het te slappe fietsen terwijl dat al jaren is achterhaald.
En geloof mij; dat is ook het percentage van de fietsers waarbij imago géén invloed op de aanschaf heeft
Imago is veel te diep gewortelt in het fietswereldje en moeilijk te doorbreken. Een van de weinigen die dat is gelukt is Canyon. Van el cheapo internet chinapinaframe aanbieder naar hightech koersfietsen voor nette prijs.
Aan de andere kant van het spectrum kan bijv Pinarello doen wat ze willen qua marketing, voor velen blijven het te slappe fietsen terwijl dat al jaren is achterhaald.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mountainbiken is een zomersport!!
Dat blubbercrossen wat veel wielrenners in de winter doen heeft niets met mountainbiken te maken.
Dat blubbercrossen wat veel wielrenners in de winter doen heeft niets met mountainbiken te maken.
Less is bore