+1Ernie C. schreef:Lekker die triple laten zitten als je de bergen ingaat! Dat is wel zo prettig en met een 105 groep ga je echt niet merkbaar eerder bovenkomen.
Shimano Sora
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54
Wat een bangmakerij, kan prima, ook in de bergen.tommeke14 schreef:Als je in de bergen gaat fietsen zou ik wel de remmen vervangen voor minimaal 105. Sora remt echt niet goed genoeg voor afdalingen met hoge snelheid.
Mwah, ik ben niet zo snel bang hoor. Maar had ooit op de Posbank de ervaring dat m'n Sora remmetjes onvoldoende remkracht hadden. Al was dat wel met een flink oudere serie.Storm-biker schreef:Wat een bangmakerij, kan prima, ook in de bergen.tommeke14 schreef:Als je in de bergen gaat fietsen zou ik wel de remmen vervangen voor minimaal 105. Sora remt echt niet goed genoeg voor afdalingen met hoge snelheid.
Zit hem meestal in de blokjens waar 23 cent op bespaard is.
De geometrie is meestal identiek.
Iets betere blokken van b.v. Koolstop kan al veel verbeteren.en ook de velg/blokcombinatie kan soms bescheiden werken.
Beetje expirimenteren kan veel duidelijk maken.
De geometrie is meestal identiek.
Iets betere blokken van b.v. Koolstop kan al veel verbeteren.en ook de velg/blokcombinatie kan soms bescheiden werken.
Beetje expirimenteren kan veel duidelijk maken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Hebben de meeste Bianchi's niet standaard van die Reparto Corse remmen van FSA ofzo? Ik heb toen ik mijn Bianchi kocht meteen alles laten aanpassen naar een complete Ultegra groepset.
-
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20
+1Keezx schreef:Zit hem meestal in de blokjens waar 23 cent op bespaard is.
De geometrie is meestal identiek.
Iets betere blokken van b.v. Koolstop kan al veel verbeteren.en ook de velg/blokcombinatie kan soms bescheiden werken.
Beetje expirimenteren kan veel duidelijk maken.
vraag mij ook echt af waarom iedereen toch minimaal meteen een 105 groep wil hebben? Gisteren de nieuwe Tiagra triple groep ontvangen en wat een mooie groep is dat zeg. Daarnaast wat er al eerder werd gezegd ga je van met een 105 groep tov een sora groep echt niet sneller een berg op...
Een kleine duit in het zakje; Een Sora groep is prima voor in de bergen en Sora remmen zijn prima voor de afdalingen. Ik heb er zelf ervaring mee. Net als voor andere groepen geldt wel: zorg dat het materiaal in orde is, dus remblokken op tijd vervangen etc.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk