Of dat niet mogelijk is in een pelotonrit..Serge du Temps schreef:Afzien, pijn lijden en jezelf tegenkomen, de essenties van het wielrennen. Daarom gewoon solo!
Rondje IJsselmeer tips gevraagd
- Emielepiel
- Forum-lid
- Contact
AmenSerge du Temps schreef:Afzien, pijn lijden en jezelf tegenkomen, de essenties van het wielrennen. Daarom gewoon solo!
-
- Forum-lid
Ik heb tot nu toe 4 keer alleen het rondje Ijselmeer gefietst.Vanuit mijn woonplaats Enkhuizen is het ook niet zo heel moeilijk.
De Ijselmeer route rij ik altijd tegen de klok in met bij voorkeur NO wind tot kracht 4.Met name op Afsluitdijk is het fijn om deze wind mee te hebben.Ik kan slecht tegen hogere temperaturen, dus voor mij nooit als het warmer is als 25 graden.
Als je in redelijk in vorm ben valt het qua fysiek nog wel mee, het is met name de psychische vermoeidheid van de voornamelijk lange rechte stukken welke behoorlijk lastig is.
Een hartslagmeter is wel noodzakelijk.
Probeer kleine bidons mee te nemen (grotere is alleen maar ballast).
In Muiden (het Muizenfort), Almere (Pampushaven), Lelystad (begin Lelydijk) heb je open snackwagens staan waar je onderweg water of AA drink kan kopen.
De Ijselmeer route rij ik altijd tegen de klok in met bij voorkeur NO wind tot kracht 4.Met name op Afsluitdijk is het fijn om deze wind mee te hebben.Ik kan slecht tegen hogere temperaturen, dus voor mij nooit als het warmer is als 25 graden.
Als je in redelijk in vorm ben valt het qua fysiek nog wel mee, het is met name de psychische vermoeidheid van de voornamelijk lange rechte stukken welke behoorlijk lastig is.
Een hartslagmeter is wel noodzakelijk.
Probeer kleine bidons mee te nemen (grotere is alleen maar ballast).
In Muiden (het Muizenfort), Almere (Pampushaven), Lelystad (begin Lelydijk) heb je open snackwagens staan waar je onderweg water of AA drink kan kopen.
Grote ballast? Op t vlakke maakt dat geen donder uit.
-
- Forum-lid
Ballast is misschien niet het juiste woord (het is tenslotte de stelvio niet )havana schreef:Grote ballast? Op t vlakke maakt dat geen donder uit.
Waarom zal je 2x 1 liter bidons mee nemen als je onderweg genoeg mogelijkheden heb om water te kopen?
Gelukkig werkt de vrouw van Emielepiel een beetje mee.
Inderdaad, tankstations of kerkhoven (bloemen kraantjes) genoeg. Vaak vraag ik het wel even bij het tankstation of ik water mag tappen en in de afgelopen 5 jaar is dit nog maar 1 keer geweigerd.DDX schreef:Maar waarom zou je water gaan kopen terwijl er genoeg plekken zijn waar je het gratis kan bijvullen ?
Na 2 behoorlijke valpartijen achter de rug te hebben al dit jaar (een polsbreuk o.a.) ben ik nog niet in goede conditie om nog een rondje Ijssemeer te rijden. Elk jaar loop ik te mouwen om deze tocht een keer te rijden en te starten vanuit Rotterdam. Dik 300 km. Dan moet ik wel smorgens vroeg vertrekken en wel op de langste dag. En die is al geweest.
@ilikebike; starten vanuit Rotterdam ga je toch ruim de 400km over ?
Ik heb as zondag weer rondje (dit keer niet solo) op de planning staan.
route: http://www.strava.com/routes/551827
Ik heb as zondag weer rondje (dit keer niet solo) op de planning staan.
route: http://www.strava.com/routes/551827
Afgelopen zondag dus weer gereden, nu met een groepje en een iets groter rondje. (rondje Zuiderzee zegmaar)
Gestart met 8 man, 3 man voortijdig afgehaakt (1 ivm last achillespees en 2 die tempo niet konden volgen/niet gewend waren in groep te rijden)
Toch nog paar tips na zondag :
-Navigatie kan handig zijn, maar een garmin gaat het dan niet volhouden.
Mijn garmin 500 hield het na zo'n 16u aanstaan zonder navigatie voor gezien. (laatste 20km op telefoon strava aangezet en thuis gpx files samengevoegd)
Dus als je wilt navigeren moet je of ergens halverwege opladen of op basis van plaatsnamen gaan rijden.
-Rond Emmeloord staat bijna niets aangegeven op bordjes en als je weg inslaat loopt die best lang door.
We hadden iemand bij ons met een garmin 810, maar die stuurde ons verkeerde kant op (en met uurtje navigatie aanzetten redde batterij het 10 uur)
Afhankelijk hoe je wilt fietsen is het dus kwestie van of de A6 volgen (voor route richting Lelystad) of N50 (richting Kampen)
-Ga in begin niet te rap van start, spaar je krachten
Ik heb gelukkig al vaker langer ritten gefietst dus kan m'n krachten wel goed verdelen, maar op het eind waren er paar meer dood dan levend en hebben door in wiel te hangen rit volbracht
-Ga op tijd weg 's ochtends, met lunch en (korte)stops gaat rijd rap (zeker als je met groep bent)
Wij gingen 's ochtends om 8u uit Amsterdam weg en kwamen om half11 weer bij startpunt.
Strava log van mijn rit :
http://www.strava.com/activities/165582174
Gestart met 8 man, 3 man voortijdig afgehaakt (1 ivm last achillespees en 2 die tempo niet konden volgen/niet gewend waren in groep te rijden)
Toch nog paar tips na zondag :
-Navigatie kan handig zijn, maar een garmin gaat het dan niet volhouden.
Mijn garmin 500 hield het na zo'n 16u aanstaan zonder navigatie voor gezien. (laatste 20km op telefoon strava aangezet en thuis gpx files samengevoegd)
Dus als je wilt navigeren moet je of ergens halverwege opladen of op basis van plaatsnamen gaan rijden.
-Rond Emmeloord staat bijna niets aangegeven op bordjes en als je weg inslaat loopt die best lang door.
We hadden iemand bij ons met een garmin 810, maar die stuurde ons verkeerde kant op (en met uurtje navigatie aanzetten redde batterij het 10 uur)
Afhankelijk hoe je wilt fietsen is het dus kwestie van of de A6 volgen (voor route richting Lelystad) of N50 (richting Kampen)
-Ga in begin niet te rap van start, spaar je krachten
Ik heb gelukkig al vaker langer ritten gefietst dus kan m'n krachten wel goed verdelen, maar op het eind waren er paar meer dood dan levend en hebben door in wiel te hangen rit volbracht
-Ga op tijd weg 's ochtends, met lunch en (korte)stops gaat rijd rap (zeker als je met groep bent)
Wij gingen 's ochtends om 8u uit Amsterdam weg en kwamen om half11 weer bij startpunt.
Strava log van mijn rit :
http://www.strava.com/activities/165582174
Laatst gewijzigd door DDX op 15 jul 2014 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Mijn record met een Garmin Etrex 30 is 28 uur op twee AA alkaline batterijen.
Zuinig zijn met schermverlichting, dat dan weer wel. Dat speelt alleen 's avonds en 's nachts.
Krachten verdelen over zo'n tocht, dat is iets dat je moet leren. Op tijd drinken en eten en niet te lang en te veel boven je limiet rijden is niet onbelangrijk.
Zuinig zijn met schermverlichting, dat dan weer wel. Dat speelt alleen 's avonds en 's nachts.
Krachten verdelen over zo'n tocht, dat is iets dat je moet leren. Op tijd drinken en eten en niet te lang en te veel boven je limiet rijden is niet onbelangrijk.
Er is een groepje studenten-roeiers uit Amsterdam dat dit rondje jaarlijks rijdt.
Hun route staat hier: http://www.nereus.nl/rondje/route.
Er staat ook nog wat meer nuttige en nutteloze informatie.
Hun route staat hier: http://www.nereus.nl/rondje/route.
Er staat ook nog wat meer nuttige en nutteloze informatie.