Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Fiets Mollema t.o.v. de andere toppers

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 jul 2014 15:26

scepticus schreef:
apexrider schreef:Die wielen en Cees Beers
Lijken trouwens erg veel op Lightweight. Ik krijg zo gevoel dat ergens in een ver verleden 2 handige mannen exact hetzelfde deden en dat eentje er een merk van heeft gemaakt en de ander in de vergetelheid is geraakt.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 jul 2014 17:04

ericpeters schreef:
scepticus schreef:
apexrider schreef:Die wielen en Cees Beers
Lijken trouwens erg veel op Lightweight. Ik krijg zo gevoel dat ergens in een ver verleden 2 handige mannen exact hetzelfde deden en dat eentje er een merk van heeft gemaakt en de ander in de vergetelheid is geraakt.
Laten we die beerput ditmaal alsjeblieft dicht laten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 jul 2014 17:58

Oh, maar even gegoogled, ik wist de historie niet, nu wel.
Afbeelding

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2026
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 05 jul 2014 19:35

Linkje? Ik ken het verhaal niet.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 jul 2014 20:28

Zoek op dit forum maar op ADA's
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 jul 2014 21:24

fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 07 jul 2014 13:56

Er zit wel degelijk verschil in de fietsen. Merken met voldoende budget laten voor enkele renners fietsen op maat maken.
Toen Cavendish nog bij SKY reed heeft Pinarello een custom frame voor hem gemaakt.
Sagan rijd een 54 frame met een top tube van een 58.
http://www.cyclingnews.com/features/pro ... persix-evo

Bij tijdrijden is het verschil nog veel groten.
In eerste instantie zou Terpstra niet meedoen aan het NK tijdrijden omdat Westra niet te verslaan is op een S-Works, zegt toch ook wel iets. (niet dat Terpstra het NK goed reed).

Uiteraard hoor je renners niet snel klagen over een sponsor, maar dat ze niet allemaal gelukkig zijn met het merk fiets waar ze op rijden is zeker.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40145
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jul 2014 14:00

deijn schreef: In eerste instantie zou Terpstra niet meedoen aan het NK tijdrijden omdat Westra niet te verslaan is op een S-Works, zegt toch ook wel iets. (niet dat Terpstra het NK goed reed). .
Wat een onzin. Hij is toch ook verslagen door Dumoulin op een Giant :lol:
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13759
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 jul 2014 14:04

deijn schreef:
Bij tijdrijden is het verschil nog veel groten.
In eerste instantie zou Terpstra niet meedoen aan het NK tijdrijden omdat Westra niet te verslaan is op een S-Works, zegt toch ook wel iets. (niet dat Terpstra het NK goed reed).
r.
Daar rijd ie toch zelf ook op, dus maw. Terpstra vond zich zelf op dat moment niet goed genoeg.

In de Tour stond afgelopen winter een aardig stuk over gewone en aero frames van diverse merken en een virtueel parcours van 100km , 2000hm waar 200watt word gedraaid. De snelste was 4u17m11s de traagste 4u19m42s op zo, n parcours vond ik het best veel, want ze zijn dus van amatuer tijden uitgegaan bij hogere wattages is het nog veel meer.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jul 2014 14:05

deijn schreef: Bij tijdrijden is het verschil nog veel groten.
In eerste instantie zou Terpstra niet meedoen aan het NK tijdrijden omdat Westra niet te verslaan is op een S-Works, zegt toch ook wel iets. (niet dat Terpstra het NK goed reed).
Je moet niet alles geloven wat ze zeggen :lol:

Alleen voor de tijdritfietsen zal het wat schelen, maar in de ritten in lijn maakt het echt niet uit. Die klassementsrenners zitten doorgaans de hele etappe lekker uit de wind, dus de aerodynamica van een frame gaat echt geen verschil maken. Ieder merk kan wel een fiets leveren die dicht bij 6.8 kg zit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40145
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jul 2014 14:19

En die door velen zo verguisde 'veel te zware' Dogma is goed genoeg voor Sky, dus het zal allemaal wel meevallen met die verschillen.

Enige echte verschil is gewoon of je je zit op de fiets kunt vinden of niet.
En de een voelt zich fijner op een Dogma terwijl de ander liever een Venge oid heeft.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28013
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 jul 2014 14:55

Maar ook dat is voor profs geen probleem, want die zijn al van kinds af aan gewend om ieder jaar met (compleet) ander materiaal te rijden.

Plaats reactie