Wat zouden we willen zien in het nieuwe Fiets nummer ?
Meer persoonlijke items met nadruk op WAAROM
Waarom die tocht/land/fiets/eten/col/
En even heel praktisch: kan geen genoeg tips krijgen om een sleutelbeenbreuk te verkorten .
Waarom die tocht/land/fiets/eten/col/
En even heel praktisch: kan geen genoeg tips krijgen om een sleutelbeenbreuk te verkorten .
+1vincent75 schreef:Een item over "Bart bouwt een frame"
Dat ze dat nog niet gevraagd hebben.
Wat ik ook wel eens zou willen zien, in zijn algemeenheid; meer aandacht voor zaken die niet meteen de hoofdprijs kosten. Niet iedereen heeft geld om op fietsvakantie in Nepal te gaan of voor kangaroe lederen wielerschoenen. Het blaadje van de NTFU gooi ik ook altijd na vluchtig scannen meteen bij het oud papier want ik word er maar moedeloos van om pagina na pagina ingepeperd te krijgen wat toch allemaal niet bereikbaar voor me is.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Mensen met bijzondere fietsen. Er zijn regelmatig stukken over `de man en zijn fiets`. Maar vaak zijn dit gewoon kant en klaar te bestellen bakvissen. Ik bedoel dus echt bijzondere modellen die mensen al een half leven koesteren..
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De Giossen van GG
Less is bore
Men neme 1 frame, en die 6 keer (als je je beperkt tot de mechanische shimano groepen althans). Monteer de groepen op dat frame en maak ze onherkenbaar. Zet een aantal testrijders (bijv. 5x onervaren, 5x ervaren, 5x prof) op de fiets, en instrueer ze dat ze maar 9 tandjes mogen gebruiken, anders is het verschil tussen DA en Sora wel heel gemakkelijk te voelen.zlyrinx schreef:Blinde test... Op een fiets..?RMB schreef:Een beetje hetzelfde idee, maar mij lijkt een blinde test tussen de verschillende groepen interessant.53x11 schreef:Een blinde test tussen een fiets van 1000 euro en eentje van 10000.
Lijkt mij interessant om te zien of een onervaren fietser het verschil voelt tussen bijvoorbeeld 105 of Ultegra. Als 5 uit 5 dit niet voelen, lijkt me dit een uitstekend aankoopadvies op te leveren voor beginners.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
daniel1975 schreef:De Giossen van GG
Bij Gerard is het kopen van een Gios geen bijzonderheid meer. Hij rijdt naar Italie voor een Gios zoals wij naar de bakker voor een halfje gesneden wit
We zijn allemaal geen uitgemergelde profs die voor elk grammetje minder aan de fiets gaan. Bij elke test van fietsen gaat het over gewicht. Als meer dan de helft van Nederland te zwaar is (waaronder ik), wil ik wel eens weten welk materiaal nu het meest geschikt is om dat gewicht te kunnen dragen. Dus een artikel over stevige wielen, frames.etc.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
Wanneer men technische raadgevingen beschrijtt over o.a snelheden, omwentelingen, vo2max,wattage en vermogen enz (zonder peperkingen op de opsomming) Heb ik de indruk dat men deze arti
klelen schrijft voor de leeftijden van 30 à45 jarigen zonder bysturingen of correcties voor de oudere en/of veel oudere fietsers.Vb wanneer het over vermogen, wattages, HF, cadans enz verschijnen er steeds tabellen en grafieken op maat van de middenklasse, zoals ik de 35 à45 of zelfs 50-jarigen en de ouderen onder ons die deze opgegeven staten niet kunnen halen.dus wanneer zulke artikels worden gepubliceerd graag een onderscheid maken voor de ouder toeristen onder ons met eventueel een aangepast schema ('s).Of een verwijzing naar een berekeningswijze die we zelf kunnen afleiden van opgave voor de middenklasse of een percentage dat dient te worden afgetrokken van de voor ons te zware opdrachten ( die dus worden opgegeven voor de jongern)
klelen schrijft voor de leeftijden van 30 à45 jarigen zonder bysturingen of correcties voor de oudere en/of veel oudere fietsers.Vb wanneer het over vermogen, wattages, HF, cadans enz verschijnen er steeds tabellen en grafieken op maat van de middenklasse, zoals ik de 35 à45 of zelfs 50-jarigen en de ouderen onder ons die deze opgegeven staten niet kunnen halen.dus wanneer zulke artikels worden gepubliceerd graag een onderscheid maken voor de ouder toeristen onder ons met eventueel een aangepast schema ('s).Of een verwijzing naar een berekeningswijze die we zelf kunnen afleiden van opgave voor de middenklasse of een percentage dat dient te worden afgetrokken van de voor ons te zware opdrachten ( die dus worden opgegeven voor de jongern)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
In de wetenschappelijke literatuur is die categorie niet bepaald populaire als het aankomt op zaken als trainingsefficientie. Bij de verplichte METC aanvraag zal je het met zo'n test groep waarschijnlijk ook een stuk lastiger krijgen, vanwege bijvoorbeeld vergrote risico's.
Er is best wat literatuur over prestatievermogen op leeftijd hoor. Uit de prehistorische inspanningsfysiologie vooral van Åstrand. Meer recentelijk van Seiler (voornamelijk roeien). METC is meestal niet nodig voor inspanningstesten, locale ethische toetsing volstaat meestal.
Maar ik begrijp de vraag van ottorongo niet helemaal. In de fiets staan toch nauwelijks fysiologische data vermeld?
Maar ik begrijp de vraag van ottorongo niet helemaal. In de fiets staan toch nauwelijks fysiologische data vermeld?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Heb je toevallig een link voor niet inspanningsfysiologen/medici?53x11 schreef:Meer recentelijk van Seiler (voornamelijk roeien)
What makes the boat go faster?