Heren, bedankt voor de reacties.
Mijn excuses, ik heb over 1 topic heen gelezen waarin het verschil tussen de zero's en de 1 wordt aangegeven.
Die heb ik even gelezen.
Het verschil is dus niet echt groot, alleen in de prijs.
De FM is nu nog met een ander aanbod gekomen; om Red Wind wielen te monteren.
Schijnen in een speciale versie voor Ridley geleverd te worden.
Prijs is erg netjes.
Ik ga zaterdag kijken en de beslissing nemen.
Fulcrum Zero of 1 of 3
Let even op bij de Red Wind dat je de XLR en de gewone hebt. De non-XLR zijn vergelijkbaar met Quattro en lagere series van de lage Fulcrum velgen. XLR is vergelijkbaar met R0, R1 en R3. Verschil zit hem in de lagers en de gebruikte spaken en nippels.
De Ridley bestickkering ziet er inderdaad erg fraai uit van de Red Wind(ook van de Bullet trouwens).
De Ridley bestickkering ziet er inderdaad erg fraai uit van de Red Wind(ook van de Bullet trouwens).
Wellicht wel hetzelfde materiaal, maar de R3's hebben toch een ander spaakpatroon van het achterwiel dan de Zonda's. Bij de R3's is de onderlinge afstand tussen de groepjes van 3 spaken kleiner dan bij de Zonda's, zo lijkt het tenminste op alle foto's die op internet rondzwerven.rikkert schreef:eh... fulcrumis toch campa voor Shimano-adepten ...
Patroon is iets anders maar qua stijfheid en alle andere zaken zijn ze volgens de sites hetzelfde
De shamals wel 1425gram, fulcrum zero's 1435
Persoonlijk vind ik het spaakpatroon van fulcrum mooier, en rij dan ook een campa groep + fulcrum wielen
Shimano groep + campagnolo wielen zou ik zelf niet doen
De shamals wel 1425gram, fulcrum zero's 1435
Persoonlijk vind ik het spaakpatroon van fulcrum mooier, en rij dan ook een campa groep + fulcrum wielen
Shimano groep + campagnolo wielen zou ik zelf niet doen
Alleen om het feit dat de campa wielen iets goedkoper zijn of zit er een andere reden achter?
Ik heb er ook niks op tegen dat anderen het wel doen, en als ik het zelf zou doen zou het me ook niet uitmaken wat anderen er van vinden. Ik zelf vind het gewoon niet zo mooi staan. Maar ook zonder stickers zou ik nog voor de fulcrums gaan vanwege het in mijn ogen mooiere spaakpatroon Dat is me wel die paar tientjes extra waard
Ik heb er ook niks op tegen dat anderen het wel doen, en als ik het zelf zou doen zou het me ook niet uitmaken wat anderen er van vinden. Ik zelf vind het gewoon niet zo mooi staan. Maar ook zonder stickers zou ik nog voor de fulcrums gaan vanwege het in mijn ogen mooiere spaakpatroon Dat is me wel die paar tientjes extra waard
-
- Forum-lid
Hahahaha Nijkie