Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Denk dat hij vallen letterlijk bedoeld. Een DI2 derailleur is een stuk prijziger dan een mechanische.
Cancellara was altijd een Di2 weigeraar op kasseien maar volgens mij heeft hij de laatste PR ook gewoon elektrisch gereden.
di2 is gewoon geweldig om mee te rijden. en ik rijd er nu bijna 1jaar mee. en heb er nog niets mee voorgehad. afstellen moet je gewoon amper doen en als het moet is het echt makkelijk en rap gedaan. op kasseien blijft het gewoon snel en precies schakelen! een hemel om mee te rijden. op mijn fondriest heb ik een mechanische dura-ace, maar ben toch meer geneigd om er met mijn ckt met di2 op uit te trekken
Cancellara rijdt altijd mechanisch. Heb er eens iets in een artikel over gelezen, hij vindt dat je elektronisch het gevoel van het schakelen mist. Wie ben ik om hem tegen te sprekenhavana schreef:Cancellara was altijd een Di2 weigeraar op kasseien maar volgens mij heeft hij de laatste PR ook gewoon elektrisch gereden.
- GRS Pro Bike service
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08 jul 2014 08:55
- Locatie: Epe
- Contact
Ik vind het automatisch trimmen toch wel het grootste gebruikers voordeel.
Bij de nieuwste Ul en DA groepen is het vrij kunnen programmeren ook wel leuk. (knopje inhouden en hij "burst" 3 versnellingen of schakelt in 1x hele cassette af. Of je voorderailleur autoatisch laten schakelen als je achter op lichtste of zwaarste 3 komt.)
Ik heb zelf de extra micro sprintshifters voor bij je duim, en de sattelietshifter naast de stuurpen. Nooit meer overpakken op kasseien of een klim. Al met al, erg fijn! Meeste gebruikers hoor je zeggen: "ik ga nooit meer terug naar mechanisch!"
Bij de nieuwste Ul en DA groepen is het vrij kunnen programmeren ook wel leuk. (knopje inhouden en hij "burst" 3 versnellingen of schakelt in 1x hele cassette af. Of je voorderailleur autoatisch laten schakelen als je achter op lichtste of zwaarste 3 komt.)
Ik heb zelf de extra micro sprintshifters voor bij je duim, en de sattelietshifter naast de stuurpen. Nooit meer overpakken op kasseien of een klim. Al met al, erg fijn! Meeste gebruikers hoor je zeggen: "ik ga nooit meer terug naar mechanisch!"
Trimmen? Dat heb ik nog nooit moeten doen met mijn mechanische groep. Iedere klik is steeds een rete zuivere andere versnelling.
Het mooie van een fiets is dat je een instrument tot je beschikking hebt waarmee het mogelijk is om louter en alleen met eigen spierkracht jezelf zo efficiënt mogelijk voort te bewegen.
Wanneer je nu een bediening elektrisch gaat maken dan is deze essentie weg vind ik.
Het mooie van een fiets is dat je een instrument tot je beschikking hebt waarmee het mogelijk is om louter en alleen met eigen spierkracht jezelf zo efficiënt mogelijk voort te bewegen.
Wanneer je nu een bediening elektrisch gaat maken dan is deze essentie weg vind ik.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40191
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
+1 Campa hehenpaden schreef:Trimmen? Dat heb ik nog nooit moeten doen met mijn mechanische groep. Iedere klik is steeds een rete zuivere andere versnelling.
Tsja, tis OF een accu voor de Di2 OF een accu voor het hulpmotertjehavana schreef:Cancellara was altijd een Di2 weigeraar op kasseien maar volgens mij heeft hij de laatste PR ook gewoon elektrisch gereden.
Less is bore
Nee, ik heb gewoon Ultegra 6700.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;