Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Alternatief voor strava?

Comp78
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jun 2013 14:53

Comp78 25 jun 2014 16:21

Over 4 maanden is m'n hele provincie een hazardous segment...

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 25 jun 2014 16:42

Ik gebruik het zelf niet, maar weet dat je op Endomundo ook je ritjes vanaf je Garmin kunt uploaden. Dus daar heb je geen app op je smartphone voor nodig.
Verder denk ik inderdaad dat Strava, in combinatie met Veloviewer, misschien nog het beste werkt. En dan de segmenten negeren, of zo instellen dat je een ranglijst met degene die je zelf volgt krijgt te zien.

B. Banner
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:56

B. Banner 25 jun 2014 16:47

De wildgroei aan segmenten waar bijvoorbeeld rechte polderwegen zijn opgedeeld in meerdere segmenten korter dan 1 kilometer, althans in mijn regio, vind ik een beetje treurig. Maar goed als personen daar plezier aan beleven ben ik niet degene om deze te veroordelen. Zoals reeds vermeld, wellicht is Garmin Connect een goed alternatief. Als analyze tool vind ik de genoemde websites wel beter dan louter een fietscomputer gebruiken.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 25 jun 2014 19:55

Je kan je gegevens van de garmin ook gewoon uploaden naar mapmyride. Dat werkt prima...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 25 jun 2014 20:36

Strava gebruiken, je ritten als privé uploaden, en ook alleen maar private segmenten gebruiken?
Ik vind de wildgroei aan segmenten ook een beetje onzinnig, maar vind het principe van die segmenten wel leuk. Als Endemondo dat zou inbouwen zou ik blij zijn :)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8947
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 jun 2014 13:45

http://ridewithgps.com/
Gebruik ik zelf ook naast connect en strava.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 26 jun 2014 14:32

SupaX schreef:MIsschien kan je aangeven welke opties je terug wilt zien in het alternatief?

Ik vind de meeste opties wel oke. Je kunt inderdaad dat gebruiken wat je zelf wil gebruiken. Maar wat eerder al is vermeld, van elke scheet wordt een KOMmetje gemaakt.
Overigens hou ik elke rit al prive. Steeds van elke volger elke dag KUDOS krijgen. Snap dat hele Kudos gebeuren niet, of althans wat daar de lol van zou zijn.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 26 jun 2014 14:49

Kudos is gewoon een vriendelijke "goed bezig" of de facebook-duim equivalent. (in mijn optiek)

Ook die kan je gewoon negeren als je er niet om geeft of het je tegenstaat, en anders paar keer reageren met "rot op met je kudo's" , dan zou het ook minder moeten worden ;)
Kan je op Strava ook volgens ontvolgen ? ;)

Geef zelf nauwelijks kudo's, je moet ze echt verdienen ;) Maar heb ook nauwelijks prive-volgers, meerendeel beroepsrenners en die zitten er toch niet op te wachten :)

MBT de wildgroei aan KOM's , en het flaggen van KOMs om mogelijk duistere redenen, zie ik het benoemen van een paar "terreinkenners" om het geheel te beoordelen toch wel van het budget afkunnen bij Strava.
Overlappende segmenten zijn makkelijk te beoordelen welke moet blijven en welke niet, en het beoordelen van de geflagte segmenten incl. reden moet ook niet zo moeilijk zijn.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 jun 2014 15:04

nijkie schreef:http://ridewithgps.com/
Gebruik ik zelf ook naast connect en strava.
Dat is me wel eens gevallen. Waarom in vredesnaam DRIE van dat soort platforms? :shock:

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 26 jun 2014 15:14

Vind het van de zotte dat een segment soms overlapt wordt door een stuk of 4, 5 nieuwe, kortere segmenten.

Segmenten binnen de bebouwde kom / woonwijk is ook belachelijk. KOM van 57 in een 30km woonwijk, dat soort idioterie hoort er niet in thuis.

Mijn voorkeur is één platform voor de overzichtelijkheid en daarvoor koos ik 2 jaar terug Strava. Soms veloviewer er bij.

Maar als je een Garmin hebt zou Garmin Connect geschikt zijn.
older Budweiser

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 26 jun 2014 15:16

Wat wel kan is je strava account op prive zetten, waardoor je bij volgers zelf moet accepteren. In dit geval zou je er dan voor kunnen kiezen om niemand te accepteren of om de mensen die je accepteert een bericht te sturen dat je liever geen kudo's op elke rit ontvangt. ;)

[edit]
Je kunt ook je volgers wel verwijderen en zelfs blokkeren, zie daarvoor ook deze pagina.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4628
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 26 jun 2014 19:51

Vanuit mijn Timex gaat de data rechtstreeks naar trainingpeaks. Dit is ook een heel uitgebreid trainingsprogramma. De laatste tijd hebben ze ook de mogelijkheid tot rechtstreekse upload vanaf een garmin apparaat. Wie weet is het iets, ik gebruik slechts een heel klein deel van de mogelijkheden en weet ook niet eens alles.

Plaats reactie