Alles over vakanties op én met de fiets

Umbrië!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 aug 2014 12:36

assisi is één van de mooiste steden van italie. Ik ben er vanaf het lago di trasimeno met de auto naar toe gereden maar het leek mij wel dat er daar fietsmogelijkheden genoeg zijn (rustige wegen).
Perugia ligt kortbij maar de omgeving zelf leek mij wwel drukker van verkeer.
Zeker te bezoeken zijn ook Arezzo en Contona , niet supergroot en dus zowl met de fiets als met de auto goed bereikbaar.
Het Lago zelf is minder interressant met de koersfiets ( fietspad is regelmatig gravelweg). Als je er toch komt zeker ook Passignano eens bezoeken
In elk geval mooie streek met pittige klimmenvan een 4 a 8 kms lang.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

robbiey
Forum-lid

robbiey 26 aug 2014 10:51

zo net terug! jemig wat is het prachtig fietsen daar! Zat in Gualdp Cattaneo ongeveer 20 km van Spello af. Gualdo ligt op een bergje dus kwam er al snel achter dat ik ieder ritje met klimmetje zou eindigen...
Wegen zijn italiaans vaak niet al te best maar ik vond het zeker niet hinderlijk. Gewoon daar fietsen afslaan en naar een dorpje fietsen levert je zoveel op. Umbrie is een prachtige regio en geeft je op hoogte prachtige doorkijk over de wijnranken en zonnebloemvelden.
de standaard autoroutes zijn niet steil en vaak langlopend en op de macht goed te doen, afslaan echter kwam ik stukken tegen van meer dan 20% (om m'n moeder geroepen maar hielp voor geen meter), ritjes voor mij waren daarom ook niet langer dan 1,5 / 2 uur omdat ik simpelweg niet wist wat ik nog voorgeschoteld zou krijgen.
Prachtig om te zien dat de italiaanse heren op leeftijd, gebruind altijd goed gesoigneerd voor de dag komen. Vaak kwam ik ze vooral vroeg en in de namiddag tegen.
Kortom: Aanrader!!!

rocinante
Forum-lid

rocinante 03 aug 2015 20:13

volgende week reis ik ook af naar Umbrië. Ik zit bij Bevagna. Zo te horen maakt het niet uit welke kant je op fietst want alles is mooi. Toch hierbij de vraag welke tips jullie nog hebben en welke klimmetjes ik zeker zou moeten doen. Alvast dank.

zola1978
Forum-lid

zola1978 05 aug 2015 07:35

Ga de Montarale vanuit Piegaro eens op. 5,6 Km a 10% gem
http://www.strava.com/activities/16640911

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 05 aug 2015 11:52

zola1978 schreef:Ga de Montarale vanuit Piegaro eens op. 5,6 Km a 10% gem
http://www.strava.com/activities/16640911
Bedankt voor de tip,moet nog 4 x die kant op ga hem zeker een keer beklimmen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

bluv107
Forum-lid

bluv107 10 aug 2015 15:28

Net terug van 3 weken Italië, waarvan de eerste week in Umbrië. We verbleven op 13 km van het centrum van Perugia. In die omgeving heerlijk gefietst; 's ochtends vroeg uit de veren om het uit te kunnen houden. In Umbrië steeg het kwik alle dagen tot minimaal 36 graden... Ook een rondje Lago di Trasimeno gedaan: op de kop af 60 km en goed te doen op niet al te drukke wegen. Ook wel eens lekker om een keertje een vlakke rit te rijden :P . Wel is het wegdek in Umbrië op veel plekken niet best, dus handen aan het stuur!

Na Umbrië een week Rome (een paar keer de stad uit gefietst richting Lago di Bracciano) en besloten met een week in de omgeving Sorrento, een schitterend fietsgebied!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie