Lijken trouwens erg veel op Lightweight. Ik krijg zo gevoel dat ergens in een ver verleden 2 handige mannen exact hetzelfde deden en dat eentje er een merk van heeft gemaakt en de ander in de vergetelheid is geraakt.scepticus schreef:apexrider schreef:Die wielen en Cees Beers
Fiets Mollema t.o.v. de andere toppers
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Laten we die beerput ditmaal alsjeblieft dicht laten.ericpeters schreef:Lijken trouwens erg veel op Lightweight. Ik krijg zo gevoel dat ergens in een ver verleden 2 handige mannen exact hetzelfde deden en dat eentje er een merk van heeft gemaakt en de ander in de vergetelheid is geraakt.scepticus schreef:apexrider schreef:Die wielen en Cees Beers
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Oh, maar even gegoogled, ik wist de historie niet, nu wel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Zoek op dit forum maar op ADA's
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Er zit wel degelijk verschil in de fietsen. Merken met voldoende budget laten voor enkele renners fietsen op maat maken.
Toen Cavendish nog bij SKY reed heeft Pinarello een custom frame voor hem gemaakt.
Sagan rijd een 54 frame met een top tube van een 58.
http://www.cyclingnews.com/features/pro ... persix-evo
Bij tijdrijden is het verschil nog veel groten.
In eerste instantie zou Terpstra niet meedoen aan het NK tijdrijden omdat Westra niet te verslaan is op een S-Works, zegt toch ook wel iets. (niet dat Terpstra het NK goed reed).
Uiteraard hoor je renners niet snel klagen over een sponsor, maar dat ze niet allemaal gelukkig zijn met het merk fiets waar ze op rijden is zeker.
Toen Cavendish nog bij SKY reed heeft Pinarello een custom frame voor hem gemaakt.
Sagan rijd een 54 frame met een top tube van een 58.
http://www.cyclingnews.com/features/pro ... persix-evo
Bij tijdrijden is het verschil nog veel groten.
In eerste instantie zou Terpstra niet meedoen aan het NK tijdrijden omdat Westra niet te verslaan is op een S-Works, zegt toch ook wel iets. (niet dat Terpstra het NK goed reed).
Uiteraard hoor je renners niet snel klagen over een sponsor, maar dat ze niet allemaal gelukkig zijn met het merk fiets waar ze op rijden is zeker.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat een onzin. Hij is toch ook verslagen door Dumoulin op een Giantdeijn schreef: In eerste instantie zou Terpstra niet meedoen aan het NK tijdrijden omdat Westra niet te verslaan is op een S-Works, zegt toch ook wel iets. (niet dat Terpstra het NK goed reed). .
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13759
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Daar rijd ie toch zelf ook op, dus maw. Terpstra vond zich zelf op dat moment niet goed genoeg.deijn schreef:
Bij tijdrijden is het verschil nog veel groten.
In eerste instantie zou Terpstra niet meedoen aan het NK tijdrijden omdat Westra niet te verslaan is op een S-Works, zegt toch ook wel iets. (niet dat Terpstra het NK goed reed).
r.
In de Tour stond afgelopen winter een aardig stuk over gewone en aero frames van diverse merken en een virtueel parcours van 100km , 2000hm waar 200watt word gedraaid. De snelste was 4u17m11s de traagste 4u19m42s op zo, n parcours vond ik het best veel, want ze zijn dus van amatuer tijden uitgegaan bij hogere wattages is het nog veel meer.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je moet niet alles geloven wat ze zeggendeijn schreef: Bij tijdrijden is het verschil nog veel groten.
In eerste instantie zou Terpstra niet meedoen aan het NK tijdrijden omdat Westra niet te verslaan is op een S-Works, zegt toch ook wel iets. (niet dat Terpstra het NK goed reed).
Alleen voor de tijdritfietsen zal het wat schelen, maar in de ritten in lijn maakt het echt niet uit. Die klassementsrenners zitten doorgaans de hele etappe lekker uit de wind, dus de aerodynamica van een frame gaat echt geen verschil maken. Ieder merk kan wel een fiets leveren die dicht bij 6.8 kg zit.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En die door velen zo verguisde 'veel te zware' Dogma is goed genoeg voor Sky, dus het zal allemaal wel meevallen met die verschillen.
Enige echte verschil is gewoon of je je zit op de fiets kunt vinden of niet.
En de een voelt zich fijner op een Dogma terwijl de ander liever een Venge oid heeft.
Enige echte verschil is gewoon of je je zit op de fiets kunt vinden of niet.
En de een voelt zich fijner op een Dogma terwijl de ander liever een Venge oid heeft.
Less is bore
Maar ook dat is voor profs geen probleem, want die zijn al van kinds af aan gewend om ieder jaar met (compleet) ander materiaal te rijden.