Pagina 2 van 3

Re: Hoeveel verschillen comfort/endurance racefietsen

Geplaatst: 04 jul 2014 19:31
door kogafan
Beste razenderoeland ik had ook een canondale caad 3 en ik heb nu gekozen voor een koga solacio en deze bevalt mij zeer goed.Ook dit is een zeer goede comfort racer .Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt maar deze koga licht tussen de 1800 voor 105 en 3100 voor DI2 11 speed. Succes met je keuze.

Re: Hoeveel verschillen comfort/endurance racefietsen

Geplaatst: 04 jul 2014 19:40
door codex
2 tips aan je roeland

de grote framematen (bv 61cm) zijn zowel bij de roubaix en domane erg massief en absoluut niet meer mooi (meer).Zijn gewoon door die erg hoge en vooral massieve balhoofdbuis erg robuust geworden.
Tenminste dat vind ik en de verkopers waar ik ze zag ook.
Ik heb mede daarom ook een Synapse gekozen.Veel mooiere fiets die ook zijn lijnen behoudt in de grote frame maten.
Ik heb dus een 61 frame.

Mijn ervaring is harstikke positief met mijn 2012 Synapse.(Vanaf 2013 een nieuwer frame op de markt)

mijn ervaring:carbon Ultegra Synapse

-Carbon "dempt" gewoon wat beter dan aluminium.Viel me weer op na een tijd op mijn aluminium hybride te hebben gefietst.
-er passen 28 mm bandjes in wat meer comfort geeft.
-levenslang garantie op frame(geeft toch wat zekerheid met carbon).
-weet niet ....c'dale is toch wat mijn merk geworden.Gewoon een prachtige merk&fiets om te zien en te bezitten.
-krijg er best geregeld positieve reakties op(gister nog!)
-de balhoofdsbuis bij het nieuwe frame(vanaf 2013) is nu 22,9 cm.Voor 2012 was dat 22 cm.Lengte in bovenbuis is nagenoeg gelijk gebleven.
-ik fiets zelf nog met een riser stuurpen en zit er echt (zeer) comfortabel op.(ouwe lullen stand ivm mijn lage rugproblemen).
-de Synapse is juist ietsjes langer dan de andere c'dales.
-de Synapse wordt ook gewoon ingezet bij de Cannondale prof ploegen, dus hard kan hij zeker.

verder denk ik dat alle comfortracers hun eigen voor en tegens hebben en dat je gewoon een dag moet uittrekken om wat dealers af te gaan om zelf de proeffietsen.

Als je geld over hebt moet je eens kijken naar een Cervelo R5.
Kijk das nou een machtige mooie fiets met comfort geometrie en waanzinnig mooi en dan met Sram Red en machtige carbon wielen.
Of een titanium Van Nicholas Zephyr.Die is ook wel zo prachig mooi om te zien. Dan sram red en je kan ruim 4 mile aftikken.(vanaf 3 mile met 105).

Maar ja ik ben dik tevreden met mijn Synapse.We kunnen niet allemaal in een Ferrari rijden 8-)
en succes met je zoektocht.we horen het wel van je.

Re: Hoeveel verschillen comfort/endurance racefietsen

Geplaatst: 04 jul 2014 20:18
door rielplayer
Zo massief oogt mijn Domane niet vind ik. Maatje 62...Afbeelding

Re: Hoeveel verschillen comfort/endurance racefietsen

Geplaatst: 04 jul 2014 20:42
door buddo
rielplayer schreef:Zo massief oogt mijn Domane niet vind ik. Maatje 62...
Tja... smaken/meningen verschillen (gelukkig)...

Re: Hoeveel verschillen comfort/endurance racefietsen

Geplaatst: 04 jul 2014 23:27
door nijkie

Re: Hoeveel verschillen comfort/endurance racefietsen

Geplaatst: 05 jul 2014 00:42
door codex
hier nog een recente test met 6 comfort racers.

http://www.bikeandtrekking.nl/images/41/3995.pdf

Re: Hoeveel verschillen comfort/endurance racefietsen

Geplaatst: 05 jul 2014 08:34
door nijkie
Heb wel het idee dat comfort racers in 1 lijn worden genoemd met brede banden,dikke zadels en nog meer comfort gerelateerde onderdelen of aanpassingen.

Re: Hoeveel verschillen comfort/endurance racefietsen

Geplaatst: 05 jul 2014 10:09
door materialist
nijkie schreef:Heb wel het idee dat comfort racers in 1 lijn worden genoemd met brede banden,dikke zadels en nog meer comfort gerelateerde onderdelen of aanpassingen.
Dat is mij ook opgevallen. Ik denk dat de comfort geometrie niet eens op de eerste plaats staat volgens mij zijn dat de banden en een dunne zadelpen

Re: Hoeveel verschillen comfort/endurance racefietsen

Geplaatst: 05 jul 2014 10:45
door razenderoeland
Voor mij geen echt comfortverhogende onderdelen op zo'n comfortracer. Ik ben uitsluitend naar zo'n fiets aan het kijken omdat ik m'n rug meer wil ontlasten door in eerste instantie wat hoger/meer ontspannen op een fiets te zitten.

Daarnaast voor mij geen elektronisch schakelen of schijfremmen.

Re: Hoeveel verschillen comfort/endurance racefietsen

Geplaatst: 05 jul 2014 11:01
door materialist
razenderoeland schreef:Voor mij geen echt comfortverhogende onderdelen op zo'n comfortracer. Ik ben uitsluitend naar zo'n fiets aan het kijken omdat ik m'n rug meer wil ontlasten door in eerste instantie wat hoger/meer ontspannen op een fiets te zitten.

Daarnaast voor mij geen elektronisch schakelen of schijfremmen.
Dan volstaat waarschijnlijk een aluminium frame met een hoog balhoofd. Voor tussen de 1000 en 1300 euro ben je uit en thuis met een 105 groep, afhankelijk van je voorkeur winkel of internet. Er blijft wat over voor goede wielen

Re: Hoeveel verschillen comfort/endurance racefietsen

Geplaatst: 05 jul 2014 12:51
door nijkie
razenderoeland schreef:Voor mij geen echt comfortverhogende onderdelen op zo'n comfortracer. Ik ben uitsluitend naar zo'n fiets aan het kijken omdat ik m'n rug meer wil ontlasten door in eerste instantie wat hoger/meer ontspannen op een fiets te zitten.

Daarnaast voor mij geen elektronisch schakelen of schijfremmen.
Ik denk dat je dan beter een frameset kan kopen en zelf opbouwen.

Re: Hoeveel verschillen comfort/endurance racefietsen

Geplaatst: 05 jul 2014 14:42
door scepticus
razenderoeland schreef:Voor mij geen echt comfortverhogende onderdelen op zo'n comfortracer. Ik ben uitsluitend naar zo'n fiets aan het kijken omdat ik m'n rug meer wil ontlasten door in eerste instantie wat hoger/meer ontspannen op een fiets te zitten.
Dan kun je natuurlijk ook gewoon beginnen met een andere stuurpen :mrgreen: