Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Newbie met een Cube Peloton Race uit 2012

lucile
Forum-lid

lucile 08 jun 2014 12:57

Als je een bepaald zadel wilt uitproberen en je kan hem niet bij je FM krijgen, kijk dan of je er eentje 2e hands kan scoren voor een goede prijs ( niet een hele oude zadel natuurlijk ! ).

Geen zitvlees hebben is inderdaad lastig, maar het is ook weer een kwestie van eelt en spieren kweken. Ik kan nooit lang op een krukje zitten of effe op een bagagedrager. Ik krijg van mannen onderweg altijd complimentjes over mijn "afgetrained" lijfje, dus daar zou ik me ook niet al te druk om maken.

Ja, de assos broeken zijn niet goedkoop, maar ze gaan bij mij wel erg lang mee en dan valt het wel weer mee. Ook kan je ze vaak goedkoper ergens krijgen, ik heb mazzel dat ik een klein maatje heb, die zijn vaak wel ergens goedkoper te vinden ( zelfs op MP).

Zoals de mannen hier al eerder schreven, gewoon eerst een lekker zadel vinden en dan komt de rest vanzelf wel!

Maaike_26
Forum-lid

Maaike_26 08 jun 2014 13:24

Marktplaats wordt momenteel al veelvuldig bezocht inderdaad. Ebay loont ook vaak de moeite, nieuw spul voor vaak een leuke prijs. Ga eea in de gaten houden.
Net terug van de biketotaal. Hadden absoluut niet wat ik zocht. Veel eigenlijk best wel tegen. Ook qua helmen. Denk dat ik maar gewoon de klep van mijn huidige helm af sloop. Wat ik daarmee bespaar kan ik uiteindelijk weer investeren in een Assos broek.

Edit: dat slopen wordt 'm niet. Vind het zonde een goede helm te vernielen. Heb een aantal helmen van Spiuk op het oog. De uitvoeringen in het wit en het design van de helmen staan me wel aan. Zoektocht gaat verder, ook naar een zadel. Voorlopig hoop ik dat de fiets aankomende week klaar is zodat ik vrijdag en in het weekend een begin kan maken met hopelijk een langdurige fietscarrière.

Maaike_26
Forum-lid

Maaike_26 09 jun 2014 15:37

Na wat passen, bekijken van de kleuren en de knoop doorhakken voor wat lekker zit, besloten te gaan voor de Spiuk Zirion in het parelwit. Had de helm gepast, maar twijfelde of ik toch niet mijn MET helm zou blijven gebruiken. Na het firemelen met die klep maar gestopt, omdat ik bang was de helm te slopen. De helm zat eigenlijk best goed en na het lezen van test en reviews was ik overstag. Vandaag de helm besteld. Ben nog in afwachting van de antwoorden op mijn mails over verschillende testzadels. Op mijn gemakje ook maar eens op zoek naar een fijn zittende bril, aangezien ik die ook nog niet heb. Vanzelfsprekend gaan er komende week en het volgende weekend enkele testritten gemaakt worden, ben erg benieuwd!

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 09 jun 2014 18:31

Je kan bij Specialized stores testzadels lenen en tevens je zitbotjes op laten meten! Zij hebben een ruim assortiment zadels voor eenieder.
De Ruby uitvoeringen zijn speciaal voor dames gemaakt, met de bekende gleuf. Laat je dus opmeten en leen voor een paar weken een testzadel.
Zacht is niet altijd prettig tijdens een lange rit, dan heb je meer aan een hard en redelijk dun zadel met weinig gel.
Succes.

verbraakje
Forum-lid

verbraakje 09 jun 2014 22:34

Maaike Ik las dat je uit Roosendaal komt. Je zou dan eens bij hopmans in Bergen op Zoom moeten gaan kijken. Hebben veel helmen. en kleding (ook assos) tegen scherpe prijzen.

Echter de zadels mogen daar niet geruild worden.

Maaike_26
Forum-lid

Maaike_26 10 jun 2014 09:35

Hopmans is mij inderdaad bekend. Ben voornemens om er binnenkort, sowieso voor kleding, eens te gaan kijken.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 11 jun 2014 09:39

Niet zo ver bij jou vandaan, in Goirle, zit een Specialized Concept Store (Rings). Bij Specialized hebben ze een hele lijn speciale vrouwenzadels ontwikkeld. Je wordt er goed opgemeten en de zadels zijn in verschillende breedtematen verkrijgbaar. Bovendien kun je het zadel ruilen als het toch niet bevalt.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 jun 2014 12:30

Mevr1975 (169, 56kg, sportief) rijdt op haar Pina met dit zadel: http://www.bike-components.de/products/ ... odell.html
Na lang zoeken past dit het beste. Het is hard, maar icm een goede broek wel een zadel waar je het heeeeeel lang op uit kunt houden. Zachte zadels zijn in 1e instantie prettig, maar zodra je lange ritten gaat maken wil je toch een hardere variant. Die Assosbroek (wel eerst passen, maatvoering is aangepast!!) is denk ik nog de beste aanvulling op de assortiment om zadelleed te verzachten.

Wil je iets zachter: http://www.bike-components.de/products/ ... attel.html
Hier reed ze eerst mee; is zachter.
Less is bore

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 jun 2014 12:31

Dat opmeten van die zadels is een wassen neus imho.
Ik heb er persoonlijk ZEER slechte ervaringen mee. Ik rij gewoon het beste op een harde SLR; volgens die Speci meting zou ik juist een 145mm moeten hebben (breed), maar na meerdere modellen testen ben ik toch weer bij de SLR uitgekomen.
Less is bore

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 11 jun 2014 13:36

daniel1975 schreef:Die Assosbroek (wel eerst passen, maatvoering is aangepast!!) is denk ik nog de beste aanvulling op de assortiment om zadelleed te verzachten.
Volgens mij is alleen de maatvoering van de herenbroeken aangepast die van de vrouwenbroeken (nog) niet. De nieuwste zeem van Assos is ook nog niet beschikbaar in de vrouwenbroeken, dat komt pas volgend jaar (volgens verkoper bij Hopmans).

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2014 08:44

De modellen zijn idd niet aangepast maar de maatvoering is absoluut anders. De "oude" S van Lien zit perfect, haar splinternieuwe S is iets te groot en kruipt op. Is 100% zeker niet identiek.
Raar maar (helaas) waar.
Less is bore

Maaike_26
Forum-lid

Maaike_26 14 jun 2014 16:08

Aankomende week ga ik even langs bij Hopmans om te passen. Ideaal omdat ik voorlopig ook nog even in Bergen werk. Gisteren heb ik de fiets opgehaald bij Martens in Rucphen. Fiets zag er, zoals ik al wel wist, goed uit. Toch vond ik het even spannend, want ik heb hem tenslotte wel via Marktplaats gekocht en voor zover mogelijk op alles gecontroleerd dat cruciaal is bij de aankoop van een occasion. Bevestigd werd dat de fiets erg weinig gebruikt is en er als nieuw uitziet. Remmen en versnellingen zijn bijgesteld, alles nagelopen, km teller gemonteerd als wel het zadeltasje en ontzettend lelijk; een pompje aan het frame.
Vind zowel het tasje als de pomp echt afschuwelijk, maar voor nu als beginner laat ik het wel zo zitten, want mocht er dan iets zijn onderweg, dan kan ik altijd uit de voeten met de spullen die ik bij me heb. Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik nog nooit een binnenband of zo vervangen heb, dus vermoedelijk moet ik dit wel even oefenen voor ik op de fiets stap. Meteen twee nieuwe bidons meegenomen die ik beter bij de kleurstelling van de fiets vind passen. Ook meteen een BBB bril gekocht, Attacker chroom PH. Past qua kleurstelling weer netjes bij mijn schoenen. Helaas was de Zirion helm niet meer te leveren in het wit, heb hem nu in het wit, rood, zwart. Kleurt ook wel bijzonder netjes bij de fiets en de Cube kleding die ik heb. Ik ga eerst wat ritjes proberen, het liefst morgen al, op het huidige zadel. Wellicht zit het zadel toch anders dan op de mountainbike, omdat ook de complete zithouding nu natuurlijk anders is.

Plaats reactie