Mysterie? Wie kan dit ontrafelen?
Misschien is het wel gewoon een slechte buis verbinding!
Ik heb het over framebuizen!remirom schreef:denk van niet, kan altijd natuurlijk, maar de passing van die cranck op de buis is enorm nauw, is niet evident om die eraf te krijgen ...Gastheerg schreef:Misschien is het wel gewoon een slechte buis verbinding!
ach zo... maar 't is een monocoque frame, en bij campa power torque zijn er metalen hulzen in het frame geperst, die geven eveneens geen krimp...Gastheerg schreef:Ik heb het over framebuizen!remirom schreef:denk van niet, kan altijd natuurlijk, maar de passing van die cranck op de buis is enorm nauw, is niet evident om die eraf te krijgen ...Gastheerg schreef:Misschien is het wel gewoon een slechte buis verbinding!
Zijn nog steeds losse buizen en dus de kans op een naadje/scheurtje etcremirom schreef:ach zo... maar 't is een monocoque frame,
Dus een kans op beweging bij grotere kracht!remirom schreef:campa power torque zijn er metalen hulzen in het frame geperst, die geven eveneens geen krimp...
Het lijkt me niet verstandig deze optie uit te sluiten!
Update ivm het getik in het bracket...
De fiets uiteindelijk naar het servicepoint van canyon in Leuven gevoerd.
Daar kon men er niet direct naar kijken, maar heeft men dan het bracket (Athena power torque) volledig vernieuwd (hulzen, lagers, dichtingen...) , ik zie ook dat men de kettingbladboutjes heeft ingevet en de fiets enkele dagen later teruggestuurd. (uiteindelijk de fiets 1 weekje kwijtgeweest) .
men stuurde me eigenlijk eerst een mail dat men het geluid precies niet helemaal weg kon krijgen en of ze de volledige cranck dan maar moesten opsturen naar campa voor een nieuwe cranck, maar dat het geluid wel sterk verminderd is (met de zomer in aantoch zag ik dat niet zitten). eventueel later na de zomer kunnen we nog zien.
Maar nu, na een kort testritje, lijktalles prima te zijn, geen getik meer of wat dan ook, hout vasthouden dat dit zo blijft ! en uiteindelijk prima service van canyon, alles netjes geregeld onder garantie...
indien de fiets later terug zou moeten naar het servicecenter is er ook de mogelijkheid de fiets te laten afhalen bij me thuis door UPS zodat er niet naar Leuven moet gereden worden.
De fiets uiteindelijk naar het servicepoint van canyon in Leuven gevoerd.
Daar kon men er niet direct naar kijken, maar heeft men dan het bracket (Athena power torque) volledig vernieuwd (hulzen, lagers, dichtingen...) , ik zie ook dat men de kettingbladboutjes heeft ingevet en de fiets enkele dagen later teruggestuurd. (uiteindelijk de fiets 1 weekje kwijtgeweest) .
men stuurde me eigenlijk eerst een mail dat men het geluid precies niet helemaal weg kon krijgen en of ze de volledige cranck dan maar moesten opsturen naar campa voor een nieuwe cranck, maar dat het geluid wel sterk verminderd is (met de zomer in aantoch zag ik dat niet zitten). eventueel later na de zomer kunnen we nog zien.
Maar nu, na een kort testritje, lijktalles prima te zijn, geen getik meer of wat dan ook, hout vasthouden dat dit zo blijft ! en uiteindelijk prima service van canyon, alles netjes geregeld onder garantie...
indien de fiets later terug zou moeten naar het servicecenter is er ook de mogelijkheid de fiets te laten afhalen bij me thuis door UPS zodat er niet naar Leuven moet gereden worden.
-
- Forum-lid
- Contact
Gekraak zou ook versleten of vervuilde lagers kunnen betekenen.
Als je het topic nu van voren naar achter had gelezen dan had je gezien dat TS in zijn eerste post al zei het BB vervangen te hebben.lager-techniek schreef:Gekraak zou ook versleten of vervuilde lagers kunnen betekenen.
Ten tweede:
Nu is alle getik dus tot op heden althans, plots weg. Het blijft vaag.remirom schreef: De fiets uiteindelijk naar het servicepoint van canyon in Leuven gevoerd.
men stuurde me eigenlijk eerst een mail dat men het geluid precies niet helemaal weg kon krijgen en of ze de volledige cranck dan maar moesten opsturen naar campa voor een nieuwe cranck, maar dat het geluid wel sterk verminderd is
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Mijn ervaring met de Athena Power Torque BB van Campa is ook een nachtmerrie. Kon de boel na iedere 2 maanden opnieuw gaan invetten / vervangen om van het gekraak af te zijn. Uiteindelijk de hele boel maar op de schroothoop gegooid en een ander crankstel en BB gemonteerd.